Skip to main content

Diablo 4 - Scosglen: zadania poboczne

Lista dodatkowych misji w Scosglen.

Na tej stronie poznasz listę zadań pobocznych, których możesz podjąć się w obrębie regionu Scosglen w Diablo 4. Dowiesz się, gdzie się rozpoczynają, jak je wykonać oraz jakie warunki należy spełnić, by zostały odblokowane.

Jeżeli szukasz konkretnego zadania, użyj interaktywnego spisu treści poniżej. Możesz też skorzystać z opcji Znajdź na stronie na smartfonie lub kombinacji Ctrl + F na PC.


Na tej stronie:


Powstrzymanie fali

W mieście Marowen znajdziesz Aigidę. Musisz wyeliminować 100 topielców różnego typu. Warto udać się kawałek na północ, gdzie na łące odbywa się wydarzenie świata co pewien czas. Nagroda: klejnoty.

Wróć do spisu zadań


Szepty z dołu

Kobieta - Roina - ma dla ciebie zadanie w pobliżu Marowen. Znajdziesz ją stojącą przed swoim domem. Po krótkim dialogu zbadaj ciała dzieci leżące przed drzwiami. Teraz udaj się z kobietą do wąwozu nieopodal i poczekaj przy ciele mężczyzny - odezwie się dopiero, gdy kobieta się zbliży. Zadanie posiada kontynuację: Wilgotny pakt i rozpocznie się od razu po wspomnianym dialogu. Nagroda: zasnute kryształy.

Wróć do spisu zadań


Wilgotny pakt

Po ukończeniu Szepty z dołu, spotkaj się z Roiną na wybrzeżu i pomóż jej zbierać włókna wilgotnych narośli. Są to kępki wodorostów rosnące w oznaczonym obszarze w miejscach wskazanych na mapie. Potem zbadaj ciało na wyspie. Kolejne zadanie rozpocznie się automatycznie - Rozplątanie prawdy. Nagroda: eliksiry

Wróć do spisu zadań


Rozplątanie prawdy

Zadanie to rozpoczniesz automatycznie po ukończeniu misji Wilgotny Pakt. Musisz jedynie dotrzeć na miejsce spotkania i po rozmowie podpalić trzy świece w ołtarzach. Nie musisz eliminować widm, które pojawią się, gdy to zrobisz. Porozmawiaj z Roiną i idź na północ, by zakończyć wątek w ostatnim zadaniu serii - Nici Zawiści. Nagroda: klejnoty

Wróć do spisu zadań


Nici zawiści

Ostatnie zadanie dla Roiny, rozpoczynane automatycznie po zakończeniu Rozplątanie Prawdy, na północnym wybrzeżu. Zbadacie wspólnie jaskinię Jęczące zejście. Czeka cię w niej walka ze Zmokłą figurą.

Tworzy ona Wilgotne narośla, które chronią ją przed atakami. Aby wygrać poczekaj na pojawianie się dwóch narośli i osłab je. Potem pozbądź się dwóch jednocześnie i zaatakuj figurę najsilniejszymi umiejętnościami. Jeśli będziesz niszczył naroślą po kolei, posąg zdąży wytworzyć kolejne. Nagroda: Amulet Rodowy Roiny (rzadki).

Wróć do spisu zadań


Słony los

W Marowen porozmawiaj z Fergusem w jego domu. Zbadaj dla niego wrak statku na północy regionu.

Idź wzdłuż plaży na wschód, do skał. W prawym rogu znajdziesz żeglarza. Po rozmowie idź wzdłuż plaży na północ, gdzie na końcu skalnego wybrzeża znajdziesz wrak statku i skrzynię. Otwórz ją i zbierz list. Wróć do zleceniodawcy i opowiedz mu wybraną wersję historii. Nagroda: zasnute kryształy.

Wróć do spisu zadań


Głęboki cień

W Głębokim lesie znajdziesz jedno zadanie poboczne. Znajdziesz tu wiedźmę Szob’ha. Zostaniesz skierowany do lasu na poszukiwana Berret.

