Diablo 4 w szczegółach - otwarty świat, nieliniowa kampania, 5 klas i inne
Plus: personalizacja oraz wierzchowce.
Na zorganizowanym podczas BlizzConu panelu dyskusyjnym ujawniono nowe szczegóły na temat zapowiedzianego wczoraj Diablo 4. Twórcy ponownie podkreślili, że inspirują się drugą częścią cyklu.
Akcję osadzono wiele lat po wydarzeniach z poprzedniej odsłony. Historia opowie o powrocie demonicznej Lilit, czyli córki Mefisto, Władcy Nienawiści. Niegdyś była ukochaną archanioła Inariusa, z którym doprowadziła do stworzenia pierwszych śmiertelników - Nefalemów.
Gra zaoferuje otwarty świat podzielony na pięć różnorodnych i połączonych ze sobą regionów, które odwiedzimy w dowolnej kolejności. W każdym natrafimy na „setki” podziemi z mnóstwem wyposażenia. Nie zabraknie też zmiennej pogody oraz cyklu dnia i nocy.
Duża zmiana zajdzie w strukturze kampanii, która tym razem będzie nieliniowa. Deweloperzy obiecują, że otrzymamy możliwość skupienia się wyłącznie na głównym wątku fabularnym lub bezustannego powtarzania aktywności pobocznych.
Do tego elementy MMO - w planach pełniące centra społecznościowe miasta, w których spotkamy pozostałych użytkowników, wymienimy przedmioty lub połączymy siły z innymi graczami, by wziąć udział w wydarzeniach. Przykładowo w grupie pokonamy dużego bossa.
Pojawi się pięć klas postaci, choć na razie ujawniono trzy: barbarzyńcę, druida i czarodziejkę. Pierwszy kładzie nacisk na krwawą walkę w zwarciu, a nowością jest opcja wyposażenia bohatera nawet w cztery bronie jednocześnie z aktywnymi dla każdego oręża bonusami. Dane narzędzie zostanie wybrane automatycznie w momencie włączenia powiązanej z nim zdolności.
Drugi typ to bohater hybrydowy, skupiający się na efektywnym łączeniu różnych umiejętności - potrafi wzywać sojuszników, rzucać czary i płynnie zmieniać się w wilkołaka lub niedźwiedzia. Ostatnia podopieczna koncentruje się na używaniu opartej na żywiołach magii.
Twórcy przygotowują rozbudowane opcje personalizacji. Postaciom wybierzemy nie tylko płeć, ale także fryzurę, kolor skóry, blizny, tatuaże i biżuterie. Dostosowanie podopiecznego obejmie też zdolności: nie zabraknie wzorowanych na Diablo 2 drzewek talentów z aktywnymi i pasywnymi mocami. Powrócą również rangi skilli i runiczne słowa.
Istotną nowością jest wprowadzenie wierzchowców służących do przemieszczania się po otwartym świecie. Konie zmodyfikujemy wedle upodobań, zmieniając pancerz, siodło czy zwisające z grzbietu trofeum. Niektóre przedmioty zapewnią bonusy, przyspieszając prędkość poruszania zwierzęcia lub zmniejszając obrażenia otrzymywane przez postać podczas jazdy.
Diablo 4 zmierza na PC, PS4 i Xbox One, ale data premiery nie jest znana.
Źródło: DualShockers
Następnie: Red Dead Redemption 2 na PC z nowym trybem fotograficznym, ale bez ray tracingu