Diablo 4 - klejnoty i złotnik
Wszystko o klejnotach, lista klejnotów, gniazda i gdzie znaleźć złotnika.
Klejnoty w Diablo 4 zaczniesz zdobywać regularnie od 15 poziomu postaci - wtedy pojawią się w zadaniach lub po pokonaniu elitarnych potworów i bossów. Kamienie szlachetne używane są do ulepszania przedmiotów wyposażonych w gniazda. Na tej stronie wyjaśniamy, czym są kllienoty, jak wzmacniać kamienie i montować je w elementach ekwipunku.
Na tej stronie:
Klejnoty - czym są i jak ich użyć
Klejnoty to kamienie szlachetne, które umieszczasz w przedmiotach - ale tylko takich, które posiadają gniazda. Dzięki klejnotom przedmiot zyska dodatkowe właściwości, które widnieją w opisie klejnotu.
- WSKAZÓWKA: Jak użyć klejnotu? Po prostu przeciągnij go na wybrany przedmiot w ekwipunku postaci.
Jeśli chcesz usunąć klejnot z przedmiotu, udaj się do Złotnika (gdzie go znaleźć, patrz poniżej). Może on wyciągnąć kamień z każdego przedmiotu - za niewielką opłatą, uzależnioną od poziomu gracza. Nigdy nie pozwalaj, by w używanych przedmiotach były puste gniazda.
Nadmiar klejnotów możesz zdeponować w swojej kryjówce, umieszczając je w skrzyni. Warto wiedzieć, że Złotnik potrafi również ulepszać (zwiększać moc i afiksy przedmiotu) biżuterię - czego nie potrafi Kowal. Klejnotem jest również Czaszka.
Złotnik - gdzie znaleźć
Złotnik znajduje się w każdym większym mieście, jak Kiowosad w Strzaskanych szczytach. Szukaj go na mapie - oznaczony jest ikoną klejnotu.Często występuje w parze z handlarzem biżuterią.
Złotnik zostanie odblokowany, gdy osiągniesz poziom 20. Uaktywni się wtedy białe zadanie samouczkowe.
Tworzenie gniazd w przedmiotach u złotnika
Możesz dodawać gniazda do posiadanych przedmiotów, by umieszczać w nich więcej niż jeden klejnot lub runę. Tą usługę wykona dla ciebie Złotnik, gdy przełączysz się na zakładkę Dodaj gniazdo (1) . Musisz jednak dostarczyć mu roztrzaskany pryzmat (2) - jest to rzadki przedmiot, który pozyskasz m.in. z bossów świata.
Limit gniazd wynosi trzy sztuki. Czasami tańszym rozwiązaniem może być zamiana cech (afiksów, aspektów) podobnego przedmiotu, który już posiada gniazda. Także biżuteria może posiadać sloty na klejnoty.
Możesz wytwarzać większe klejnoty, łącząc trzy tego samego typu u Złotnika. Za taką usługę będziesz musiał dodatkowo zapłacić blisko 5000 sztuk złota.
Kamienie nadają inne cechy w zależności od tego, w jakim przedmiocie się znajdują - w orężu, elementach pancerza lub w biżuterii. Po ulepszeniu klejnotu łącząc trzy ze sobą zmienia się jego nazwa, z „Surowy” na „Nadkruszony”.
Wszystkie klejnoty - pełna lista
Klejnoty posiadają pięć klas, a do połączenia ich w wyższą, potrzebne są trzy takie same niskiego poziomu (trzy surowe rubiny tworzą jeden nadkruszony). Klejnoty (nadkruszone) pojawiają się na poziomie 15, kolejny poziom (surowe) na 20, następne co 10 poziomów, na 60 kończąc.