Na miejscu wyeliminuj spaczone, fioletow zwierzęta na wzgórzu i rozpocznij badania. Sprawdź: czerwone źródełko (6), zniszczony płot (7) oraz zwłoki (8). Potem przejdź do drugiej lokacji nieopodal i wyeliminuj spaczonego niedźwiedzia. Zabierz jego serce i wróć do zleceniodawczyni. Nagroda: skóry.

Zadanie to prowadzi do kolejnej misji: Stare ścieżki. By ją wykonać, musisz podbić pobliską twierdzę Tur Dulra.

Wróć do spisu zadań


Stare ścieżki

Podbij twierdzę Tur Dulra i ukończ zadanie Głęboki cień. Na miejscu porozmawiaj z Yueinem. Wejdź do pobocznego lochu związanego z zadaniem poniżej głównego dziedzińca i pokonaj trzech bossów oznaczonych czaszkami, potem aktywuj kapliczki, wskazane znacznikami zadania. Ponownie pogadaj z Yueinem i wróć do Szob’ha. Odblokujesz zadanie Świetlisty odłamek. Nagroda: zasnute kryształy.

Wróć do spisu zadań


Świetlisty odłamek

Zadanie rozpoczyna się automatycznie, po ukończeniu misji Stare ścieżki. Spotkaj się z Mochranem i udaj się do trzech lokacji w lesie i pozbądź się spaczonych zwierząt. Nagroda: klejnoty oraz pierścień Błogosławieństwo staruchy (rzadki).

Wróć do spisu zadań


Spisywanie dawnych rytów

Zleceniodawca Moreg przebywa przy wejściu do posiadłości Donana. Nie będzie dostępny w trakcie misji, gdy posiadłość będzie oblegana przez demony.

Udaj się do strefy na północ od miejsca rozpoczęcia i eliminuj potwory - zwierzęta i dzikodrzewa - aż wypadną z nich Runiczne tabliczki. Zbierz trzy i wróć do Morega. Nagroda: skrzynia z ziołami.

Wróć do spisu zadań


Błaganie o pomoc

Zadanie rozpoczyna się w posiadłości Donana, po rozpoczęciu aktu drugiego. Porozmawiaj z namiestnikiem Wilfredem. Przenieś się do pobliskiego Kerigaru i porozmawiaj z tutejszym alchemikiem Kormanem. Nagroda: zioła.

Wróć do spisu zadań


Pola spustoszenia

W Pogórzu porozmawiaj z rolnikiem Felanem. Umieść w okolicy kamienie strażnicze. Potem udaj się na południowy wschód, by pozbyć się Czarnoroga, unikalnego kozłoludzia. Najpierw pozbądź się kazarów z Klanu Krwi, by go wywabić. Po walce zanieś jego głowę zleceniodawcy. Nagroda: skóry.

Wróć do spisu zadań


Dziki księżyc

Zadanie poboczne w Pogórzu. Będzie dostępne dopiero, gdy ukończysz Pola Spustoszenia. Możliwe, że aktywowane jest tylko nocą. Pogadaj z Edanem i w ramach tej misji zbadać ruiny: Leże Sarat. Wewnątrz, w środkowej sali królowej znajdziesz ciała, a przy nich amulet. Nagroda: eliksiry.

Wróć do spisu zadań


Zawsze wierna

Zadanie poboczne w Pogórzu. Porozmawiaj z Brenną. Po udaniu się do strefy poszukiwań, wejdź w alejkę pilnowaną przez zbójców i zbadaj wystającą tabliczkę, by otworzyć przejście do podziemia. Tam zmierzysz się z wilkołakiem, uważaj na jego trucizny - dobrze przed walką wypić eliksir odporności. Zabierz głowę i zanieś kobiecie. Nagroda: szemrzące obole (50).

Wróć do spisu zadań


Pierwszy pośród wilków

Porozmawiaj z Artairem w Pogórzu, gdy wykonasz inne zadania poboczne w tej okolicy: musisz poznać prawdę o wilkołakach, a każda misja zawiera fragment wiedzy.

Zbadaj dzienniki, leżące przy ścianach spalonych domów: trzy po prawej i jeden po lewej stronie obszaru poszukiwań. Potem przetrwaj kilka niegroźnych fal wilków i wilkołaków. Ukończenie misji prowadzi do zadania - Wnyki. Nagroda: zioła.

