Diablo 4 będzie wczytywało się szybciej na PC, ale jeszcze na to poczekamy
Blizzard potwierdza znaleziska dataminerów.
Blizzard poinformował, że ma w planach dodanie do pecetowej wersji Diablo 4 obsługę technologii DirectStorage, pozwalającej na błyskawiczne wczytywanie gier. Niektóre informacje odnoszące się do technologii są już obecne w plikach gry, ale jej pełne uruchomienie planowane jest na bliżej nieokreśloną przyszłość.
Serwis PC Gamer poprosił studio o komentarz w sprawie znalezionych przez dataminerów danych. „Technologia MS DirectStorage nie jest obecnie włączona, ale planujemy ją wprowadzić w przyszłości” - przekazał redakcji przedstawiciel studia. Deweloperzy nie podali jednak chociażby potencjalnej daty uruchomienia funkcji.
Przypomnijmy, że obecnie jedyną grą wspierającą rozwiązanie Microsoftu jest Forspoken. Biorąc jednak pod uwagę, że Starfield nawet w minimalnych wymaganiach wskazuje na potrzebę posiadania dysku SSD, bardzo prawdopodobne, że nadchodząca produkcja Bethesdy również będzie korzystać z technologii - tym bardziej, że studio należy przecież do Microsoftu.
Gigant z Redmont zaprezentował technologię DirectStorage jeszcze w 2020 roku. Największą nowością w obecnej generacji konsol jest odejście od klasycznych dysków talerzowych na rzecz nowoczesnych pamięci półprzewodnikowych SSD, co znacznie skróciło czasy ładowania gier. Producent Xboxa postanowił wykorzystać fakt, że pamięci SSD, a w szczególności bardzo szybkie jednostki NMVe, stają się już standardem w komputerach osobistych i przygotował zestaw sterowników, który skróci czasy ładowania także na PC, w teorii nawet o 200 procent.
W dużym uproszczeniu, technologia DirectStorage pozwala pobierać karcie graficznej niezbędne zasoby, jak tekstury czy modele, bezpośrednio z dysku, bez konieczności wcześniejszego przetwarzania ich przez procesor, jak ma to miejsce obecnie. Nie tylko ma skrócić też czasy ładowania, ale też odciążyć CPU, który nie będzie musiał wykonywać dodatkowej „pracy”.