Diablo 2 - klasa: Nekromanta, buildy
Przywoływacz i magia kości, polecane przedmioty i zdolności.
Nekromanta to jedna z siedmiu klas postaci w Diablo 2: Resurrected. Jako jedyny w grze ma dostęp do magii niezwiązanej z żywiołami (magia kości), może też osłabiać wrogów za pomocą klątw i przywoływać szkielety i golemy. Na tej stronie prezentujemy przykładowy sposób rozwoju tej klasy.
Na tej stronie:
Nekromanta - Szkielety, przywoływacz
Nekromanta zbudowany jako przywoływacz to jeden z ciekawszych buildów. Nie wymaga aż tak dobrego sprzętu (prócz premii do umiejętności) i pozwoli bez problemu przebić się przez wszystkie poziomy trudności.
Atrybuty
W przypadku atrybutów rozwiń je do takiej wartości:
- Siła - build ten wymaga 106 punktów siły;
- Zręczność - około 200 punktów. Pozwoli ci to uzyskać szansę na blok na poziomie 70-75%;
- Żywotność - większość pozostałych punktów;
- Energia - jeśli chcesz możesz rozwinąć do 70-80 punktów by mieć więcej many na przywołańców.
Umiejętności
Zacznij od drzewka Przywołania i odblokuj następujące umiejętności:
- Ożywienie szkieletu - 20 punktów. Jest to twoja główna zdolność do przywoływania;
- Mistrzostwo we władaniu szkieletami - 20 punkt. Poprawi obronę, punkty zdrowia i obrażenia szkieletów;
- Ożywienie maga - szkieletu - 20 punktów. Druga grupa przywołańców, z której będziesz korzystał;
- Gliniany golem - 1 punkt. Wymagany do odblokowania Mistrzostwa we władaniu golemami;
- Mistrzostwo we władaniu golemami - 1 punkt. Resztę poziomów otrzymasz z przedmiotów;
- Przywołanie odporności - 1 punkt. Zwiększy odporności przywołanych istot na ogień, zimno i błyskawice. Wystarczy 1 punkt.
Przejdź teraz do drzewka Trucizny i kości i wydaj 1 punkt w Zęby, a następnie odblokuj i zainwestuj 20 punktów w Wybuch zwłok. Ta druga zdolność będzie twoją główną jeśli chodzi o zadawanie obrażeń.
Przejdź teraz do zakładki Klątwy i wydaj po 1 punkcie na Zwiększenie obrażeń, Osłabienie, Grozę i Zniedołężenie. Korzystaj z tej ostatniej - zmniejszy szybkość ruchu i ataku wroga, a także zwiększy otrzymywane przez niego obrażenia.
Na rozwój powyższych zdolności wydasz 89 punktów. Maksymalnie możesz ich zdobyć 110 (98 z poziomów i 12 z zadań), potencjalnie więc zostaniesz z 21 punktami do wydania.
Wykorzystaj je do rozwoju jednego z golemów i wydaj kilka punktów na Mistrzostwo we władaniu golemami. Jeśli nie wiesz którego golema wybrać, gliniany jest dobrym wyborem - jest co prawda najsłabszy pod względem obrażeń, posiada jednak najwięcej punktów zdrowia i spowalnia wrogów.
Ekwipunek
W przypadku ekwipunku postaraj się znaleźć następujące przedmioty:
- Broń - unikalna różdżka Ramię Króla Leoryka. Oferuje mnóstwo premii do zdolności, z których będziesz korzystał i zapewnia olbrzymi wzrost many;
- Tarcza - unikalny przedmiot Homunkulus. + 2 do umiejętności Nekromanty i +2 do klątw, olbrzymi wskaźnik obrony, wysoka szansa na blok i +40 do wszystkich odporności;
- Zbroja - z zestawu Łuski Trang-Oula. Premia +2 do Przywołań, szybsze bieganie/chodzenie i bardzo wysoka obrona;
- Hełm - unikalny Oblicze Andariel. +2 do umiejętności, premia do odporności na truciznę i ogień, zwiększenie siły i 15% szansa na rzucenie 15-poziomowego zaklęcia Nova Trucizny przy otrzymaniu obrażeń;
- Pas - unikalny Siatka Arachnidów. +1 do umiejętności, premia do many i szybsze rzucanie czarów;
- Pierścienie - Kamień Jordana i Obrączka Bul-Kathosa. Zapewnią łącznie +2 do umiejętności i premię do zdrowia i many;
- Amulet - Kalejdoskop Mary. +2 do umiejętności, +5 do atrybutów i do +30 do odporności na żywioły;
- Rękawice - z zestawu Szpon Trang-Oula. +2 do poziomu klątw, szybsze rzucanie czarów i odporność na zimno;
- Buty - unikalne Szpikoczłap. +2 do Mistrzostwa we władaniu szkieletami, premia do szybkości chodzenia/biegania, wzrost siły i zręczności, a także poprawa regeneracji many.
