Skip to main content

Deweloperzy: PlayStation 4 jest „zauważalnie” szybsze - raport

Kolejne źródła potwierdzają przewagę PS4.

Po ostatnich wypowiedziach Adriana Chmielarza, który twierdził, że jego znajomi deweloperzy zauważają nawet 50% większą wydajność PlayStation 4 w stosunku do Xbox One, informacje potwierdził serwis EDGE, powołując się na anonimowych przedstawicieli branży gier.

Twórcy twierdzą, że odczyty z pamięci są o około 40-50% szybsze na PlayStation 4, podobnie jak działanie ALU w układzie graficznym (Arytmetyczne Jednostki Logiczne, odpowiedzialne za obliczenia matematyczne).

Ta sama wersja gry, bez usprawnień na poszczególnych platformach, działa podobno w 30 klatkach na sekundę w 1920×1080 na PS4, ale wyniki na Xbox One to już „jakieś 20 FPS” w 1600×900. „Xbox One jest słabszy, a korzystanie z ESRAM jest problematyczne” - mówi jeden z anonimowych deweloperów.

Ostatnie zwiększenie prędkości procesora przez Microsoft „niewiele zmienia, ale to lepsze niż nic” - dodaje źródło EDGE.

Rozmówcy dodają także, że nawet tak krótko przed premierą ostateczne specyfikacje technicznie nie zostały jeszcze ustalone i cały czas trwają prace nad wydajnością. I w tej kwestii Xbox One jest podobno w tyle, wydając nowe wersje sterowników „z opóźnieniem”.

Sprzęt Microsoftu ma jednak przewagę, jeśli chodzi o dużą liczbę obciążających procesor obliczeń. „Załóżmy, że generujemy coś proceduralnie czy tworzymy obraz na bazie śledzenie promieni - co wymaga szybkiego dostępu do pamięci, a nie teksturowania czy jednostek logicznych. W tym przypadku Xbox One powinien być szybszy” - napisał jeden z deweloperów.

Obie konsole zadebiutują w listopadzie, lecz tylko PlayStation 4 ukaże się w tym miesiącu w Polsce. Premierę Xbox One zaplanowano w 13 krajach na 22 listopada, sprzęt Sony trafi do sprzedaży w Europie tydzień później - 29 listopada.

Zobacz także