Wróć do spisu zadań


Wnyki

Misja rozpoczyna się automatycznie po zakończeniu Pierwszy pośród wilków. We wskazanym punkcie podejdź do skarpy i zabierz posążek z ołtarza.

Udaj się na miejsce rytuału i eliminuj kozłoludzi, po czym zabierz fiolkę i zanieś ją do Upiorczyska. Powtórz te same kroki, lecz z wilkami. Na koniec spotkaj się z Artairem, czym rozpoczniesz ostatnie zadanie serii - Obnażone kły. Nagroda: skóry.

Wróć do spisu zadań


Obnażone kły

Po zadaniu Wnyki, automatycznie przejdziesz do poniższego zlecenia. Na miejscu zmierzysz się z wilkołakiem Uną. Jest to trudny przeciwnik.

Ponadprzeciętne obrażenia zadaje w kombinacji, którą rozpoczyna unosząc na chwilę jedną z łap do góry. Ponadto przyzywa cienie, które jej asystują - nie mogą jednak poruszać się, więc okrążaj wroga, by nie otrzymywać od nich obrażeń. Możesz spożyć Eliksir Zarzynania Bestii, by zwiększyć zadawane obrażenia o 20%. Nagroda: pierścień Lament Uny (rzadki).

Wróć do spisu zadań


Skradzione ustrojstwo

Zadanie poboczne w Braestaig. Porozmawiaj z Merryn. Niedaleko na północ znajdziesz elitarnego przeciwnika Darcela, który posiada runiczny talizman. Zwróć go kobiecie. Nagroda: zasnute kryształy.

Wróć do spisu zadań


Przekazanie Wotum

Zadanie rozpoczniesz w Braestaig. Porozmawiaj z Asgail po ukończeniu misji aktu drugiego: Nadciągające cienie.

Ustal miejsca spoczynku w trzech punktach, w formie białych zarysów, gdzie ułożysz nagrobki. Miejsca oznaczone są na poniższej mapie. Nagroda: skóry.

Wróć do spisu zadań


Wygłodzony dar drapieżnika

Eliminuj widma w północnym obszarze Zawodzących wzgórz, aż znajdziesz przedmiot o tytułowej nazwie - jest to skrytka. Nasyć ją eliminuj zwierzęta wokół miasta i zbierając ich esencję. Nagroda: szemrzące obole (20) i losowe przedmioty.

Wróć do spisu zadań


Głodujący brzeg

Jedna z misji w Braestaig. Zleceniodawca to Baltair. Zanieś jedzenie do Hadga, mieszkającego przy sąsiedniej wiosce Korbach. Nagroda: zasnute kryształy.

Wróć do spisu zadań


Wiedząca

Zleceniodawcą jest Bewyn Wiedząca. Znajdziesz w regionie Kosmyk. Eliminuj dla niej kozłoludzi, by zdobyć ich wnętrzności. Zadanie to otwiera szereg misji i automatycznie rozpoczyna zadanie sygnały dymne. Nagroda: eliksiry.

Wróć do spisu zadań


Sygnały dymne

Zadanie rozpoczniesz w Korbach, po ukończeniu misji Wiedząca. Idź na północ i porozmawiaj z rolnikiem. Potem wróć do Bewyn w mieście. Kolejne zadanie to Rekultywacja.

Wróć do spisu zadań


Rekultywacja

Po zadaniu Sygnały dymne w Korbach porozmawiaj z wodzem Eiruigiem. Potem porozmawiaj z Bewyn i wejdź do ruin Tunele Domhainu. Musisz wykonać oba cele lochu, czyli: uwolnić więźniów przywiązanych do pali oraz zanieść kamień na piedestał przy kapliczce uzdrowienia. Nie jest wymagana jedynie walka z bossem lokacji.

Wróć do spisu zadań


Kroniki Braegi

Księgę, która rozpoczyna zadanie - historia Scosglen - zdobędziesz z losowym prawdopodobieństwem eliminując potwory w obszarze Kosmyk. Zanieś przedmiot do namiestnika Wilfreda w posiadłości Donana. Warto wcześniej wykonać zadanie Błaganie o pomoc, by poznać się z Wilfredem. Nagroda: rzadki materiałrzemieślniczy.

