Diablo 4 - Scosglen: zadania poboczne
Lista dodatkowych misji w Scosglen.
Na tej stronie poznasz listę zadań pobocznych, których możesz podjąć się w obrębie regionu Scosglen w Diablo 4. Dowiesz się, gdzie się rozpoczynają, jak je wykonać oraz jakie warunki należy spełnić, by zostały odblokowane.
Jeżeli szukasz konkretnego zadania, użyj interaktywnego spisu treści poniżej. Możesz też skorzystać z opcji Znajdź na stronie na smartfonie lub kombinacji Ctrl + F na PC.
Na tej stronie:
- Powstrzymanie fali
- Szepty z dołu
- Wilgotny pakt
- Rozplątanie prawdy
- Nici zawiści
- Słony los
- Głęboki cień
- Stare ścieżki
- Świetlisty odłamek
- Spisywanie dawnych rytów
- Błaganie o pomoc
- Pola spustoszenia
- Dziki księżyc
- Zawsze wierna
- Pierwszy pośród wilków
- Wnyki
- Obnażone kły
- Skradzione ustrojstwo
- Przekazanie Wotum
- Wygłodzony dar drapieżnika
- Głodujący brzeg
- Wiedząca
- Sygnały dymne
- Rekultywacja
- Kroniki Braegi
- Plaga szkodników
- Wyrobiony smak
- Wyrównanie rachunku
- Niepowołane ręce
- Dziwne Zwierzę
- Zdziczała niedźwiedzica
- Honorowy zakład
- Wspomnienia o Gęsi
- Szpony przy Gardle
- Stos Popiołu
- Pogoń za żarem
- Niedźwiedź Czarnoboru
- Początkujący kupiec
- Córa Dębu
- Krew Bandytów
- Coś doskwiera
- Wieszcz
- Zostanie popiół
- Doglądanie natury
- Wędrowna uczona
Powstrzymanie fali
W mieście Marowen znajdziesz Aigidę. Musisz wyeliminować 100 topielców różnego typu. Warto udać się kawałek na północ, gdzie na łące odbywa się wydarzenie świata co pewien czas. Nagroda: klejnoty.
Wróć do spisu zadań
Szepty z dołu
Kobieta - Roina - ma dla ciebie zadanie w pobliżu Marowen. Znajdziesz ją stojącą przed swoim domem. Po krótkim dialogu zbadaj ciała dzieci leżące przed drzwiami. Teraz udaj się z kobietą do wąwozu nieopodal i poczekaj przy ciele mężczyzny - odezwie się dopiero, gdy kobieta się zbliży. Zadanie posiada kontynuację: Wilgotny pakt i rozpocznie się od razu po wspomnianym dialogu. Nagroda: zasnute kryształy.
Wróć do spisu zadań
Wilgotny pakt
Po ukończeniu Szepty z dołu, spotkaj się z Roiną na wybrzeżu i pomóż jej zbierać włókna wilgotnych narośli. Są to kępki wodorostów rosnące w oznaczonym obszarze w miejscach wskazanych na mapie. Potem zbadaj ciało na wyspie. Kolejne zadanie rozpocznie się automatycznie - Rozplątanie prawdy. Nagroda: eliksiry
Wróć do spisu zadań
Rozplątanie prawdy
Zadanie to rozpoczniesz automatycznie po ukończeniu misji Wilgotny Pakt. Musisz jedynie dotrzeć na miejsce spotkania i po rozmowie podpalić trzy świece w ołtarzach. Nie musisz eliminować widm, które pojawią się, gdy to zrobisz. Porozmawiaj z Roiną i idź na północ, by zakończyć wątek w ostatnim zadaniu serii - Nici Zawiści. Nagroda: klejnoty
Wróć do spisu zadań
Nici zawiści
Ostatnie zadanie dla Roiny, rozpoczynane automatycznie po zakończeniu Rozplątanie Prawdy, na północnym wybrzeżu. Zbadacie wspólnie jaskinię Jęczące zejście. Czeka cię w niej walka ze Zmokłą figurą.
Tworzy ona Wilgotne narośla, które chronią ją przed atakami. Aby wygrać poczekaj na pojawianie się dwóch narośli i osłab je. Potem pozbądź się dwóch jednocześnie i zaatakuj figurę najsilniejszymi umiejętnościami. Jeśli będziesz niszczył naroślą po kolei, posąg zdąży wytworzyć kolejne. Nagroda: Amulet Rodowy Roiny (rzadki).
