Skip to main content

Diablo 2 - klasa: Paladyn, buildy

Błogosławiony młot i Pchnięcie, zalecane umiejętności i przedmioty.

Paladyn to jedna z siedmiu dostępnych w Diablo 2: Resurrected klas postaci. Walczy niemal wyłącznie w zwarciu za sprawą boskich zdolności, dysponuje także wieloma ofensywnymi i defensywnymi aurami. Poniżej przedstawiamy przykładowy sposób rozwoju tej klasy.


Na tej stronie:


Paladyn - Pchnięcie (Smite)

Paladyn zbudowany wokół zdolności Pchnięcie to świetny wybór dla osób, które chcą stworzyć postać niemalże niemożliwą do zabicia. Build ten cechuje się wysoką obroną i odpornościami na żywioły, 75% szansą na blok i możliwością ciągłego ogłuszania wrogów (za wyjątkiem bossów aktów).

Atrybuty

Jeśli chodzi o atrybuty, rozdziel punkty w następujący sposób:

  • Siła - build ten wymaga 174 punktów, rozwiń siłę przynajmniej do takiego poziomu;
  • Zręczność - około 180 punktów. Pozwoli ci to uzyskać szansę na blok na poziomie 75%;
  • Żywotność - wszystkie pozostałe punkty;
  • Energia - nie inwestuj tutaj punktów.

Umiejętności

Zacznij od drzewka Walka i odblokuj następujące umiejętności:

  • Pchnięcie - 20 punktów. Jest to twoja główna zdolność ofensywna;
  • Szarża - 1 punkt. Wymagana do odblokowania Świętej tarczy;
  • Święta tarcza - 20 punktów. Pozwoli ci zwiększyć obronę, szansę na blok i obrażenia z Pchnięcia;
  • Poświęcenie - 1 punkt. Wymaga do odblokowania Zemsty;
  • Zapał - 1 punkt. Jak wyżej, wymagana do umiejętności Zemsta;
  • Zemsta - 20 punktów. Świetna zdolność która pozwoli ci radzić sobie z wrogami niewrażliwymi na ataki fizyczne.

Przejdź teraz do drzewka Aury ofensywne i zainwestuj w następujące umiejętności:

  • Moc - 1 punkt. Wymagana do Fanatyzmu;
  • Błogosławiona celność - 1 punkt. Jak wyżej - wymagana do odblokowania Fanatyzmu;
  • Koncentracja - 1 punkt. Ostatnia zdolność wymagana do Fanatyzmu;
  • Fanatyzm - 20 punktów. Aura ta zwiększy zadawane przez ciebie i sojuszników obrażenia, szybkość i skuteczność ataku.

Powyższe zdolności kosztować będą cię 86 punktów umiejętności. W grze możesz zdobyć ich łącznie 110 (98 za poziomy + 12 za zadania na wszystkich poziomach trudności), możesz więc mieć jeszcze potencjalnie 24 wolne punkty.

Wykorzystaj je wedle uznania. Możesz zainwestować w aury odporności (Odporność na ogień, Odporność na błyskawice i Odporność na zimno) lub w inną aurę defensywną bądź ofensywną. Pamiętaj, że możesz mieć aktywną wyłącznie jedną aurę w danym momencie!


Ekwipunek

W przypadku ekwipunku postaraj się znaleźć następujące przedmioty:

  • Broń - Kryształowy miecz ze słowem runicznym Żal. Pozwala ignorować obronę celu, ma bardzo dużą szybkość ataku i obrażenia, a także 20% szansę na zabójcze uderzenie;
  • Tarcza - unikalna tarcza Herold Zakarum. +2 do umiejętności Paladyna i +2 do Umiejętności bojowych, olbrzymia szansa na blok i premia do odporności, zwiększenie obrony, siły i skuteczności ataku. Najlepszy możliwy wybór jeśli chodzi o tarczę;
  • Zbroja - ze słowem runicznym Okowa Grozy. +2 do umiejętności, wykradanie życia za atak i 65 punktów odporności na wszystkie żywioły. Świetny wybór dla każdej klasy;
  • Hełm - unikalny hełm Korona Wieków. +1 do umiejętności, duża wartość obrony i odporności na żywioły, a także 15% redukcja obrażeń;
  • Pas - unikalny Sznur Verdungo. Duża premia do żywotności i kolejna, 15% redukcja obrażeń;
  • Pierścienie - Kruczy lód i Obrączka Bul-Kathosa. Dzięki pierwszemu zyskasz obrażenia od zimna, premie do skuteczności ataku, many i zręczności, a twojej postaci nie będzie można zamrozić. Drugi zwiększy poziom umiejętności o 1 i zapewni wykradanie życia i many;
  • Amulet - Gniew Lorda. +1 do umiejętności, premia do szybkości ataku i szansa na zabójcze uderzenie;
  • Rękawice - Chwyt Drakuli. 25% szansy na otwarcie rany, wykradanie życia i życie za zabicie. Dodatkowo, szansa na rzucenie zaklęcia Wyssanie życia przy ataku (które sprawia, że twoje ataki wykradają 50% życia za trafienie);
  • Buty - Jeździec rzezi. Szansa na zabójcze uderzenie, otwarcie rany i druzgocące uderzenie, plus premia do szybkości ruchu i wysoka wartość obrony.