Oto lista klejnotów i ich cechy, w zależności od tego, w jakim przedmiocie zostaną umieszczone:
Nazwa | Broń | Pancerz | Biżuteria |
---|---|---|---|
Surowy ametyst | +4% obrażeń z upływem czasu | 4% redukcji obrażeń otrzymywanych z upływem czasu | +11.5% odporności na cień |
Surowy szmaragd | +6% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych odsłoniętym wrogom | +12 cierni | +11.5% odporności na trucizny |
Surowy rubin | +12% od przytłoczenia | +2% maksymalnego zdrowia | +11.5% odporności na ogień |
Surowy topaz | +10% do obrażeń od umiejętności podstawowych | 6% redukcji obrażeń przy ograniczonej kontroli | +11.5% odporności na błyskawice |
Surowy szafir | +6% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych wrogom z ograniczoną kontrolą | 1% redukcji obrażeń podczas umocnienia | +11.5% odporności na zimno |
Surowy diament | +7% obrażeń od Mocy specjalnej | +3% do generowania bariery | +4% odporności na wszystkie żywioły |
Surowa czaszka | +2 pkt. zdrowia przy zabiciu | +3% otrzymywanego leczenia | +75 pancerza |
Nadkruszony ametyst | +5% obrażeń z upływem czasu | 5% redukcji obrażeń otrzymywanych z upływem czasu | +14.3% odporności na cień |
Nadkruszony szmaragd | +7.5% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych odsłoniętym wrogom | +28 cierni | +14.3% odporności na trucizny |
Nadkruszony rubin | +15% od przytłoczenia | +2.5% maksymalnego zdrowia | +14.3% odporności na ogień |
Nadkruszony topaz | +12.5% do obrażeń od umiejętności podstawowych | 7% redukcji obrażeń przy ograniczonej kontroli | +14.3% odporności na błyskawice |
Nadkruszony szafir | +7.5% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych wrogom z ograniczoną kontrolą | 1.5% redukcji obrażeń podczas umocnienia | +14.3% odporności na zimno |
Nadkruszony diament | +9% obrażeń od Mocy specjalnej | +3.5% do generowania bariery | +5% odporności na wszystkie żywioły |
Nadkruszona czaszka | +5 pkt. zdrowia przy zabiciu | +3.5% otrzymywanego leczenia | +125 pancerza |
Ametyst | +6% obrażeń z upływem czasu | 6% redukcji obrażeń otrzymywanych z upływem czasu | +16.9% odporności na cień |
Szmaragd | +9% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych odsłoniętym wrogom | +70 cierni | +16.9% odporności na trucizny |
Rubin | +18% od przytłoczenia | +3% maksymalnego zdrowia | +16.9% odporności na ogień |
Topaz | +15% do obrażeń od umiejętności podstawowych | 8% redukcji obrażeń przy ograniczonej kontroli | +16.9% odporności na błyskawice |
Szafir | +9% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych wrogom z ograniczoną kontrolą | 2% redukcji obrażeń podczas umocnienia | +16.9% odporności na zimno |
Diament | +11% obrażeń od Mocy specjalnej | +4% do generowania bariery | +6% odporności na wszystkie żywioły |
Czaszka | +8 pkt. zdrowia przy zabiciu | +4% otrzymywanego leczenia | +170 pancerza |
Nieskazitelny Ametyst | +7% obrażeń z upływem czasu | 7% redukcji obrażeń otrzymywanych z upływem czasu | +19.6% odporności na cień |
Nieskazitelny Szmaragd | +10.5% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych odsłoniętym wrogom | +150 cierni | +19.6% odporności na trucizny |
Nieskazitelny Rubin | +18% od przytłoczenia | +3% maksymalnego zdrowia | +16.9% odporności na ogień |
Nieskazitelny Topaz | +15% do obrażeń od umiejętności podstawowych | 8% redukcji obrażeń przy ograniczonej kontroli | +16.9% odporności na błyskawice |
Nieskazitelny Szafir | +10.5% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych wrogom z ograniczoną kontrolą | 2.5% redukcji obrażeń podczas umocnienia | +19.6% odporności na zimno |
Nieskazitelny Diament | +13% obrażeń od Mocy specjalnej | +4.5% do generowania bariery | +7% odporności na wszystkie żywioły |
Nieskazitelna Czaszka | +12 pkt. zdrowia przy zabiciu | +4.5% otrzymywanego leczenia | +220 pancerza |
Królewski Ametyst | +8% obrażeń z upływem czasu | 8% redukcji obrażeń otrzymywanych z upływem czasu | +22.1% odporności na cień |
Królewski Szmaragd | +12% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych odsłoniętym wrogom | +250 cierni | +22.1% odporności na trucizny |
Królewski Rubin | +24% od przytłoczenia | +34 maksymalnego zdrowia | +22.1% odporności na ogień |
Królewski Topaz | +20% do obrażeń od umiejętności podstawowych | 10% redukcji obrażeń przy ograniczonej kontroli | +22.1% odporności na błyskawice |
Królewski Szafir | +12% obrażeń od trafień krytycznych zadawanych wrogom z ograniczoną kontrolą | 3% redukcji obrażeń podczas umocnienia | +22.1% odporności na zimno |
Królewski Diament | +15% obrażeń od Mocy specjalnej | +5% do generowania bariery | +8% odporności na wszystkie żywioły |
Królewska Czaszka | +24 pkt. zdrowia przy zabiciu | +5% otrzymywanego leczenia | +250 pancerza |
Następnie: Diablo 4 - podziemia, lochy i piwnice
Spis treści: Diablo 4 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Diablo 4 - posągi z tabliczkami: jak aktywować