Diablo 2 - poziomy trudności: normalny, koszmar i piekło
Jak zmienić poziom trudności, różnice w rozgrywce.
Diablo 2: Resurrected to gra, w której dostępne są trzy poziomy trudności - normalny, koszmar i piekło. Czym różnią się od siebie, jak je wybrać i czy warto zaprzątać sobie tym głowę? Na te pytania odpowiadamy na niniejszej stronie.
Rozgrywkę każdą postacią rozpoczniesz zawsze na poziomie trudności normalny (1). Po pokonaniu bossa piątego aktu, Baala, odblokujesz możliwość rozgrywki na poziomie koszmar (2). Musisz tylko wybrać postać, a na ekranie wyświetli się stosowna lista.
Na koszmarze rozpoczniesz przygodę od początku - musisz ponownie przebić się przez wszystkie pięć aktów. Gdy pokonasz wspomnianego bossa na koszmarze, odblokujesz najwyższy poziom trudności, piekło (3), gdzie zabawa rozpocznie się raz jeszcze od nowa.
Wyższe poziomy trudności wprowadzają trzy zmiany. Pierwszą z nich jest większa siła wrogów. Na koszmarze będą oni zadawać wyższe obrażenia, zyskają także dodatkowe cechy, jak odporność na dany żywioł czy obrażenia fizyczne. Twoja postać otrzyma również karę -40 do odporności na wszystkie żywioły.
Na piekle zyskają oni jeszcze bardziej na sile, większość wrogów będzie też niewrażliwa przynajmniej na jeden typ obrażeń. Odporności twojej postaci zmniejszą się o kolejne 60 punktów (do -100).
Drugą zmianą są lepsze przedmioty, które mogą wypaść z wrogów. Na koszmarze i przede wszystkim na piekle znajdziesz unikatowy oręż czy runy, których próżno szukać na poziomie trudności normalny.
Ostatnia, równie ważna rzecz, to utrata punktów doświadczenia w przypadku śmierci postaci. Na poziomie normalnym nie jest to okupione żadną karą, na koszmarze utraci ona jednak 5% punktów potrzebnych do następnego poziomu, na piekle zaś 10%. Zebranie zwłok pozwoli ci odzyskać 75% utraconych punktów.
Poprzednio: Diablo 2 - talizmany: rodzaje, działanie
Spis treści: Diablo 2 - Poradnik, Solucja
Następnie: Diablo 2 - resetowanie atrybutów postaci