Deweloper apeluje do EA o publikację Warhammer Online w wersji offline
MMO bez serwerów.
Ostatnie serwery Warhammer Online: Age of Reckoning wyłączono 18 grudnia tego roku, ale Andrew Meggs, były deweloper w studiu Mythic Entertainment twierdzi, że EA może opublikować grę w wersji offline, dostępną bez konieczności łączenia z Internetem.
Twórca przyznał na swoim blogu, że sam zaangażowany był w prace nad stosowną wersją produkcji MMO, przeznaczoną do użytku wewnątrz studia.
„Jako główny inżynier klienta gry spędziłem nad tym sporo czasu” - napisał. „Nie było ekranu logowania, kreatora postaci, bohaterów niezależnych czy innych graczy. Zero rozgrywki. Tylko ty i otwarty świat przed tobą. Można było latać niczym Superman lub teleportować w dowolne miejsce.”
„Nie byłoby to Warhammer Online: Age of Reckoning, które nie może istnieć bez graczy” - dodaje. „Ale to gotowe muzeum WAR, dostępne w kilka kliknięć myszy. To wysiłek nas, jako deweloperów, by chronić przemijające medium przed zniszczeniem. Sam nie mogę tego zrobić: zostawiłem kod, gdy opuściłem EA. Ale inne osoby w Electronic Arts mogą się tym zająć.”
Pomimo gotowego rozwiązania technicznego, skorzystanie z pomysłu Meggsa zdaje się mało prawdopodobne. Age of Reckoning zostało wyłączone, ponieważ wygasła licencja na świat Warhammera, udzielona EA przez Games Workshop.
„Praca z Games Workshop była zaszczytem. Choć podążamy teraz w innych kierunkach, nasza więź pozostaje silna” - napisała we wrześniu producentka gry, Carrie Gouskos.
MMO Warhammer Online: Age of Reckoning ukazało się we wrześniu 2008 roku, bazując na licencji bitewniaka Warhammer Fantasy. Rozgrywka koncentrowała się na konflikcie dwóch frakcji, a gracze mieli do wyboru sześć ras i kilkanaście klas postaci.