Skip to main content

Diablo 2 - klasa: Druid, buildy

Elementalista i zmiana kształtu, polecane umiejętności i wyposażenie.

Druid to jedna z siedmiu klas postaci w Diablo 2: Resurrected. Może walczyć z wrogami za pomocą magii ognia i lodu, przywoływać stwory, a także zmieniać postać w wilkołaka czy niedźwiedziołaka. Poniżej prezentujemy przykładowy sposób rozwoju tej klasy.


Na tej stronie:


Druid - elementalista, Armageddon, Huragan, Tornado

Build ten skupia się wokół zadania obrażeń przy pomocy magii ognia (Kula magmy i Armageddon) i zimna (Huragan i Tornado). Dzięki temu sprawnie poradzisz sobie nawet z przeciwnikami niewrażliwymi na poszczególne żywioły. W grze nie ma też wielu wrogów z niewrażliwością na magię - a z nimi poradzi sobie twój najemnik.

Atrybuty

Rozwiń atrybuty do takiej wartości:

  • Siła - 156 punktów by móc nosić tarczę Monarcha;
  • Zręczność - 180-200 punktów by zwiększyć szansę na blok;
  • Żywotność - wszystkie pozostałe punkty;
  • Energia - nie inwestuj ani jednego punktu.

Umiejętności

W przypadku tego buildu inwestował będziesz głównie w drzewko Żywioły, gdzie musisz odblokować następujące umiejętności:

  • Burza ognia - 1 punkt. Wymagana do kolejnych zdolności;
  • Kula magmy - 20 punktów. Jedna z twoich głównych zdolności ofensywnych;
  • Arkt. podmuch - 1 punkt;
  • Zbroja cyklonu - 1 punkt;
  • Szczelina - 1 punkt;
  • Wir - 1 punkt;
  • Tornado - 20 punktów. Druga zdolność ofensywna, z której będziesz korzystał;
  • Wulkan - 1 punkt;
  • Tornado - 20 punktów. Trzecia zdolność ofensywna w tym buildzie;
  • Armageddon - 20 punktów. Czwarta i ostatnia z kluczowych zdolności;

Do rozwoju tych zdolności wykorzystasz 86 punktów. W sumie w grze możesz zdobyć ich 110 (98 z poziomów i 12 z zadań na wszystkich poziomach trudności), zdobędziesz więc jeszcze przynajmniej 24 dodatkowe punkty.

Możesz wykorzystać je do rozwoju zdolności z drzewka Przyzwania. Dębowy mędrzec i Serce rosomaka to dwie bardzo dobre umiejętności, które pozwolą ci zwiększyć zdrowie lub atak i obrażenia twoje i drużyny.


Ekwipunek

Jeśli chodzi o ekwipunek, rekomendujemy te przedmioty:

  • Broń - korbacz ze słowem runicznym Serce Dębu. +3 do umiejętności, 40% szybsze rzucanie czarów, zwiększenie many i poprawa odporności;
  • Zbroja - ze słowem runicznym Okowa Grozy. Kolejne +2 do umiejętności, wysoka obrona i bardzo wysokie odporności na żywioły;
  • Hełm - unikalny hełm dla druida Grzywa Jalala. +2 do umiejętności, +30 odporności na żywioły i mana za każde zabicie, a do tego +20 do siły i energii;
  • Pas - unikalny Siatka Arachnidów. +1 do umiejętności, 20% szybsze rzucanie czarów i premia do many;
  • Pierścienie - Kamień Jordana i Obrączka Bul-Kathosa. Zapewnią łącznie +2 do umiejętności i premię do zdrowia i many;
  • Amulet - Kalejdoskop Mary. +2 do umiejętności, a po za tym premia do atrybutów i odporności;
  • Rękawice - unikalne Pięść maga. Szybsze rzucanie czarów i regeneracja many;
  • Buty - unikalne Piaskowy kształt. Wysoka obrona, premia do szybkości ruchu, a także zwiększenie siły i żywotności.

