Skip to main content

Diablo 4 Vessel of Hatred - najlepsze runy, jak odblokować i gdzie zdobywać

Lista najlepszych run dostępnych w grze oraz pewne sposoby na ich pozyskanie.

Dodatek Vessel of Hatred wprowadza do Diablo 4 system run, który jednak mocno różni się od tego, co znamy z drugiej odsłony serii. Tym razem łączymy ze sobą dwie runy - rytuału, wywołującą efekt, oraz inwokacji, czyli konkretną moc, zdolność lub bonus. Na tej stronie dowiesz się, jak odblokować i pozyskiwać runy, a także, które z nich są najlepsze w grze.

Korzystając z run warto też pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim runy wypadają tylko dla posiadaczy dodatku Vessel of Hatered, choć jednocześnie można nimi handlować z innym graczami, nawet jeśli ci nie kupili dodatku. Słowa runiczne mogą składać się wyłącznie z dwóch części, a runy można umieszczać wyłącznie w wyposażeniu z dwoma slotami na klejnoty lub runy. Nie można też używać dwóch takich samych run lub identycznych słów runicznych w tym samym momencie w celu wzmocnienia efektu.


Na tej stronie:


Jak odblokować i gdzie znaleźć pierwsze runy

Runy nie będą pojawiać się od początku, chyba że podczas tworzenia postaci wybierzemy opcje pominięcia kampanii Vessel of Hatered. W przeciwnym wypadku musimy dokonać pewnych postępów fabularnych i dotrzeć do Bazaru w Kurast, co nastąpi podczas zadania głównego Upadek w Ciemności). Runy zaczną pojawiać się po zakończeniu pierwszego zadania dla Rady Kurast. Wtedy tez otrzymamy pierwsze runy.

Oprócz tego jest też kilka sposobów na otrzymanie gwarantowanych lub prawie gwarantowanych run:

  • Bossowie kampanii Vessel of Hatred - po pierwszym pokonaniu każdego z bossów dodatku, gracz jednorazowo otrzyma gwarantowany drop run (kampanię można powtarzać tylko po stworzeniu nowej postaci);
  • Szeptów - wykonywanie zadań dla Drzewa Szeptów jest bardzo dobrym i powtarzalnym źródłem run, a same szepty można wykonywać w krótkim czasie;
  • Bossowie świata - w tym przypadku nie mamy gwarancji otrzymania run, a proces zabijania potężnych przeciwników na mapie świata wymaga oczekiwanie na pojawienie się bossa na mapie, jednak zwiększona pula łupów zdobywanych po walce sprawia, że to świetny sposób na pozyskiwanie run;
  • Pierwsze odbicie twierdzy - za każdym razem, gdy po raz pierwszy odbijemy jakąś twierdzę, zdobędziemy gwarantowane runy magicznej jakości, losowo możemy jednak otrzymać też silniejsze runy.

Najlepsze runy inwokacji

Runy inwokacji zawierają określone efekty - od konkretnych bonusów do statystyk po zdolności w inny sposób niedostępne dla naszej klasy postaci. Do działania wymagają połączenia z runami rytuału, które określają, w jakiej sytuacji możemy aktywować runę inwokacji. Każda moc wymaga do działania określonej ilości zasobu zwanego Ofiarą, generowanego przez runę rytuału.

Runy inwokacji w ekwipunku oznaczone są kolorem fioletowym. Poniżej lista najlepszych run tego typu w Diablo 4.

Absolutnie najlepsze:

  • Yom: doskonały wybór dla buildów skoncentrowanych na trafieniach krytycznych. Runa sprawia, że każdy trafiony wróg ma o 50% większą szansę na otrzymanie trafienia krytycznego;
  • Ohm: umożliwia korzystanie z dwóch zdolności barbarzyńcy, zwiększając obrażenia o 15% i prędkość ruchu o 25%;
  • Wat: zapewniająca efekt Osłabienia, które spowalnia wrogów oraz ich ataki, a także zmniejsza zadawane przez nich obrażenia.

