Diablo 2 - klasa: Druid, buildy
Elementalista i zmiana kształtu, polecane umiejętności i wyposażenie.
Druid to jedna z siedmiu klas postaci w Diablo 2: Resurrected. Może walczyć z wrogami za pomocą magii ognia i lodu, przywoływać stwory, a także zmieniać postać w wilkołaka czy niedźwiedziołaka. Poniżej prezentujemy przykładowy sposób rozwoju tej klasy.
Na tej stronie:
Druid - elementalista, Armageddon, Huragan, Tornado
Build ten skupia się wokół zadania obrażeń przy pomocy magii ognia (Kula magmy i Armageddon) i zimna (Huragan i Tornado). Dzięki temu sprawnie poradzisz sobie nawet z przeciwnikami niewrażliwymi na poszczególne żywioły. W grze nie ma też wielu wrogów z niewrażliwością na magię - a z nimi poradzi sobie twój najemnik.
Atrybuty
Rozwiń atrybuty do takiej wartości:
- Siła - 156 punktów by móc nosić tarczę Monarcha;
- Zręczność - 180-200 punktów by zwiększyć szansę na blok;
- Żywotność - wszystkie pozostałe punkty;
- Energia - nie inwestuj ani jednego punktu.
Umiejętności
W przypadku tego buildu inwestował będziesz głównie w drzewko Żywioły, gdzie musisz odblokować następujące umiejętności:
- Burza ognia - 1 punkt. Wymagana do kolejnych zdolności;
- Kula magmy - 20 punktów. Jedna z twoich głównych zdolności ofensywnych;
- Arkt. podmuch - 1 punkt;
- Zbroja cyklonu - 1 punkt;
- Szczelina - 1 punkt;
- Wir - 1 punkt;
- Tornado - 20 punktów. Druga zdolność ofensywna, z której będziesz korzystał;
- Wulkan - 1 punkt;
- Tornado - 20 punktów. Trzecia zdolność ofensywna w tym buildzie;
- Armageddon - 20 punktów. Czwarta i ostatnia z kluczowych zdolności;
Do rozwoju tych zdolności wykorzystasz 86 punktów. W sumie w grze możesz zdobyć ich 110 (98 z poziomów i 12 z zadań na wszystkich poziomach trudności), zdobędziesz więc jeszcze przynajmniej 24 dodatkowe punkty.
Możesz wykorzystać je do rozwoju zdolności z drzewka Przyzwania. Dębowy mędrzec i Serce rosomaka to dwie bardzo dobre umiejętności, które pozwolą ci zwiększyć zdrowie lub atak i obrażenia twoje i drużyny.
Ekwipunek
Jeśli chodzi o ekwipunek, rekomendujemy te przedmioty:
- Broń - korbacz ze słowem runicznym Serce Dębu. +3 do umiejętności, 40% szybsze rzucanie czarów, zwiększenie many i poprawa odporności;
- Zbroja - ze słowem runicznym Okowa Grozy. Kolejne +2 do umiejętności, wysoka obrona i bardzo wysokie odporności na żywioły;
- Hełm - unikalny hełm dla druida Grzywa Jalala. +2 do umiejętności, +30 odporności na żywioły i mana za każde zabicie, a do tego +20 do siły i energii;
- Pas - unikalny Siatka Arachnidów. +1 do umiejętności, 20% szybsze rzucanie czarów i premia do many;
- Pierścienie - Kamień Jordana i Obrączka Bul-Kathosa. Zapewnią łącznie +2 do umiejętności i premię do zdrowia i many;
- Amulet - Kalejdoskop Mary. +2 do umiejętności, a po za tym premia do atrybutów i odporności;
- Rękawice - unikalne Pięść maga. Szybsze rzucanie czarów i regeneracja many;
- Buty - unikalne Piaskowy kształt. Wysoka obrona, premia do szybkości ruchu, a także zwiększenie siły i żywotności.
W przypadku talizmanów - prócz oczywistego Annihilusa i Pochodni Wielkiego Ognia - zadbaj o takie poprawiające obrażenia od magii zimna czy ognia i zwiększające manę i zdrowie.
Najemnik
Wykorzystaj najemnika z drugiego aktu (najlepiej z poziomu trudności piekło). Wyposaż go w zbroję ze słowem runicznym Hart i broń ze słowem runicznym Olśnienie. Pierwsze zapewni sporą obronę i odporności, drugie z kolei aurę Medytacja, która regenerować będzie twoją manę.
Porady
Na koniec kilka porad związanych z tym buildem:
- Trzymaj wrogów na dystans. Twoja postać posiada spore odporności i szansę na blok, jednak nie ma zbyt dużo obrony i zdrowia, przez co jest podatna na ataki wrogów. Pozwól najemnikowi wziąć wrogów na siebie;
- Zwracaj uwagę na odporności wrogów. Jeśli przeciwnik będzie odporny na zimno, korzystaj z Kuli magmy i Armageddonu, z kolei wrogów niewrażliwych na ogień atakuj przy pomocy Tornada i Huraganu;
- Pilnuj swojej many. Obecność najemnika powinna pozwolić ci na ciągłe rzucanie zaklęć, ale zawsze lepiej od czasu do czasu rzucić okiem na niebieski zbiornik;
- Uważaj podczas korzystania z Huraganu i Armageddonu. Przez kilka sekund twoja postać nie będzie mogła potem rzucać innych zaklęć.
Druid - zmiana kształtu, Wilkołak
Drugi z prezentowanych buildów skupia się na użyciu Wilkołaka do walki wręcz. Nie wykorzystasz tutaj zaklęć ognia i zimna, jednak zadawane obrażenia pozwolą ci przebijać się przez wrogów bez większych problemów.
