Diablo 4 - Nekromanta: najlepszy build, umiejętności, aspekty, klejnoty
Jak rozwijać klasę nekromanty i które zdolności wybrać.
Nekromanta lub Nekromantka to jedna z kilku klas postaci dostępnych w Diablo 4. Czytając poniższe sugestie, dowiesz się, jak rozwijać postać nekromanty, jakie są najlepsze umiejętności oraz jakie aspekty oraz klejnoty wykorzystać do ulepszenia wyposażenia.
Na tej stronie
Jak grać Nekromantą
Nekromanta, wbrew pozorom, jest dosyć łatwą postacią do opanowania w porównaniu z innymi klasami, ponieważ posiada wiele przydatnych narzędzi. Po pierwsze - pomocnicy. Nekromanta posiada zdolność wskrzeszania szkieletów ze zwłok, które pełnią różną rolę – mogą być magami albo wojownikami. Co więcej, nie tylko szkielety są na usługach tej postaci. Golemy to potężne istoty, które zadają duże obrażenia krytyczne.
Celem sojuszników nekromanty jest ochrona twojej postaci, ale przede wszystkim jest zadawanie obrażeń przeciwnikom. Dlatego też staraj się zawsze utrzymywać maksymalną liczbę aktywnych stronników i nie zapominaj ich wzmacniać.
Przedstawiony na tej stronie build skupia się na kontrolowaniu mocy krwi. Stanowi on idealną równowagę między obrażeniami zadawanymi obszarowo (Napływ Krwi) i zadawanym pojedynczym celom (Krwawa Lanca), czyniąc z twojego Nekromanty niezwykle wszechstronną postać. Co więcej, bohater będzie także wytrzymały dzięki umiejętnościom pasywnym i zdolności Krwawej Mgły. Do tego oczywiście dochodzi ożywianie szkieletów, które również pochłaniają część obrażeń i odciągają przeciwników od ciebie.
Strategia walki opisywanego buildu opiera się na poniższym schemacie:
- Używaj Krwawej Lancy do zabijania pojedynczych celów lub do eliminowania kilku słabych wrogów.
- Gdy zobaczysz dużą grupę, użyj Trupich Macek, aby zadać Ogłuszenie, Spowolnienie i Wrażliwość.
- Następnie zbliż się grupy wrogów i atakuj ich Napływem Krwi.
- Użyj Krwotoku lub skonsumuj zwłoki za pomocą wskrzeszenia szkieletów, aby zregenerować Esencję.
- Kontynuuj atakowanie Krwawą Lancą lub Napływem Krwi (w zależności od liczby wrogów).
- Użyj Krwawej Mgły, gdy będziesz prawie martwy, aby uciec z walki i wyleczyć się.
Najlepsze umiejętności dla Nekromanty
Poniżej przedstawiamy zdolności, w które polecamy zainwestować punkty umiejętności, jeśli chcesz efektywnie wykorzystać wszystkie atuty nekromanty.
Umiejętności podstawowe (pierwsza gałąź)
- Krwotok (1) - to podstawowy "generator" Esencji, ale ma też inne zalety. Używanie tej podstawowej umiejętności sprawia, że masz 20% szans na utworzenie Krwawej Kuli, którą możesz wykorzystać do leczenia siebie i swoich sojuszników, a ulepszenie Krwotoku (Nowicjuszowski Krwotok) umocni cię. Co więcej, istnieje również bardzo niewielka szansa (1,5%) na natychmiastowe umocnienie równe 100%.
Umiejętności główne (druga gałąź)
- Krwawa Lanca (5) - to twoja pierwsza umiejętność główna, której będziesz używał, skupiając się na jednym celu. Krwawa Lanca zadaje ogromne obrażenia przy każdym trafieniu, a ulepszenie Nadnaturalna Krwawa Lanca gwarantuje również trafienie z obezwładnieniem po ośmiokrotnym użyciu. Choć najlepiej sprawdza się w walce z pojedynczym celem, ulepszenie jej pozwala także na przebijanie wrogów, dzięki czemu jest to szybki i tani sposób na eliminowanie grup wrogów.
