Diablo 4 Vessel of Hatred - Mroczna Cytadela, lochy kooperacyjne
Jak odblokować.
Dodatek Vessel of Hatred wprowadza do Diablo 4 zupełnie nową aktywność poboczną - przeznaczone do gry kooperacyjnej lochy pod nazwą Mroczna Cytadela. Te raidy dostępne są wyłącznie dla posiadaczy wspomnianego rozszerzenia. Co więcej, zabawy ze znajomymi nie można rozpocząć od razu po zakupie i pobraniu dodatku. Na tej stronie dowiesz się, jak zdobyć dostęp do cytadeli.
Na tej stronie:
Czym jest mroczna Cytadela
Zacznijmy od tego, czym właściwie jest Mroczna Cytadela. Podobnie jak Doły Rzemieślnika czy Podmiasto Kurast, to kolejna opcjonalna aktywność w Diablo 4. Różnica polega na tym, że lochów w Cytadeli nie da się ukończyć w pojedynkę - co prawda samotny gracz może wejść do środka, a nawet oczyścić część korytarzy, jednak prędzej czy później zawsze natrafimy na barierę nie do przejścia.
Aby przejść przez barierę i kontynuować zabawę, potrzeba co najmniej dwóch osób. W lochach natrafimy także na inne wyzwania, które wymagają współpracy z innym graczem - czy grającym lokalnie na kanapie, czy też przez sieć. Poza tym, lochy Cytadeli nie odbiegają przesadnie od tego, co napotkamy w innym podziemnych labiryntach Sanktuarium.
WSKAZÓWKA: Jeżeli bardzo zależy komuś na możliwości ukończenia Mrocznej Cytadeli w pojedynkę, to można tego dokonać przy użyciu opcji gry na podzielonym ekranie - musimy wykorzystać drugi kontroler i sterować drugą postacią, aby przejść przez kooperacyjne blokady. Prawdopodobnie lepiej po prostu skorzystać z wyszukiwarki drużyn wprowadzonej w aktualizacji 2.0.
Mroczna Cytadela - jak odblokować kooperację
Wbrew temu, co można sądzić, sam zakup i zainstalowanie dodatku Vessel of Hatred nie gwarantuje dostępu do Mrocznej Cytadeli, a zatem i do lochów kooperacyjnych. Jeżeli zależy nam na wspólnej zabawie ze znajomymi w tym opcjonalnym trybie, będziemy musieli najpierw sporo się napracować.
W pierwszej kolejności należy ukończyć lub pominąć główną kampanię Vessel of Hatred (Akt VII Diablo 4). To jednak dopiero pierwszy krok, ponieważ po przejściu kampanii dodatku, otrzymamy kolejne zadanie główne - Wyczyny Czempiona zlecane przez Ormusa z Rady Kurast.
Wyczyny Czempiona to długie i wieloetapowe zadanie, w trakcie którego zdobędziemy dostęp do Podmiasta Kurast, a także poznamy wiele innych opcjonalnych aktywności Diablo 4, takich jak Szepty, Piekielne Przypływy czy Doły Rzemieślnika.
Po ukończeniu zadania Wyczyny Czempiona będziemy już na maksymalnym 60. poziomie doświadczenia oraz będziemy mieć dostęp do poziomu trudności Udręka 1 (ostatnie zadanie wymaga od nas ukończenia 20. poziomu Dołów, co odblokowuje Udrękę).
Mając 60. poziom i zadanie Wyczyny Czempiona za sobą, w Kurast powinniśmy zobaczyć nowy znacznik zlecenia pod nazwą Krater Zagubionych Dusz - ukończ to zadanie, by zyskać dostęp do Mrocznej Cytadeli.
UWAGA: Jeżeli mimo spełnienia poniższych wymagań nadal widzisz czerwony komunikat mówiący o konieczności poczynienia dalszych postępów fabularnych i nie możesz rozpocząć Krateru Zagubionych Dusz, to udaj się do pobliskiego posągu rangi świata lub wyjdź do głównego menu gry i zmień poziom trudności na Udręka 1, lub wyższy. Zadanie powinno być dostępne.
Po wszystkim trzeba udać się do Mrocznej Cytadeli z poziomu mapy i wejść do jednego z lochów, by rozpocząć rozgrywkę. Także podczas zadania Krater Zagubionych Dusz trafisz na miejsce. Pamiętaj, by przed wyruszeniem w drogę zebrać drużynę.
WSKAZÓWKA: Aktualizacja 2.0 wprowadziła do Diablo 4 kilka nowości, które świetnie sprawdzają się podczas zabawy kooperacyjnej. Pierwszą z nich jest system kolorowych znaczników, którymi można oznaczać dla znajomych drogę lub ciekawe miejsca. Kolejną nowością jest wyszukiwarka drużyn pomagająca znaleźć kompanów do wspólnej zabawy. Warto dodać wyszukiwarkę oraz znaczniki do kołowego menu skrótów, zwłaszcza jeśli planujemy często grać ze znajomymi (lub obcymi).
Spis treści: Diablo 4 - Poradnik, Solucja