Warto wspomnieć o kilku statystykach, które pojawiają się na przedmiotach. Są to:

  • Druzgocące uderzenie - procentowa szansa na to, że twój atak odbierze 25% (12,5% dla ataków dystansowych) aktualnego zdrowia wroga;
  • Otwarcie rany - procentowa szansa na wywołanie krwawienia. Wróg będzie otrzymywał przez krótką chwilę obrażenia rozłożone w czasie;
  • Zabójcze uderzenie - procentowa szansa na zadanie podwójnych obrażeń.

W przypadku talizmanów kluczowe są oczywiście Annihilus i Pochodnia Wielkiego Ognia, jednak zdobędziesz je dopiero na wysokim poziomie. Wcześniej skup się na takich zwiększających zdrowie postaci.


Najemnik

Z uwagi na to, że sam możesz korzystać z aur, wybór przedmiotów dla najemnika jest prostszy niż w przypadku innych klas. Pierwszym jest zbroja ze słowem runicznym Hart, która zapewnia gigantyczną premię do obrony, odporności i zadawanych obrażeń.

Drugi to broń ze słowem runicznym Duma. Dzięki niej najemnik będzie zadawał spore obrażenia i otrzyma 16-20 poziomową aurę Koncentracja, która zwiększy obrażenia jego i twoje. Resztę przedmiotów dobierz wedle uznania.


Porady

Podczas zabawy pamiętaj o kilku rzeczach, takich jak:

  • Pchnięcie to twój główny atak. Większość wrogów padnie od 1-2 ciosów, wszyscy z wyjątkiem bossów będą też regularnie ogłuszani, stanowiąc niewielkie zagrożenie;
  • Postaraj się nie dać otoczyć. Walcz z mniejszymi grupami wrogów z uwagi na to, że nie masz zdolności do zadawania obrażeń obszarowych;
  • Monitoruj wskaźnik many. Przedmioty w tym buildzie nie zapewniają dużej premii, a jedynie wykradanie - w razie konieczności posiłkuj się miksturami;
  • Pamiętaj o aurze Fanatyzm. Musisz mieć ją wybraną jako umiejętność na prawej ręce - inaczej nie będzie działać. Nie zapomnij też, że możesz ją zmienić w dowolnym momencie na inną;
  • Regularnie rzucaj zaklęcie Święta tarcza. Pochłonie ona większość twojej many, jednak znacząco wzmocni obronę, szansę na blok i obrażenia Pchnięcia.

Paladyn - Błogosławiony młot (Hammerdin)

Paladyn zbudowany wokół zdolności Błogosławiony młot, zwany wśród społeczności Hammerdinem, to jeden z popularniejszych wyborów dla tej klasy. Cechuje się wysokimi obrażeniami, choć wymaga praktyki by w pełni wykorzystać jego możliwości.

Atrybuty

W przypadku atrybutów rozdziel je w następujący sposób:

  • Siła - rozwiń do poziomu 142, gdyż tyle wymagają przedmioty z tego buildu;
  • Zręczność - około 180 punktów. Pozwoli ci to uzyskać szansę na blok na poziomie 75%. Możesz wydać tutaj mniej punktów i polegać na Świętej tarczy, jednak ucierpi także skuteczność ataku;
  • Żywotność - wszystkie pozostałe punkty;
  • Energia - nie inwestuj tutaj punktów.