Wróć do spisu zadań


Plaga szkodników

Zadanie poboczne w mieście Tirmair. Porozmawiaj z Meav w gospodzie. Poprosi cię o pozbycie się rojów owadów poza miastem - musisz wyeliminować ich aż 75. Nagroda: eliksiry.

Wróć do spisu zadań


Wyrobiony smak

To zadanie opcjonalne w Tirmair. Atli poprosi cię o zebranie mięsa cierniowych bestii z obszaru na zachód od wioski. Nagroda: skóry

Wróć do spisu zadań


Wyrównanie rachunku

Misję rozpoczniesz w Tirmair. Porozmawiaj z Niallem. Udaj się do pobliskiej karczmy, żeby przekazać wiadomość.

Wróć do spisu zadań


Niepowołane ręce

W obszarze Zasnute wrzosowiska, w regionie Torfowisko Daudur, przeszukuj pojemniki i skrzynie, aż znajdziesz uszkodzoną rzeźbę. Zanieś przedmiot Artairowi. Wcześniej warto ukończyć Obnażone kły (seria zadań). Kolejne zadanie, które możesz rozpocząć znajdując drugi fragment totemu, to Dziwne zwierzę. Nagroda: klejnoty.

Wróć do spisu zadań


Dziwne Zwierzę

Zadanie rozpoczyna znaleziony w Wielkiej Równinie Północnej przy ciele uszkodzony totem. Zanieś go Artairowi, po ukończeniu zadania Niepowołane ręce. Zadanie prowadzi do kolejnego - Zdziczała niedźwiedzica - poprzez polowanie na niedźwiedzie. Nagroda: eliksiry.

Wróć do spisu zadań


Zdziczała niedźwiedzica

By rozpocząć to zadanie, musisz ukończyć misję Dziwne Zwierzę oraz zająć się eliminacją niedźwiedzi. Możesz je znaleźć na południu Wyżynnych ostępów. Jeden z nich w końcu upuści uszkodzony niedźwiedzi totem. Zanieś go Artairowi. Nagroda: szemrzące obole (50).

Wróć do spisu zadań


Honorowy zakład

Zadanie otrzymasz od Ewana w Oberży Pod Tłustą Gęsią. Udaj się do wskazanej lokacji, gdzie znajdziesz elitarnego przeciwnika oznaczonego czaszką na mapie - Golmotosa. Po jego eliminacji podnieś upuszczony róg. Nagroda: eliksiry.

Wróć do spisu zadań


Wspomnienia o Gęsi

Porozmawiaj z Torbenem w Oberży Pod Tłustą Gęsią. Idąc wzdłuż strefy poszukiwań znajdziesz kobietę Nairnę. Przekaże ci ona listę prostych zadań do wykonania. Otwórz skrzynię obok niej i podnieś sztylet, a pojawią się kolejne cele.

W lokacjach umieszczaj sztylety w obiektach. Na koniec wróć z Nairną do miejsca, gdzie ją spotkałeś i zabierz szyld z podłogi, po czym oddaj go karczmarzowi w oberży. Zadanie to prowadzi do kolejnej misji - Szpony przy Gardle. Nagroda: Szemrzące obole (50).

Wróć do spisu zadań


Szpony przy Gardle

Ukończ zadanie Wspomnienia o Gęsi, by to zadanie pojawiło się na mapie. Na miejscu zbadaj ciało i udaj się do oberży, by porozmawiać z karczmarzem. Nagroda:

Martwego handlarza znajdziesz nieopodal, na wschodzie. Podnieś z ciała Podniszczone Insygnia i zanieś Torbenowi w karczmie. Rozpoczniesz kolejne zadanie - Stos popiołu. Nagroda: zasnute kryształy.

Wróć do spisu zadań


Stos Popiołu

Zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji Szpony przy gardle. Udaj się na południe, by rozprawić się z zabójcami. Na miejscu wejdź do budynku, wejście ujawni się, gdy podejdziesz pod chatę. Wyeliminuj najemników, a rozpoczniesz kolejne zadanie - Pogoń za żarem. Nagroda: klejnoty.