W przypadku talizmanów - prócz oczywistego Annihilusa i Pochodni Wielkiego Ognia - zadbaj o takie poprawiające obrażenia od magii zimna czy ognia i zwiększające manę i zdrowie.


Najemnik

Wykorzystaj najemnika z drugiego aktu (najlepiej z poziomu trudności piekło). Wyposaż go w zbroję ze słowem runicznym Hart i broń ze słowem runicznym Olśnienie. Pierwsze zapewni sporą obronę i odporności, drugie z kolei aurę Medytacja, która regenerować będzie twoją manę.


Porady

Na koniec kilka porad związanych z tym buildem:

  • Trzymaj wrogów na dystans. Twoja postać posiada spore odporności i szansę na blok, jednak nie ma zbyt dużo obrony i zdrowia, przez co jest podatna na ataki wrogów. Pozwól najemnikowi wziąć wrogów na siebie;
  • Zwracaj uwagę na odporności wrogów. Jeśli przeciwnik będzie odporny na zimno, korzystaj z Kuli magmy i Armageddonu, z kolei wrogów niewrażliwych na ogień atakuj przy pomocy Tornada i Huraganu;
  • Pilnuj swojej many. Obecność najemnika powinna pozwolić ci na ciągłe rzucanie zaklęć, ale zawsze lepiej od czasu do czasu rzucić okiem na niebieski zbiornik;
  • Uważaj podczas korzystania z Huraganu i Armageddonu. Przez kilka sekund twoja postać nie będzie mogła potem rzucać innych zaklęć.

Druid - zmiana kształtu, Wilkołak

Drugi z prezentowanych buildów skupia się na użyciu Wilkołaka do walki wręcz. Nie wykorzystasz tutaj zaklęć ognia i zimna, jednak zadawane obrażenia pozwolą ci przebijać się przez wrogów bez większych problemów.

Atrybuty

Rozwiń atrybuty do takiej wartości:

  • Siła - 114 punktów by móc korzystać z kosy Zapłata żniwiarza;
  • Zręczność - 89 punktów by móc korzystać z ekwipunku;
  • Żywotność - wszystkie pozostałe punkty;
  • Energia - nie inwestuj ani jednego punktu.

Umiejętności

W pierwszej kolejności otwórz drzewko Zmiany kształtu , gdzie musisz odblokować następujące umiejętności:

  • Wilkołak - 10 punktów. Podstawa tego buildu, dzięki której zamienisz postać w Wilkołaka;
  • Likantropia - 5 punktów. Zwiększy skuteczność Wilkołaka;
  • Niedźwiedziołak - 1 punkt;
  • Taran - 1 punkt;
  • Dziki szał - 1 punkt;
  • Wścieklizna - 1 punkt;
  • Ogniste szpony - 20 punktów. Jedna z dwóch zdolności ofensywnych, która pozwoli ci radzić sobie z przeciwnikami niewrażliwymi na obrażenia fizyczne;
  • Furia - 20 punktów. Twoja podstawowa zdolnosć do ataku.

Wejdź teraz do drzewka Żywioły i umieść 10 punktów w Burzę ognia - zwiększy ona skuteczność Ognistych szponów. Przejdź do zakładki Przywołania i wydaj 20 punktów na Dębowego mędrca. Stwór ten zwiększy zdrowie twoje i drużyny.

Na rozwój tych zdolności wydasz łącznie 89 punktów. Do zdobycia jest 110 (98 z poziomów postaci i 12 z zadań), przez co możesz wydać jeszcze maksymalnie 21.

Wykorzystaj je do rozwoju zdolności Wilkołak i Likantropia. Obie zwiększą skuteczność formy Wilkołaka i ułatwią ci walkę.