Umiejętności

Wejdź do drzewka Walka i odblokuj następujące umiejętności:

  • Pchnięcie - 1 punkt. Wymagane do odblokowania Świętej tarczy;
  • Szarża - 1 punkt. Jak wyżej - potrzebujesz jej do odblokowania Świętej tarczy;
  • Święta tarcza - 20 punktów. Zwiększy obronę i szansę na blok;
  • Święty pocisk - 1 punkt. Wymaga do odblokowania Błogosławionego młota;
  • Błogosławiony młot - 20 punktów. Twoja główna zdolność ofensywna;

Przejdź do drzewka Ofensywne aury i zainwestuj w:

  • Moc - 1 punkt. Wymagane do odblokowania Błogosławionej celności;
  • Błogosławiona celność - 20 punktów. Każdy punkt zwiększy o 15% obrażenia Błogosławionego młota;
  • Koncentracja - 10 punktów. Aura, której będziesz używał. Poprawi obrażenia i zmniejszy szansę na przerwanie ataku przez wroga.

Na koniec wejdź do drzewka Defensywne aury i zainwestuj po jednym punkcie w Modlitwę, Śmiałość i Oczyszczenie by odblokować Wigor. Na rozwój Wigoru wydaj 20 punktów - tak jak Błogosławiona celność zwiększy ona obrażenia Błogosławionego młota.

Na rozwój wyżej opisanych zdolności wydasz 97 punktów. Jako że w grze możesz ich zdobyć maksymalnie 110 (98 z poziomów i 12 z zadań na wszystkich poziomach trudności), zostaniesz z 13 wolnymi punktami.

Wykorzystaj je do rozwoju aury Koncentracja. W grze jest jedynie kilku wrogów, którzy są kompletnie niewrażliwi na magię (obrażenia z Błogosławionego Młota), jednak możesz umieścić kilka punktów w zdolności Pchnięcie by lepiej sobie z nimi radzić.


Ekwipunek

Dla tego buildu postaraj się zdobyć następujące przedmioty:

  • Broń - Korbacz ze słowem runicznym Serce Dębu. Zapewnia +3 do umiejętności, 40% premię do szybkości rzucania czarów, zwiększa manę i pozwala wykradać ją za każde trafienie i poprawia odporności na żywioły;
  • Tarcza - unikalna tarcza Herold Zakarum. Tak jak w przypadku poprzedniego buildu, jest to najlepszy wybór jeśli chodzi o tarczę dla Paladyna;
  • Zbroja - ze słowem runicznym Okowa Grozy lub Enigma. Pierwsze znacznie zwiększy odporność twojej postaci, drugie z kolei pozwoli szybciej się poruszać i korzystać z zaklęcia Teleport;
  • Hełm - unikalny chako Przyodziewek Arlekina. +2 do umiejętności i atrybutów, 10% redukcja obrażeń, do 135 punktów zdrowia i many (zależne od poziomu) i do 50% premii do znajdowania magicznych przedmiotów;
  • Pas - unikalny Siatka Arachnidów. 5% premia do many, +1 do umiejętności i 20% szybsze rzucanie czarów;
  • Pierścienie - Kamień Jordana i Obrączka Bul-Kathosa, bądź para takich samych pierścieni;
  • Amulet - Kalejdoskop Mary. +2 do umiejętności, +5 do atrybutów i +30 do odporności na żywioły;
  • Rękawice - unikalne Pięść Maga. 20% szybsze rzucanie czarów i zwiększona regeneracja many;
  • Buty - unikalne Podróżnik. Premia do szybkości ruchu, siły i żywotności, wysoka obrona i do 50% szansy na znalezienie magicznych przedmiotów.

W przypadku talizmanów zasada jest podobna jak wcześniej. Prócz oczywistych Annihilusa i Pochodni Wielkiego Ognia, poszukaj takich zwiększających zdrowie i manę.


Najemnik

Wyposaż najemnika w broń ze słowem runicznym Olśnienie, dzięki czemu zapewni ci on aurę Medytacja regenerującą manę. Drugim ważnym przedmiotem jest zbroja ze słowem runicznym Hart, zapewniająca olbrzymi wzrost odporności i obrony. Reszta przedmiotów jest mniej ważna.


Porady

Na koniec kilka porad związanych z tym buildem:

  • Błogosławiony młot zadaje spore obrażenia, jednak wymaga wprawy. Młotki poruszają się po określonej trajektorii, musisz więc wyczuć i odpowiednio ustawiać postać;
  • Uważaj na manę. Jeśli ją wyczerpiesz, twoja postać stanie się praktycznie bezbronna;
  • Korzystaj z aury Koncentracja. Zmniejszy ona szansę na to, że wróg przerwie twój atak;
  • Pamiętaj o Świętej tarczy i regularnie ją rzucaj. Wzmocni obronę i szansę na blok twojej postaci.

Poprzednio: Diablo 2 - klasa: Barbarzyńca, buildy

Spis treści: Diablo 2 - Poradnik, Solucja

Zobacz także