Diablo w świecie z kostek, czyli Minecraft: Dungeons - nowy gameplay
Sieczenie potworów.
Serwis IGN opublikował zarejestrowany podczas targów Gamescom gameplay z Minecraft: Dungeons, czyli powstającej produkcji w stylu popularnej serii Diablo.
Podobnie jak w szatańskim cyklu Blizzarda, wydarzenia w nowej grze studia Mojang przedstawiono w rzucie izometrycznym. Kierowana przez gracza postać przemierza zbudowane z kostek i generowane proceduralnie lokacje, eliminując kolejne stwory.
W zaprezentowanym fragmencie zadaniem bohatera - uzbrojonego w miecz rycerza - jest odnalezienie grobowca nekromanty i zlikwidowanie mrocznego czarnoksiężnika. Droga do celu prowadzi jednak nie tylko przez zastępy przeciwników, ale i pułapki.
Walka bazuje na używaniu i umiejętności specjalnych. Wzorem innych przedstawicieli gatunku, nie zabraknie szeregu przedmiotów do zdobycia, w tym wyposażenia ulepszającego statystyki danej postaci. Do tego tryb kooperacji dla maksymalnie czterech osób.
Gra opowie o grupie bohaterów, której wioska została zaatakowana i zniszczona przez niejakiego Arch-Illagera. Śmiałkowie postanawiają wyruszyć śladem najeźdźcy i zemścić się za wyrządzone krzywdy.
Minecraft: Dungeons ukaże się wiosną 2020 roku na PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch. W dniu premiery trafi także do oferty abonamentu Xbox Game Pass na komputerach osobistych i konsoli Microsoftu.
Następnie: Mount & Blade 2: Bannerlord - niemal pół godziny rozgrywki z kampanii singlowej