Skip to main content

DICE pracuje nad 15 grami na Frostbite 3

Wszystkie ze wparciem dla technologii Mantle.

Należące do EA studio DICE już wcześniej potwierdziło, że nowa technologia AMD - Mantle - znajdzie zastosowanie w Battlefield 4. Okazuje się jednak, że twórcy zamierzają wprowadzić to rozwiązanie do wszystkich przyszłych tytułów na silniku Frostbite 3.

Johan Andersson, dyrektor technologiczny studia, w maju przyznał na Twitterze, że na różnych etapach prac jest aż piętnaście tytułów, w tym Mass Effect 4, Dragon Age 3, Star Wars: Battlefront i zapewne inne tytuły w uniwersum „Gwiezdnych wojen”, a także Need For Speed: Rivals czy Plants vs. Zombies: Garden Warfare.

Teraz deweloper wypowiedział się na temat nowinki od AMD. „Tak, po dodaniu obsługi Mantle do Battlefielda 4, funkcja zostanie wprowadzona do Frostbite i udostępniona także dla reszty z ponad piętnastu gier” - napisał.

Andersson dodał także, że Frostbite 3 nie ma żadnych funkcji, które dostosowane są tylko do możliwości Windows 8.1.

W skrócie, AMD oferuje dostęp niskiego poziomu do kart zbudowanych na bazie architektury Graphics Core Next (GCN). Mantle całkowicie zastępuje DirectX 11 i bezpośrednio odpowiada za wyświetlaną grafikę. Więcej szczegółów znaleźć można w analizie Digital Foundry.

Zobacz na YouTube

Zobacz także