- Napływ Krwi (5) - to druga umiejętność główna, której będziesz używał/a. Jest to zdolność obszarowa, wyzwalająca eksplozję, która wysysa krew z wrogów, zadając ogromne obrażenia. Co więcej, im więcej wrogów ma wysysaną krew, tym większe obrażenia zadaje (maksymalnie 50% dodatkowych obrażeń). Bardzo ciekawe są ulepszenia Napływu Krwi. Co szóste użycie Napływu Krwi zadaje obrażenia o większej mocy, co sprawia, że możesz wyzwolić eksplozję, która z łatwością zniszczy prawie każdego wroga. Oprócz ogromnego potencjału w zadawaniu obrażeń, drugie ulepszenie sprawia, że leczy cię za każdym razem, gdy wysysa krew wroga, pomagając ci utrzymać się przy życiu.
- Martwa Energia (umiejętność pasywna) (1) - dzięki tej umiejętności zwiększysz maksymalną Esencję, aczkolwiek wykupienie tej zdolności jest potrzebne do wykupienia kolejnej w tej gałęzi.
- Niedoskonała Równowaga (umiejętność pasywna) (3) - co prawda, dzięki tej zdolności twoje umiejętności główne, czyli Krwawa Lanca i Napływ Krwi, będą zużywać trochę więcej Esencji, ale za to zadają większe obrażenia.
Umiejętności Zwłok i Makabry (trzecia gałąź)
- Krwawa Mgła (1) - to najlepsza umiejętność obronna Nekromanty, zamieniająca cię w małą chmurę krwi, która jest odporna na wszystkie obrażenia i efekty statusu przez 3 sekundy. Pozwala ci to szybko uciec od wrogów, aby nie zginąć, a także zadaje pewne obrażenia i powoli cię leczy, gdy jest aktywna.
- Ponure Żniwa (umiejętność pasywna) (3) - dzięki tej umiejętności zwiększasz generowanie Esencji, pochłaniając zwłoki.
- Mistrzostwo Szkieletowych Wojowników (3) - obrażenia oraz zdrowie Szkieletowych Wojowników są większe
Umiejętności Klątw (czwarta gałąź)
Umiejętności Zwłok i Makabry (piąta gałąź)
- Trupie Macki (1) - to bardzo ważna umiejętność, gdyż przyciąga wrogów do pojedynczych zwłok, ogłuszając ich na trzy sekundy i zadając obrażenia. Wraz z ulepszeniami, wrogowie będą również spowolnieni i podatni na ataki, co pozwoli ci skorzystać z niektórych modyfikatorów obrażeń o ogromnym potencjale.
- Makabryczne Zasklepienie (umiejętność pasywna) (3) - leczenie postaci jest efektywniejsze, gdy masz mniej niż połowę zdrowia.
- Zakrzepła Krew (umiejętność pasywna) (3) - gdy masz więcej niż 80% zdrowia, umiejętności Krwi zadają większe obrażenia.
- Krwawy Przypływ (umiejętność pasywna) (3) - kolejna umiejętność pasywna, która zwiększa obrażenia od umiejętności Krwi.
- Transfuzja (umiejętność pasywna) (3) - krwawe kule leczą twoich sojuszników.
- Wysysanie Witalności (umiejętność pasywna) (3) - zdolność, dzięki której masz szanse otrzymać mniejsze obrażenia.
Umiejętności Moce Specjalne (szósta gałąź)
- Inspirujące Przywództwo (umiejętność pasywna) (3) - szybkość twoich ataków oraz ataków twoich sług zwiększa się, jeśli masz przynajmniej 80% zdrowia.
- Piekielny Dowódca (umiejętność pasywna) (3) - jeśli jest blisko swoich sług, sojusznicy zadają większe obrażenia.
Umiejętności Moc pasywna (siódma gałąź)
- Wigor Rathmy (umiejętność pasywna) (1) - maksymalne zdrowie jest zwiększone, a co więcej, jeśli masz więcej niż 80% zdrowia umiejętności krwi zadają większe obrażenia.
