Skip to main content

Deweloperzy ujawniają sztuczki zastosowane przy produkcji gier

Baldur's Gate, Fable 2, The Walking Dead.

Za namową współzałożyciela Fullbright Company (odpowiedzialnego za grę Gone Home), deweloperzy z różnych studiów podzielili się sztuczkami wykorzystywanymi podczas produkcji gier wideo.

W dyskusji na Twitterze wzięło udział wielu producentów, którzy ujawnili swoje „wstydliwe zbrodnie deweloperów”.

„Wraz z programistą przetłumaczyliśmy fragmenty Scribblenauts na pięć lub siedem języków używając translatora Google, na dwa dni przed certyfikacją” - przyznaje projektantka gry.

Lokalizację można zrobić też na szybko

Jeden z twórców Baldur's Gate wspomina, że kultowy tytuł RPG został dostarczony do graczy w trybie debugowania (proces redukowania liczby błędów w oprogramowaniu), ponieważ w każdym innym przypadku tytuł przestawał działać.

„Pies w Fable 2 nie może obrócić się w miejscu (brak odpowiednich animacji), więc czasami sztuczna inteligencja utknie biegając w małym kółku, próbując dotrzeć do celu - opowiada Glen Watts. „Przestaliśmy próbować to naprawić, ponieważ »psy tak robią«. Nikt z kontroli jakości nie zgłosił błędu”.

Aby uzyskać efekt migających świateł w Ultima Online, zaprojektowano zwykłą sosnę tak, aby na drzewie pojawiały się i znikały kolorowe kamienie. Po rozdaniu choinek zalogowanym użytkownikom, serwery zostały przeciążone i spowodowały awarię. Autor przez tydzień naprawiał szkody.

Do świątecznego klimatu wystarczy sosna z magicznymi kryształami

„W The Walking Dead: Michonne jest rozmowa, którą złożyłam z wyciętych linii z innych scen, aby wypełnić luki fabularne” - pisze była projektantka Telltale Games.

„W pierwszej części Arma wszystkie męskie głowy żołnierzy są oparte na mojej, ponieważ byłem jedynym, który chciał zgolić włosy i zrobić skan 3D, za pomocą naszego zaawansowanego technologicznie skanera laserowego Olympus” - opowiada jeden z deweloperów.

Współzałożyciel studia inkle przyznał natomiast, że w momencie wysłania do sklepów gry 80 Days, około 10 procent miast zaznaczonych na globie nie było możliwe do odwiedzenia i nie zawierało żadnych treści. Brakująca zawartość wprowadzana jest w formie aktualizacji - dwa lata po premierze.

Zobacz także