Wróć do spisu zadań
Słony los
W Marowen porozmawiaj z Fergusem w jego domu. Zbadaj dla niego wrak statku na północy regionu.
Idź wzdłuż plaży na wschód, do skał. W prawym rogu znajdziesz żeglarza. Po rozmowie idź wzdłuż plaży na północ, gdzie na końcu skalnego wybrzeża znajdziesz wrak statku i skrzynię. Otwórz ją i zbierz list. Wróć do zleceniodawcy i opowiedz mu wybraną wersję historii. Nagroda: zasnute kryształy.
Wróć do spisu zadań
Głęboki cień
W Głębokim lesie znajdziesz jedno zadanie poboczne. Znajdziesz tu wiedźmę Szob’ha. Zostaniesz skierowany do lasu na poszukiwana Berret.
Na miejscu wyeliminuj spaczone, fioletow zwierzęta na wzgórzu i rozpocznij badania. Sprawdź: czerwone źródełko (6), zniszczony płot (7) oraz zwłoki (8). Potem przejdź do drugiej lokacji nieopodal i wyeliminuj spaczonego niedźwiedzia. Zabierz jego serce i wróć do zleceniodawczyni. Nagroda: skóry.
Zadanie to prowadzi do kolejnej misji: Stare ścieżki. By ją wykonać, musisz podbić pobliską twierdzę Tur Dulra.
Wróć do spisu zadań
Stare ścieżki
Podbij twierdzę Tur Dulra i ukończ zadanie Głęboki cień. Na miejscu porozmawiaj z Yueinem. Wejdź do pobocznego lochu związanego z zadaniem poniżej głównego dziedzińca i pokonaj trzech bossów oznaczonych czaszkami, potem aktywuj kapliczki, wskazane znacznikami zadania. Ponownie pogadaj z Yueinem i wróć do Szob’ha. Odblokujesz zadanie Świetlisty odłamek. Nagroda: zasnute kryształy.
Wróć do spisu zadań
Świetlisty odłamek
Zadanie rozpoczyna się automatycznie, po ukończeniu misji Stare ścieżki. Spotkaj się z Mochranem i udaj się do trzech lokacji w lesie i pozbądź się spaczonych zwierząt. Nagroda: klejnoty oraz pierścień Błogosławieństwo staruchy (rzadki).
Wróć do spisu zadań
Spisywanie dawnych rytów
Zleceniodawca Moreg przebywa przy wejściu do posiadłości Donana. Nie będzie dostępny w trakcie misji, gdy posiadłość będzie oblegana przez demony.
Udaj się do strefy na północ od miejsca rozpoczęcia i eliminuj potwory - zwierzęta i dzikodrzewa - aż wypadną z nich Runiczne tabliczki. Zbierz trzy i wróć do Morega. Nagroda: skrzynia z ziołami.
Wróć do spisu zadań
Błaganie o pomoc
Zadanie rozpoczyna się w posiadłości Donana, po rozpoczęciu aktu drugiego. Porozmawiaj z namiestnikiem Wilfredem. Przenieś się do pobliskiego Kerigaru i porozmawiaj z tutejszym alchemikiem Kormanem. Nagroda: zioła.
Wróć do spisu zadań
Pola spustoszenia
W Pogórzu porozmawiaj z rolnikiem Felanem. Umieść w okolicy kamienie strażnicze. Potem udaj się na południowy wschód, by pozbyć się Czarnoroga, unikalnego kozłoludzia. Najpierw pozbądź się kazarów z Klanu Krwi, by go wywabić. Po walce zanieś jego głowę zleceniodawcy. Nagroda: skóry.
Wróć do spisu zadań
Dziki księżyc
Zadanie poboczne w Pogórzu. Będzie dostępne dopiero, gdy ukończysz Pola Spustoszenia. Możliwe, że aktywowane jest tylko nocą. Pogadaj z Edanem i w ramach tej misji zbadać ruiny: Leże Sarat. Wewnątrz, w środkowej sali królowej znajdziesz ciała, a przy nich amulet. Nagroda: eliksiry.