Ekwipunek

W przypadku tego buildu rekomendujemy następujące przedmioty:

  • Broń - unikalna kosa Zapłata żniwiarza. Zadaje bardzo duże obrażenia, ignoruje obronę celu i pozwala wykradać aż 15% punktów zdrowia za każde trafienie. Dodatkowo, masz 33% szansy na rzucenie zaklęcia Zniedołężenie. Klątwa ta spowolni wrogów i zwiększy ilość otrzymywanych przez nich obrażeń;
  • Zbroja - ze słowem runicznym Hart. Olbrzymia premia do obrony i zdrowia, wzrost odporności na żywioły i 20% szansa na rzucenie zaklęcia Nova Mrozu przy otrzymaniu ciosu, a także 12% obrażeń przechodzących ze zdrowia na manę;
  • Hełm - unikalny hełm dla druida Ugryzienie Cerbera. +1 do umiejętności Zmiany kształtu, 33% szansa na otwarcie rany, +120% do skuteczności ataku i kolejne, 10% wykradanie zdrowia za każde trafienie;
  • Pas - unikalny Sznur Verdungo. +15% redukcja otrzymywanych obrażeń;
  • Pierścienie - Kruczy lód i Kamień Jordana. Pierwszy zapewni dodatkowe obrażenia od zimna i niewrażliwość na efekt zamrożenia, drugi +1 do umiejętności i sporą premię do many;
  • Amulet - Gniew lorda. +1 do umiejętności, +20% do szybkości ataku, obrażenia od błyskawic, odporność na błyskawice i szansa na zabójcze uderzenie;
  • Rękawice - unikalne Chwyt Drakuli. Kolejne wykradanie życia i many;
  • Buty - unikalne Jeżdziec rzezi. Premia do szybkości ruchu, a także szansa na druzgocące uderzenie, zabójcze uderzenie i otwarcie rany.

Jak zauważyłeś, w powyższych przedmiotach pojawiają się szanse na wywołanie efektów. Są to:

  • Zabójcze uderzenie - procentowa szansa na zadanie podwójnych obrażeń;
  • Druzgocące uderzenie - procentowa szansa na odebranie 25% (12,5% dla ataków dystansowych) aktualnego zdrowia wroga;
  • Otwarcie rany - procentowa szansa na wywołanie krwawienia. Wróg będzie otrzymywał przez krótką chwilę obrażenia rozłożone w czasie.

Jeśli chodzi i talizmany, zadbaj przede wszystkim o te zwiększające odporności na żywioły, gdyż tego brakuje w powyższych przedmiotach.


Najemnik

Tutaj także wykorzystaj najemnika z drugiego aktu (najlepiej z poziomu trudności piekło). Daj mu broń ze słowem runicznym Zagłada, która zadaje gigantyczne obrażenia i zapewnia 12-poziomową aurę Święty chłód, która będzie ranić pobliskich wrogów i ich zamrażać. W przypadku zbroi najlepiej sprawdzi się ta ze słowem runicznym Hart.


Porady

Podsumowując, kilka porad związanych z tym buildem:

  • Cały czas atakuj wrogów. Twoje ataki wykradają absurdalnie dużo punktów zdrowia - tak długo jak będziesz kogoś atakował, twoja postać będzie nie do zabicia;
  • Zadbaj o odporności na żywioły. Przedstawione tutaj przedmioty nie oferują w tym polu zbyt wiele, przez co wrogowie korzystający z zaklęć będą cię dotkliwe ranić;
  • Korzystaj z Dębowego mędrca. Ten duch nie przyda ci się w walce, zwiększy jednak zdrowie twoje i drużyny nawet o 150%;
  • Pamiętaj, że zdolność Wilkołak ma czas trwania. Nie przejmuj się jednak - gdy się wyczerpie po prostu na nowo ją aktywuj.

Poprzednio: Diablo 2 - klasa: Amazonka, buildy

Spis treści: Diablo 2 - Poradnik, Solucja

Zobacz także