Wyśmienite:

  • Gar: zapewnia znaczne zwiększenie szansy na trafienie krytyczne, a do tego runę można zdobyć na wczesnym etapie przygody;
  • Zec: zmniejsza czas odnowienia umiejętności specjalnej;
  • Mot: zapewnia dostęp do umiejętności łotra zapewniającej redukcję obrażeń;
  • Vex: oferuje +3 do poziomów wszystkich umiejętności, więc przyda się do zwiększania obrażeń na niższych poziomach, a także do zredukowania czasu odnawiania zdolności;

Dobre:

  • Lum: zdolność tej runy łagodzi problemy z regeneracją zasobów, co sprawia, że jest nieoceniona w początkowej fazie rozwoju postaci;
  • Tec: pozwala na dłuższe trwanie Trzęsienia Ziemi i synergie z niektórymi glifami, potencjalnie zwiększając obrażenia barbarzyńców;
  • Xan: gwarantuje trafienie krytyczne przy następnym rzuceniu umiejętności, więc może być potężna, choć jest przy tym dość droga w użyciu;
  • Qax: oferuje znaczne zwiększenie obrażeń poprzez zużycie wszystkich zasobów na jedno potężne uderzenie, co ma jednak sporo wad.

Przeciętne:

  • Kry: pozwala przyciągać wrogów, ale wysoki koszt użycia ryny i długi czas odnowienia ograniczają jej ogólną przydatność;
  • Lac: efekt tej runy zapewnia potężne wzmocnienie obronne, jednak koszt jej użycia jest równie wysoki;
  • Xal: oferuje dobrą alternatywę dla wzmocnienia witalności, co może przydać się buildom, które borykają się ze słabą przeżywalnością;
  • Ceh: przywołanie Ducha Wilka może wzmocnić druidów-przywoływaczy, ale efekt tej runy słabo wpływa na ogólne zdolności ofensywne;
  • Eom: zmniejsza czas odnowienia umiejętności, co może być bardzo przydatne dla postaci wymagających jak największej redukcji czasów odnowień;
  • Que: zapewnia efekt tarczy absorbującej obrażenia, ale jest bardzo drogo, więc wymaga potężnej runy rytuału dającej co najmniej 500 jednostek zasobu.

Najlepsze runy rytuału

Runy rytuału zawierają aktywator, coś w rodzaju zapalnika, który determinuje, w jaki sposób wywołujemy akcję zawartą w połączonej runie inwokacji. Każda generuje określoną ilość zasobu Ofiary wykorzystywanego przez runę inwokacji, więc jeśli wymagania nie zostaną spełnione, słowo runiczne nie będzie mogło zostać aktywowane.

Runy rytuału w ekwipunku oznaczone są kolorem żółtym. Poniżej lista najlepszych run tego typu w Diablo 4.

Absolutnie najlepsze:

  • Tam: legendarna runa, która zapewnia 25 Ofiary za każdym razem, gdy rzucasz umiejętność główną. Ta runa jest wyjątkowo potężna, ponieważ może generować 50-100 punktów Ofiary na sekundę bez żadnego czasu odnowienia.
  • Lith: stanie w miejscu przez zaledwie 0,3 sekundy aktywuje efekt runy, co czyni ją bardzo przydatną podczas walk z bossami lub w sytuacjach, gdzie ruch jest ograniczony. Krótki czas aktywacji sprawia, że bez problemu wpleciemy ataki pomiędzy efekty przypiętej runy.
  • Xol: przywołując moce innych klas, zyskujesz 150 punktów Ofiary. Świetnie działa w połączeniu z umiejętnościami, które kosztują mniej Ofiary.
  • Yul: generuje Ofiarę za każdym razem, gdy rzucasz umiejętność z czasem odnowienia.

Wyśmienite:

  • Zan: rzucenie umiejętności specjalnej generuje Ofiarę. Może przydać się zwłaszcza w przypadku niektórych Łotrów.
  • Poc: wydanie 5% maksymalnych zasobów generuje 2 punkty Ofiary. Przydatne dla buildów, które często zużywają i odnawiają zasoby.

Dobre

  • Bac: przemieszczenie się o 5m generuje 50 punktów Ofiary. Świetne dla mobilnych buildów, które rzadko stoją w miejscu..
  • Cir: generuje Ofiarę przy trafieniu umiejętnościami innymi niż główne. Świetne na wczesnym etapie gry, gdy jeszcze nie mamy wszystkich zdolności lub lepszych run.

Przeciętne:

  • Noc: generuje Ofiarę po nałożeniu efektów poza Spowolnieniem/Zamrożeniem. Użyteczność ograniczona przez odporności wielu bossów.
  • Kaa: utrata 1% życia generuje 2 punkty Ofiary. Raczej dla buildów typu Glass Cannon.
  • Neo: generuje 300 punktów Ofiary, gdy przez 5 sekund nie otrzymujemy żadnych obrażeń, więc nie sprawdzi się w każdym buildzie.
  • Cem: unikanie ciosów generuje 50 punktów Ofiary, jednak jest to dośc losowe.
  • Yax: generuje Ofiarę podczas picia mikstur zdrowia, umiarkowanie przydatne w zasadzie w każdej sytuacji.

Zobacz także