Rozwój Nekromanty krok po kroku
Poniższa tabelka, w oparciu o powyższe umiejętności, wskazuje propozycje doboru umiejętności na kolejnych poziomach postaci, by jak najefektywniej rozwijać bohatera zgodnie z zaprezentowanym na tej stronie buildzie:
Poziom | Na co wydać punkt umiejętności |
---|---|
2 | Krwotok 1/5 |
3 | Wzmocniony Krwotok |
4 | Nowicjuszowski Krwotok |
5 | Krwawa Lanca 1/5 |
6 | Wzmocniona Krwawa Lanca |
7 | Nadnaturalna Krwawa Lanca |
8 | Krwawa Mgła 1/5 |
9 | Wzmocniona Krwawa Mgła |
10 | Przerażająca Krwawa Mgła |
11 | Napływ Krwi 1/5 |
12 | Wzmocniony Napływ Krwi |
13 | Nadnaturalny Napływ Krwi |
14 | Krwawa Lanca 2/5 |
15 | Krwawa Lanca 3/5 |
16 | Krwawa Lanca 4/5 |
17 | Krwawa Lanca 5/5 |
18 | Trupie Macki 1/5 |
19 | Wzmocnione Trupie Macki |
20 | Zaraźliwe Trupie Macki |
21 | Napływ Krwi 2/5 |
22 | Napływ Krwi 3/5 |
23 | Napływ Krwi 4/5 |
24 | Napływ Krwi 5/5 |
25 | Makabryczne Zasklepienie 1/3 |
26 | Makabryczne Zasklepienie 2/3 |
27 | Makabryczne Zasklepienie 3/3 |
28 | Zakrzepła Krew 1/3 |
29 | Zakrzepła Krew 2/3 |
30 | Zakrzepła Krew 3/3 |
31 | Krwawy Przypływ 1/3 |
32 | Krwawy Przypływ 2/3 |
33 | Krwawy Przypływ 3/3 |
34 | Transfuzja 1/3 |
35 | Wigor Rathmy |
36 | Transfuzja 2/3 |
37 | Transfuzja 3/3 |
38 | Wysysanie Witalności 1/3 |
39 | Wysysanie Witalności 2/3 |
40 | Wysysanie Witalności 3/3 |
41 | Ponure Żniwa 1/3 |
42 | Ponure Żniwa 2/3 |
43 | Ponure Żniwa 3/3 |
44 | Mistrzostwo Szkieletowych Wojowników 1/3 |
45 | Mistrzostwo Szkieletowych Wojowników 2/3 |
46 | Mistrzostwo Szkieletowych Wojowników 3/3 |
47 | Mistrzostwo Szkieletowych Magów 1/3 |
48 | Mistrzostwo Szkieletowych Magów 2/3 |
49 | Mistrzostwo Szkieletowych Magów 3/3 |
Punkt za Sławę 1 | Inspirujące Przywództwo 1/3 |
Punkt za Sławę 2 | Inspirujące Przywództwo 2/3 |
Punkt za Sławę 3 | Inspirujące Przywództwo 3/3 |
Punkt za Sławę 4 | Piekielny Dowódca 1/3 |
Punkt za Sławę 5 | Piekielny Dowódca 2/3 |
Punkt za Sławę 6 | Piekielny Dowódca 3/3 |
Punkt za Sławę 7 | Martwa Energia 1/3 |
Punkt za Sławę 8 | Niedoskonała Równowaga 1/3 |
Punkt za Sławę 9 | Niedoskonała Równowaga 2/3 |
Punkt za Sławę 10 | Niedoskonała Równowaga 3/3 |
Najlepsze aspekty dla Nekromanty
Najważniejsze aspekty dla twojego ekwipunku, które możesz zdobyć w lochach (Kodeks Potęgi):
- Aspekt Pomsty - odlegli wrogowie mają 8% szans na to, że zostaną ogłuszeni, jeśli cię trafią; jeśli zostaną ogłuszeni, obrażenia im zadawane zwiększą się
- Aspekt Mocy - jeśli użyjesz umiejętności podstawowej (w tym wypadku Krwotoku), obrażenia zostaną zredukowane na krótką chwilę
- Zakrwawiony aspekt - Nova wywołana przez Napływ krwi rozbłyskuje po krótkim opóźnieniu, zadając obrażenia zmniejszone o 60-70%.
- Krwiopijczy aspekt - Krwawa Lanca zadaje głównemu celowi obrażenia zwiększone o 15% na każdego wroga przebitego lancą.
- Aspekt Płodnej Krwi - kiedy dysponujesz pełnią zdrowia, krwawe kule zapewniają 10-20% punktów Esencji.
Najlepsze klejnoty dla Nekromanty
Jeśli szukasz ogólnych informacji o tych cennych kamieniach, zajrzyj na naszą stronę o klejnotach i złotniku.
Wybór klejnotów dla poszczególnych typów wyposażenia:
- Broń - szafir zwiększa obrażenia od trafień krytycznych zadawanym wrogom z ograniczoną kontrolą; warto także zastanowić się nad ametystem, gdyż zwiększa obrażenia zadawane z upływem czasu.
- Pancerz - szafir zwiększa redukcję obrażeń; drugą opcją jest rubin, który zwiększa maksymalne zdrowie.
Zobacz także: Diablo 4 - klasy postaci: najlepsza na start
Spis treści: Diablo 4 - Poradnik, Solucja