Jeśli chodzi o talizmany, to prócz oczywistych jak Annihilus i Pochodnia Wielkiego Ognia, zadbaj o takie, które zwiększą odporności na brakujące żywioły. Tyczy się to w szczególności ognia i błyskawic.
Najemnik
Najemnik jest kluczowy dla tego buildu. Zainwestuj w ofensywnego, wyposażonego w aurę Moc (2 akt na poziomie piekło), która zwiększy obrażenia jego i przywołańców.
Dodatkowo, wyposaż go w zbroję ze słowem runicznym Hart, która zapewni mu dużą obronę i premię do odporności. Jeśli chodzi o broń, najlepiej sprawdzi się taka ze słowem runicznym Olśnienie. Zadaje ona dobre obrażenia i oferuje aurę Medytacja, która zwiększy regenerację many twojej postaci.
Porady
W ramach podsumowania przedstawiamy kilka porad związanych z tym buildem:
- Trzymaj się z dala od walki. Pozwól przywołanym istotom i najemnikowi walczyć ze stworami;
- Korzystaj z wybuchu zwłok. Zdolność ta zadaje olbrzymie obrażenia, świetnie radzi sobie z grupami przeciwników. Połowa obrażeń tej umiejętności to obrażenia fizyczne, reszta to obrażenia od ognia, poradzi sobie więc z każdym typem wroga;
- Monitoruj wskaźnik many. Bardzo szybko możesz go wyczerpać przywołując wiele istot. Korzystaj regularnie z mikstur many;
- Osłabiaj wrogów za pomocą klątw. Świetnie sprawdzi się tutaj Zniedołężenie, które spowolni wrogów i sprawi, że będą otrzymywać zwiększone obrażenia;
Nekromanta - Włócznia z kości
Nekromanta korzystający z Włóczni z kości to build nastawiony na zadawanie dużych obrażeń. Nie będziesz mógł korzystać z mocnych przywołańców, jednak dzięki zaklęciom rozprawisz się z większością wrogów zanim w ogóle do ciebie dojdą.
Atrybuty
Build ten wymaga następujących atrybutów:
- Siła - 103 punkty, by móc nosić zbroję ze słowem runicznym Okowa Grozy;
- Zręczność - nie potrzebujesz żadnych punktów;
- Żywotność - większość pozostałych punktów;
- Energia - jeśli chcesz możesz rozwinąć do 70-80 punktów by mieć więcej many na zaklęcia, choć lepiej wydać te punkty w żywotność.
Umiejętności
Zacznij od drzewka Trucizny i kości i odblokuj następujące umiejętności:
- Zęby - 20 punktów. Tworzy synergię z Włócznią z kości, zwiększając jej obrażenia;
- Wybuch zwłok - 1 punkt. Wymagana do odblokowania Włóczni z kości;
- Włócznia z kości - 20 punktów. Twoja główna zdolność do zadawana obrażeń;
- Duch z kości - 20 punktów. Synergia z Włócznią z kości;
- Ściana z kości - 20 punktów. Jak wyżej, tworzy synergię z Włócznią z kości;
- Więzienie z kości - 1 punkt. Synergia z Włócznią z kości. Wolne punkty umieść tu by rozwinąć ją do 20 poziomu.