Wróć do spisu zadań
Zawsze wierna
Zadanie poboczne w Pogórzu. Porozmawiaj z Brenną. Po udaniu się do strefy poszukiwań, wejdź w alejkę pilnowaną przez zbójców i zbadaj wystającą tabliczkę, by otworzyć przejście do podziemia. Tam zmierzysz się z wilkołakiem, uważaj na jego trucizny - dobrze przed walką wypić eliksir odporności. Zabierz głowę i zanieś kobiecie. Nagroda: szemrzące obole (50).
Wróć do spisu zadań
Pierwszy pośród wilków
Porozmawiaj z Artairem w Pogórzu, gdy wykonasz inne zadania poboczne w tej okolicy: musisz poznać prawdę o wilkołakach, a każda misja zawiera fragment wiedzy.
Zbadaj dzienniki, leżące przy ścianach spalonych domów: trzy po prawej i jeden po lewej stronie obszaru poszukiwań. Potem przetrwaj kilka niegroźnych fal wilków i wilkołaków. Ukończenie misji prowadzi do zadania - Wnyki. Nagroda: zioła.
Wróć do spisu zadań
Wnyki
Misja rozpoczyna się automatycznie po zakończeniu Pierwszy pośród wilków. We wskazanym punkcie podejdź do skarpy i zabierz posążek z ołtarza.
Udaj się na miejsce rytuału i eliminuj kozłoludzi, po czym zabierz fiolkę i zanieś ją do Upiorczyska. Powtórz te same kroki, lecz z wilkami. Na koniec spotkaj się z Artairem, czym rozpoczniesz ostatnie zadanie serii - Obnażone kły. Nagroda: skóry.
Wróć do spisu zadań
Obnażone kły
Po zadaniu Wnyki, automatycznie przejdziesz do poniższego zlecenia. Na miejscu zmierzysz się z wilkołakiem Uną. Jest to trudny przeciwnik.
Wróć do spisu zadań
Skradzione ustrojstwo
Zadanie poboczne w Braestaig. Porozmawiaj z Merryn. Niedaleko na północ znajdziesz elitarnego przeciwnika Darcela, który posiada runiczny talizman. Zwróć go kobiecie. Nagroda: zasnute kryształy.
Wróć do spisu zadań
Przekazanie Wotum
Zadanie rozpoczniesz w Braestaig. Porozmawiaj z Asgail po ukończeniu misji aktu drugiego: Nadciągające cienie.
Ustal miejsca spoczynku w trzech punktach, w formie białych zarysów, gdzie ułożysz nagrobki. Miejsca oznaczone są na poniższej mapie. Nagroda: skóry.
Wróć do spisu zadań
Wygłodzony dar drapieżnika
Eliminuj widma w północnym obszarze Zawodzących wzgórz, aż znajdziesz przedmiot o tytułowej nazwie - jest to skrytka. Nasyć ją eliminuj zwierzęta wokół miasta i zbierając ich esencję. Nagroda: szemrzące obole (20) i losowe przedmioty.
Wróć do spisu zadań
Głodujący brzeg
Jedna z misji w Braestaig. Zleceniodawca to Baltair. Zanieś jedzenie do Hadga, mieszkającego przy sąsiedniej wiosce Korbach. Nagroda: zasnute kryształy.
Wróć do spisu zadań
Wiedząca
Zleceniodawcą jest Bewyn Wiedząca. Znajdziesz w regionie Kosmyk. Eliminuj dla niej kozłoludzi, by zdobyć ich wnętrzności. Zadanie to otwiera szereg misji i automatycznie rozpoczyna zadanie sygnały dymne. Nagroda: eliksiry.
Wróć do spisu zadań
Sygnały dymne
Zadanie rozpoczniesz w Korbach, po ukończeniu misji Wiedząca. Idź na północ i porozmawiaj z rolnikiem. Potem wróć do Bewyn w mieście. Kolejne zadanie to Rekultywacja.
Wróć do spisu zadań
Rekultywacja
Po zadaniu Sygnały dymne w Korbach porozmawiaj z wodzem Eiruigiem. Potem porozmawiaj z Bewyn i wejdź do ruin Tunele Domhainu. Musisz wykonać oba cele lochu, czyli: uwolnić więźniów przywiązanych do pali oraz zanieść kamień na piedestał przy kapliczce uzdrowienia. Nie jest wymagana jedynie walka z bossem lokacji.