Wróć do spisu zadań


Pogoń za żarem

Zadanie automatycznie dodawane do dziennika po ukończeniu Stos Popiołu. Porozmawiaj z Torbenem w oberży. Udaj się nad grań we wskazanym punkcie. Po rozmowie z umierającym zadanie się zakończy i rozpoczniesz kolejne: Niedźwiedź Czarnoboru. Nagroda: rudy metali.

Wróć do spisu zadań


Niedźwiedź Czarnoboru

Zadanie rozpoczynane automatycznie po ukończeniu misji Pogoń za żarem. Spotkaj się z Torbenem. Wejdź z nim do jaskini. Tu zmierzycie się z prostym bossem - Staną. Unikaj pułapek ogłuszających na ziemi oraz unikaj jej ciosów z kuszy, gdy przyklęka, a odniesiesz sukces. Nagroda: dwuręczny miecz Niedźwiedzi pazur (rzadki).

Wróć do spisu zadań


Początkujący kupiec

Możesz podjąć się zadania dopiero po ukończeniu Aktu 2. Porozmawiaj z Kianem. Zbierz dla chłopca kły szarżowników - przerośniętych dzików - żerujących poza miastem. Nagroda: zasnute kryształy.

Wróć do spisu zadań


Córa Dębu

Ukończ Akt 2, by pobrać tą misję. Porozmawiaj z Albardem w Kerigarze. Aby móc kontynuować to zadanie, musisz wyswobodzić twierdzę Tur Dulra. Później wejdź do podziemia Podkorzeń poniżej dziedzińca warowni.

Wewnątrz jaskini poszukuj korzenia i zbierz jego kawałek. Znajduje się w pierwszych korytarzach labiryntu. Nagroda: szemrzące obole (50).

Wróć do spisu zadań


Krew Bandytów

Misja dostępna po ukończeniu Aktu 2. Zleceniodawcą jest Brys. Musisz wyeliminować dla niego 50 rozbójników. Nagroda: rudy metali.

Wróć do spisu zadań


Coś doskwiera

Zadanie dostępne, gdy ukończysz Akt 2. Kori prosi, abyś sprawdzić co u jego rodziców. Wystarczy udać się za miasto i porozmawiać z Felanem, by zakończyć zlecenie. Nagroda: zasnute kryształy.

Wróć do spisu zadań


Wieszcz

Zadanie dostępne po wyzwoleniu twierdzy Tul Dulra. Porozmawiaj z Yueinem. Przeszukaj stos kamieni kawałek na północ od miejsca, gdzie stoi.

Później aktywuj trzy kamienie runiczne - ostatni znajduje się wewnątrz ruin Parszywe Zapadlisko. Po zakończeniu możesz pobrać kolejne zadanie od Yueina: Zostanie popiół. Nagroda: szemrzące obole (50).

Wróć do spisu zadań


Zostanie popiół

Jest to drugie zadanie dla Yueina, po ukończeniu misji Wieszcz. Udaj się do strefy poszukiwań i skieruj się na północny wschód obszaru. Przy skałach znajdziesz zwłoki. Pojawi się duch, którego musisz pokonać - jednostka elitarna. Nagroda: kostur Duch Eadaoin (rzadki).

Wróć do spisu zadań


Doglądanie natury

Żeby podjąć się tego zlecenia, wyzwól twierdzę Tul Dulra. Moirea poprosi cię, byś udał się do pobliskiego lasu i zebrał materiały w wyznaczonych strefach. Eliminuj wrogów oznaczonych na czerwono oraz poszukaj rośliny - korzeń gorycznika. Potem pomóż jej wyeliminować kilku kłusowników. Nagroda: skóry.

Wróć do spisu zadań


Wędrowna uczona

Zadanie pobierzesz po wyzwoleniu twierdzy Tul Dulra. Aria poprosi cię o eskortę do twierdzy, jednak musisz poruszać się wyznaczoną ścieżką i eliminować napotkane trudności oraz badać nietypowe przedmioty rozrzucone w oznaczonych strefach. Nagroda: klejnoty.

Wróć do spisu zadań

Następnie: Diablo 4 - Suche Stepy: zadania poboczne

Spis treści: Diablo 4 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Diablo 4 - Strzaskane Szczyty: zadania poboczne

Zobacz także