Diablo 4 - nowe zdolności pasywne w aktualizacji 2.0
Dla każdej klasy.
W aktualizacji 2.0 każda istniejąca klasa w Diablo 4 otrzymała pięć nowych zdolności pasywnych, które mogą mieć niebagatelny wpływ na buildy i rozwój postaci, zwłaszcza na dalszych etapach gry. Dzięki zmienionemu poziomowi maksymalnemu postaci otrzymujemy także 10 dodatkowych punktów umiejętności, które warto spożytkować na przynajmniej niektóre z nowych „pasywek”.
Warto też dodać, że połączenia pomiędzy niektórymi zdolnościami na drzewku umiejętności również doczekały się zmian, dzięki czemu w kilku przypadkach może być nieco łatwiej odblokować wybrana zdolność. Poniżej lista nowych zdolności pasywnych dla każdej klasy wraz z opisem.
Na tej stronie:
Barbarzyńcy - nowe zdolności pasywne
- Wojowniczość: zadanie obrażeń wrogowi umiejętnością Podstawową zwiększa obrażenia o 3/6/9% na 4 sek.
- Ciężkie Uderzenie: Moce Specjalne zadają obrażenia zwiększone o 15/30/45%.
- Ścieżka Wojenna: po spowodowaniu przytłoczenia postać zadaje obrażenia zwiększone o 4% przez 4 sek.
- Nieporuszenie: użycie umiejętności Mistrzostwa Broni powoduje umocnienie o wartości 10% maksymalnego zdrowia.
- Kolczasta Skorupa (moc pasywna): za każde zużyte 25 pkt furii postać zyskuje +10% Cierni na 8 sek., maksymalnie 120%. Użycie umiejętności z czasem odnowienia zapewnia nieustępliwość na 5 sek. W tym czasie co sekundę postać zadaje 100% wartości obrażeń od Cierni jako obrażenia fizyczne pobliskim wrogom.
Druidzi - nowe zdolności pasywne
- Człowieczeństwo: postać zadaje obrażenia zwiększone o 5/10/15%, gdy jest w ludzkiej formie.
- Katastrofa: zadawane obrażenia są zwiększone o 5/10/15% przez 8 sek. po użyciu Mocy Specjalnej.
- Dziki Instynkt: postać zadaje obrażenia zwiększone o 3%, kiedy jest w pełni sił, i obrażenia zwiększone o 3%, kiedy ma ponad 100% szybkości ruchu. Premie te mogą się kumulować.
- Podmuch Zwrotny: postać zadaje obrażenia zwiększone o 4% przez 5 sek. po użyciu umiejętności Defensywnej.
- Jedność z Naturą (moc pasywna): umiejętności Kompanów powodują pojawienie się dodatkowo 1 kompana i zadają obrażenia zwiększone o 50%. Postać zyskuje efekt pasywny Kruków, Wilków i Trującego Pełzacza.
Nekromanci - nowe zdolności pasywne
- Nekrotyczna Odwaga: szczęśliwy traf: obrażenia mają maksymalnie 5/10/15% szans na przyznanie bariery o wartości 5% maksymalnego zdrowia na 6 sek.
- Stanowczość: zadawane obrażenia są zwiększone o 5/10/15% przez 8 sek. po użyciu Mocy Specjalnej.
- Upadek Tytana: gdy masz umocnienie, zadajesz wrogom elitarnym obrażenia zwiększone o 6/12/18%.
- Zepsucie Precyzji: szansa na szczęśliwy traf jest zwiększona o 5/10/15%.
- Przypadłość (moc pasywna): wrogowie, na których wpływa odsłonięcie, ograniczenie kontroli lub obrażenia od Cienia z upływem czasu, cierpią również na Przypadłość i odnoszą obrażenia zwiększone o 15% od postaci i jej sług. Klątwy zadają 80% obrażeń broni w formie obrażeń od Cienia wrogom z Przypadłością. Ta wartość wzrasta o 30% sumy wartości obrażeń zadawanych wrogom o ograniczonej kontroli, obrażeń zadawanych odsłoniętym wrogom i obrażeń od Cienia z upływem czasu.
Łotrzy - nowe zdolności pasywne
- Ćwiczenie w Strzelaniu do Celu: szansa na trafienie krytyczne umiejętnościami Strzelectwa i Napaści jest zwiększona o 3/6/9%.
- Palestra: postać zyskuje 4/8/12% premii do obrażeń na 4 sek. po użyciu Odskoku.
- Odskakiwanie: po uniknięciu ataku zyskujesz 2/4/6% redukcji obrażeń na 4 sek.
- Do Świtu: Moce Specjalne zadają obrażenia zwiększone o 15/30/45%.
- Alchemiczna Domieszka (moc pasywna): zadawanie 3 różnych typów obrażeń niefizycznych zwiększa Krzepkość umiejętności Nasycenia o 40% na 5 sek. Ta Krzepkość jest zwiększona o dodatkowe 20% łącznej wartości premii do obrażeń od Trucizny, Cienia i Zimna.
Czarodzieje - nowe zdolności pasywne
- Ewokacja: postać zyskuje 4% redukcji czasu odnowienia.
- Skupienie Energii: postać na 6 sek. generuje barierę o wartości 0,5/1,0/1,5% maksymalnego zdrowia co sekundę, maksymalnie o wartości 30%. Ten efekt wygasa na 5 sek. po utracie zdrowia.
- Wilgotne Warstwy: zyskujesz premię 2/4/6% do redukcji obrażeń, kiedy masz aktywną barierę.
- Synergia Żywiołów: obrażenia umiejętności Lodu, Porażenia i Piromancji są zwiększone o 1/2/3% za każdą wyposażoną umiejętność danego typu.
- Oświecenie (moc pasywna): użycie dowolnej umiejętności tworzy 1 kumulację Oświecenia lub tworzy ich 15, jeśli poprzednio użyta umiejętność należała do innego żywiołu. Po zdobyciu 100 kumulacji zyskujesz całkowite Oświecenie i nie możesz już zyskiwać kumulacji. Ponadto tracisz 10 kumulacji na sekundę. Podczas Oświecenia premia do obrażeń od Ognia, Błyskawic i Zimna jest równa łącznej ich wartości, a postać zyskuje:
- 25% premii do obrażeń,
- 45% premii do regeneracji many,
- 20% szybkości ataku.
UWAGA: wymienione premie i wartości procentowe mogą (i zapewne będą) zmieniać się wraz z kolejnymi aktualizacjami i kalibracjami na poziomie serwerów gry, dlatego warto mieć to na uwadze.
Spis treści: Diablo 4 - Poradnik, Solucja