Przejdź teraz do drzewka Przywołania i zainwestuj po jednym punkcie w:
- Przywołanie szkieletu
- Przywołanie maga-szkieletu
- Gliniany golem
- Mistrzostwo we władaniu szkieletami
- Mistrzostwo we władaniu golemami
- Przywołanie odporności
Dzięki temu będziesz mógł przywołać kilka szkieletów i relatywnie odpornego Glinianego golema, które odciągną uwagę wrogów od twojej postaci.
Wejdź do zakładki Klątwy i wydaj po 1 punkcie na Zwiększenie obrażeń, Osłabienie, Grozę i Zniedołężenie. Tę ostatnią wykorzystasz do osłabiania wrogów.
Powyższe zdolności kosztować będą 92 punkty. W grze możesz zdobyć ich łącznie 110 (98 z poziomów postaci i 12 z zadań), zostaniesz więc z maksymalnie 18 wolnymi punktami do wydania. Wykorzystaj je do rozwoju Więzienia z kości, które zwiększy obrażenia Włóczni z kości.
Ekwipunek
Jeśli chodzi o ekwipunek, rekomendujemy te przedmioty:
- Broń - korbacz ze słowem runicznym Serce Dębu. +3 do umiejętności, 40% przyspieszenie rzucania zaklęć, premia do many, odporności i zręczności;
- Tarcza - unikalny przedmiot Kościgień. + 3 do umiejętności, zwiększenie szybkości chodzenia/biegania, premia do odporności i wysoka obrona;
- Zbroja - ze słowem runicznym Okowa Grozy. +2 do umiejętności, wysoka obrona i olbrzymia, 65-punktowa premia do odporności oraz 8% redukcja obrażeń;
- Hełm - unikalne czako Przyodziewek Arlekina. +2 do umiejętności, gigantyczna premia do punktów zdrowia i many (zależna od poziomu postaci) i 10% redukcji obrażeń;
- Pas - unikalny Siatka Arachnidów. +1 do umiejętności, premia do many i szybsze rzucanie czarów;
- Pierścienie - Kamień Jordana i Obrączka Bul-Kathosa. Łącznie +2 do umiejętności i premia do zdrowia i many;
- Amulet - Kalejdoskop Mary. +2 do umiejętności, +5 do atrybutów i do +30 do odporności na żywioły;
- Rękawice - unikalne Pięść Maga. Szybsze rzucanie czarów i regeneracja many;
- Buty - unikalne Szpikoczłap. Premia do szybkości chodzenia/biegania, wzrost siły i zręczności, a także poprawa regeneracji many.
Jeśli chodzi o talizmany, poszukaj takie zwiększające punkty zdrowia i many postaci, a także - jeśli nie osiągnąłeś maksymalnej wartości - poprawiające odporności na żywioły.
Najemnik
Wyposaż najemnika w zbroję ze słowem runicznym Hart, która zapewni mu dużą obronę i premię do odporności. W przypadku broni najlepsza będzie taka ze słowem runicznym Olśnienie. Ma niezłe obrażenia i zapewnia aurę Medytacja, która przyspieszy regenerację many twojej postaci.
Porady
Na koniec kilka porad związanych z tym buildem:
- Trzymaj wrogów na dystans. Twoja postać nie posiada dość punktów zdrowia, by przyjąć na siebie wiele ciosów. Eliminuj wrogów z bezpiecznej odległości
- Włócznia z kości zadaje obrażenia od magii, a nie od konkretnego żywiołu. Oznacza to, że odporni na nią są wyłącznie wrogowie z odpornością lub niewrażliwością na magię - a tych jest w grze garstka;
- Pilnuj many. Będziesz otrzymywać ją za zabicia, a także z aury twojego najemnika, jednak cały czas monitoruj jej poziom by nie pozostać bez możliwości rzucania zaklęć;
- Osłabiaj wrogów za pomocą klątw. Najlepsza będzie klątwa Zniedołężenia, która spowolni wrogów i sprawi, że będą otrzymywać zwiększone obrażenia;
Poprzednio: Diablo 2 - klasa: Paladyn, buildy
Spis treści: Diablo 2 - Poradnik, Solucja