Atrybuty
Rozwiń atrybuty do takiej wartości:
- Siła - 114 punktów by móc korzystać z kosy Zapłata żniwiarza;
- Zręczność - 89 punktów by móc korzystać z ekwipunku;
- Żywotność - wszystkie pozostałe punkty;
- Energia - nie inwestuj ani jednego punktu.
Umiejętności
W pierwszej kolejności otwórz drzewko Zmiany kształtu , gdzie musisz odblokować następujące umiejętności:
- Wilkołak - 10 punktów. Podstawa tego buildu, dzięki której zamienisz postać w Wilkołaka;
- Likantropia - 5 punktów. Zwiększy skuteczność Wilkołaka;
- Niedźwiedziołak - 1 punkt;
- Taran - 1 punkt;
- Dziki szał - 1 punkt;
- Wścieklizna - 1 punkt;
- Ogniste szpony - 20 punktów. Jedna z dwóch zdolności ofensywnych, która pozwoli ci radzić sobie z przeciwnikami niewrażliwymi na obrażenia fizyczne;
- Furia - 20 punktów. Twoja podstawowa zdolnosć do ataku.
Wejdź teraz do drzewka Żywioły i umieść 10 punktów w Burzę ognia - zwiększy ona skuteczność Ognistych szponów. Przejdź do zakładki Przywołania i wydaj 20 punktów na Dębowego mędrca. Stwór ten zwiększy zdrowie twoje i drużyny.
Na rozwój tych zdolności wydasz łącznie 89 punktów. Do zdobycia jest 110 (98 z poziomów postaci i 12 z zadań), przez co możesz wydać jeszcze maksymalnie 21.
Wykorzystaj je do rozwoju zdolności Wilkołak i Likantropia. Obie zwiększą skuteczność formy Wilkołaka i ułatwią ci walkę.
Ekwipunek
W przypadku tego buildu rekomendujemy następujące przedmioty:
- Broń - unikalna kosa Zapłata żniwiarza. Zadaje bardzo duże obrażenia, ignoruje obronę celu i pozwala wykradać aż 15% punktów zdrowia za każde trafienie. Dodatkowo, masz 33% szansy na rzucenie zaklęcia Zniedołężenie. Klątwa ta spowolni wrogów i zwiększy ilość otrzymywanych przez nich obrażeń;
- Zbroja - ze słowem runicznym Hart. Olbrzymia premia do obrony i zdrowia, wzrost odporności na żywioły i 20% szansa na rzucenie zaklęcia Nova Mrozu przy otrzymaniu ciosu, a także 12% obrażeń przechodzących ze zdrowia na manę;
- Hełm - unikalny hełm dla druida Ugryzienie Cerbera. +1 do umiejętności Zmiany kształtu, 33% szansa na otwarcie rany, +120% do skuteczności ataku i kolejne, 10% wykradanie zdrowia za każde trafienie;
- Pas - unikalny Sznur Verdungo. +15% redukcja otrzymywanych obrażeń;
- Pierścienie - Kruczy lód i Kamień Jordana. Pierwszy zapewni dodatkowe obrażenia od zimna i niewrażliwość na efekt zamrożenia, drugi +1 do umiejętności i sporą premię do many;
- Amulet - Gniew lorda. +1 do umiejętności, +20% do szybkości ataku, obrażenia od błyskawic, odporność na błyskawice i szansa na zabójcze uderzenie;
- Rękawice - unikalne Chwyt Drakuli. Kolejne wykradanie życia i many;
- Buty - unikalne Jeżdziec rzezi. Premia do szybkości ruchu, a także szansa na druzgocące uderzenie, zabójcze uderzenie i otwarcie rany.
Jak zauważyłeś, w powyższych przedmiotach pojawiają się szanse na wywołanie efektów. Są to:
- Zabójcze uderzenie - procentowa szansa na zadanie podwójnych obrażeń;
- Druzgocące uderzenie - procentowa szansa na odebranie 25% (12,5% dla ataków dystansowych) aktualnego zdrowia wroga;
- Otwarcie rany - procentowa szansa na wywołanie krwawienia. Wróg będzie otrzymywał przez krótką chwilę obrażenia rozłożone w czasie.
Jeśli chodzi i talizmany, zadbaj przede wszystkim o te zwiększające odporności na żywioły, gdyż tego brakuje w powyższych przedmiotach.
Najemnik
Tutaj także wykorzystaj najemnika z drugiego aktu (najlepiej z poziomu trudności piekło). Daj mu broń ze słowem runicznym Zagłada, która zadaje gigantyczne obrażenia i zapewnia 12-poziomową aurę Święty chłód, która będzie ranić pobliskich wrogów i ich zamrażać. W przypadku zbroi najlepiej sprawdzi się ta ze słowem runicznym Hart.
Porady
Podsumowując, kilka porad związanych z tym buildem:
- Cały czas atakuj wrogów. Twoje ataki wykradają absurdalnie dużo punktów zdrowia - tak długo jak będziesz kogoś atakował, twoja postać będzie nie do zabicia;
- Zadbaj o odporności na żywioły. Przedstawione tutaj przedmioty nie oferują w tym polu zbyt wiele, przez co wrogowie korzystający z zaklęć będą cię dotkliwe ranić;
- Korzystaj z Dębowego mędrca. Ten duch nie przyda ci się w walce, zwiększy jednak zdrowie twoje i drużyny nawet o 150%;
- Pamiętaj, że zdolność Wilkołak ma czas trwania. Nie przejmuj się jednak - gdy się wyczerpie po prostu na nowo ją aktywuj.
Poprzednio: Diablo 2 - klasa: Amazonka, buildy
Spis treści: Diablo 2 - Poradnik, Solucja