Wróć do spisu zadań
Kroniki Braegi
Księgę, która rozpoczyna zadanie - historia Scosglen - zdobędziesz z losowym prawdopodobieństwem eliminując potwory w obszarze Kosmyk. Zanieś przedmiot do namiestnika Wilfreda w posiadłości Donana. Warto wcześniej wykonać zadanie Błaganie o pomoc, by poznać się z Wilfredem. Nagroda: rzadki materiałrzemieślniczy.
Wróć do spisu zadań
Plaga szkodników
Zadanie poboczne w mieście Tirmair. Porozmawiaj z Meav w gospodzie. Poprosi cię o pozbycie się rojów owadów poza miastem - musisz wyeliminować ich aż 75. Nagroda: eliksiry.
Wróć do spisu zadań
Wyrobiony smak
To zadanie opcjonalne w Tirmair. Atli poprosi cię o zebranie mięsa cierniowych bestii z obszaru na zachód od wioski. Nagroda: skóry
Wróć do spisu zadań
Wyrównanie rachunku
Misję rozpoczniesz w Tirmair. Porozmawiaj z Niallem. Udaj się do pobliskiej karczmy, żeby przekazać wiadomość.
Wróć do spisu zadań
Niepowołane ręce
W obszarze Zasnute wrzosowiska, w regionie Torfowisko Daudur, przeszukuj pojemniki i skrzynie, aż znajdziesz uszkodzoną rzeźbę. Zanieś przedmiot Artairowi. Wcześniej warto ukończyć Obnażone kły (seria zadań). Kolejne zadanie, które możesz rozpocząć znajdując drugi fragment totemu, to Dziwne zwierzę. Nagroda: klejnoty.
Wróć do spisu zadań
Dziwne Zwierzę
Zadanie rozpoczyna znaleziony w Wielkiej Równinie Północnej przy ciele uszkodzony totem. Zanieś go Artairowi, po ukończeniu zadania Niepowołane ręce. Zadanie prowadzi do kolejnego - Zdziczała niedźwiedzica - poprzez polowanie na niedźwiedzie. Nagroda: eliksiry.
Wróć do spisu zadań
Zdziczała niedźwiedzica
By rozpocząć to zadanie, musisz ukończyć misję Dziwne Zwierzę oraz zająć się eliminacją niedźwiedzi. Możesz je znaleźć na południu Wyżynnych ostępów. Jeden z nich w końcu upuści uszkodzony niedźwiedzi totem. Zanieś go Artairowi. Nagroda: szemrzące obole (50).
Wróć do spisu zadań
Honorowy zakład
Zadanie otrzymasz od Ewana w Oberży Pod Tłustą Gęsią. Udaj się do wskazanej lokacji, gdzie znajdziesz elitarnego przeciwnika oznaczonego czaszką na mapie - Golmotosa. Po jego eliminacji podnieś upuszczony róg. Nagroda: eliksiry.
Wróć do spisu zadań
Wspomnienia o Gęsi
Porozmawiaj z Torbenem w Oberży Pod Tłustą Gęsią. Idąc wzdłuż strefy poszukiwań znajdziesz kobietę Nairnę. Przekaże ci ona listę prostych zadań do wykonania. Otwórz skrzynię obok niej i podnieś sztylet, a pojawią się kolejne cele.
W lokacjach umieszczaj sztylety w obiektach. Na koniec wróć z Nairną do miejsca, gdzie ją spotkałeś i zabierz szyld z podłogi, po czym oddaj go karczmarzowi w oberży. Zadanie to prowadzi do kolejnej misji - Szpony przy Gardle. Nagroda: Szemrzące obole (50).
Wróć do spisu zadań
Szpony przy Gardle
Ukończ zadanie Wspomnienia o Gęsi, by to zadanie pojawiło się na mapie. Na miejscu zbadaj ciało i udaj się do oberży, by porozmawiać z karczmarzem. Nagroda:
Martwego handlarza znajdziesz nieopodal, na wschodzie. Podnieś z ciała Podniszczone Insygnia i zanieś Torbenowi w karczmie. Rozpoczniesz kolejne zadanie - Stos popiołu. Nagroda: zasnute kryształy.
Wróć do spisu zadań
Stos Popiołu
Zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji Szpony przy gardle. Udaj się na południe, by rozprawić się z zabójcami. Na miejscu wejdź do budynku, wejście ujawni się, gdy podejdziesz pod chatę. Wyeliminuj najemników, a rozpoczniesz kolejne zadanie - Pogoń za żarem. Nagroda: klejnoty.
Wróć do spisu zadań
Pogoń za żarem
Zadanie automatycznie dodawane do dziennika po ukończeniu Stos Popiołu. Porozmawiaj z Torbenem w oberży. Udaj się nad grań we wskazanym punkcie. Po rozmowie z umierającym zadanie się zakończy i rozpoczniesz kolejne: Niedźwiedź Czarnoboru. Nagroda: rudy metali.
Wróć do spisu zadań
Niedźwiedź Czarnoboru
Zadanie rozpoczynane automatycznie po ukończeniu misji Pogoń za żarem. Spotkaj się z Torbenem. Wejdź z nim do jaskini. Tu zmierzycie się z prostym bossem - Staną. Unikaj pułapek ogłuszających na ziemi oraz unikaj jej ciosów z kuszy, gdy przyklęka, a odniesiesz sukces. Nagroda: dwuręczny miecz Niedźwiedzi pazur (rzadki).
Wróć do spisu zadań
Początkujący kupiec
Możesz podjąć się zadania dopiero po ukończeniu Aktu 2. Porozmawiaj z Kianem. Zbierz dla chłopca kły szarżowników - przerośniętych dzików - żerujących poza miastem. Nagroda: zasnute kryształy.
Wróć do spisu zadań
Córa Dębu
Ukończ Akt 2, by pobrać tą misję. Porozmawiaj z Albardem w Kerigarze. Aby móc kontynuować to zadanie, musisz wyswobodzić twierdzę Tur Dulra. Później wejdź do podziemia Podkorzeń poniżej dziedzińca warowni.
Wewnątrz jaskini poszukuj korzenia i zbierz jego kawałek. Znajduje się w pierwszych korytarzach labiryntu. Nagroda: szemrzące obole (50).
Wróć do spisu zadań
Krew Bandytów
Misja dostępna po ukończeniu Aktu 2. Zleceniodawcą jest Brys. Musisz wyeliminować dla niego 50 rozbójników. Nagroda: rudy metali.
Wróć do spisu zadań
Coś doskwiera
Zadanie dostępne, gdy ukończysz Akt 2. Kori prosi, abyś sprawdzić co u jego rodziców. Wystarczy udać się za miasto i porozmawiać z Felanem, by zakończyć zlecenie. Nagroda: zasnute kryształy.
Wróć do spisu zadań
Wieszcz
Zadanie dostępne po wyzwoleniu twierdzy Tul Dulra. Porozmawiaj z Yueinem. Przeszukaj stos kamieni kawałek na północ od miejsca, gdzie stoi.
Później aktywuj trzy kamienie runiczne - ostatni znajduje się wewnątrz ruin Parszywe Zapadlisko. Po zakończeniu możesz pobrać kolejne zadanie od Yueina: Zostanie popiół. Nagroda: szemrzące obole (50).
Wróć do spisu zadań
Zostanie popiół
Jest to drugie zadanie dla Yueina, po ukończeniu misji Wieszcz. Udaj się do strefy poszukiwań i skieruj się na północny wschód obszaru. Przy skałach znajdziesz zwłoki. Pojawi się duch, którego musisz pokonać - jednostka elitarna. Nagroda: kostur Duch Eadaoin (rzadki).
Wróć do spisu zadań
Doglądanie natury
Żeby podjąć się tego zlecenia, wyzwól twierdzę Tul Dulra. Moirea poprosi cię, byś udał się do pobliskiego lasu i zebrał materiały w wyznaczonych strefach. Eliminuj wrogów oznaczonych na czerwono oraz poszukaj rośliny - korzeń gorycznika. Potem pomóż jej wyeliminować kilku kłusowników. Nagroda: skóry.
Wróć do spisu zadań
Wędrowna uczona
Zadanie pobierzesz po wyzwoleniu twierdzy Tul Dulra. Aria poprosi cię o eskortę do twierdzy, jednak musisz poruszać się wyznaczoną ścieżką i eliminować napotkane trudności oraz badać nietypowe przedmioty rozrzucone w oznaczonych strefach. Nagroda: klejnoty.
Wróć do spisu zadań
Następnie: Diablo 4 - Suche Stepy: zadania poboczne
Spis treści: Diablo 4 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Diablo 4 - Strzaskane Szczyty: zadania poboczne