Skip to main content

Analiza aktualizacji Assassin's Creed Unity

Poprawa wydajności na PS4?

Ubisoft opublikował w tym tygodniu sporą aktualizację Assassin's Creed Unity, reperując sporo błędów i obiecując lepszą płynność rozgrywki. W kwestii wydajności wymieniono:

  • Usprawnioną ogólną liczbę klatek na sekundę na PS4, poprzez zmniejszenie priorytetów procesów sieciowych
  • Naprawione spadki FPS podczas wspinania się na Palais de Justice
  • Naprawione spadki FPS podczas wspinania się, gdy wciśniemy lewą gałkę analogową w kierunku obiektu, na który nie można się wspiąć
  • Naprawione spadki FPS w Sainte Chapelle

Trzy ostatnie zmiany dotyczą oczywiście specyficznych przypadków i nie dotyczą tylko PS4, ale zaintrygowało nas, czy na konsoli Sony zauważymy jakiś znaczący wzrost liczby klatek, przekładający się na wygodniejszą rozgrywkę. Czy pomogą tylko zmiany w kodzie odpowiedzialnym za opcje sieciowe? Sprawdziliśmy.

Przygotowaliśmy fragmenty naszych wcześniejszych materiałów wideo z wersji 1.01, dostępnej zaraz po premierze, z pierwszą aktualizacją. Następnie przetestowaliśmy nową łatkę na PS4, z konsolą podłączoną do sieci, nagrywając kilka misji, także w problematycznej kooperacji. Nie jest możliwe odtworzenie tych samych scen w stu procentach, ale powinniśmy uzyskać ogólny pogląd na ewentualne usprawnienia.

Choć Ubisoft może i naprawił specyficzne usterki, ogólna płynność pozostała w wersji PlayStation 4 na tym samym poziomieZobacz na YouTube

Efekty? Uważamy, że Assassin's Creed Unity zyskało na płynności w określonych scenariuszach, ale jasne jest, że ogólna wydajność wzrosła w nieznacznym stopniu. W naszym materiale wideo jest to oszałamiające 1,95 procent wzrostu w kampanii (średnio 25,07 FPS w porównaniu z 24,59 FPS wcześniej) i tylko 1,6 procent w kooperacji (24,29 kontra 23,90). Nie udało nam się idealnie odwzorować tych samych scen, więc wyniki te można uznać za znajdujące się w marginesie błędu.

Zazwyczaj nie publikujemy średnich wyników, ponieważ ograniczenie do 30 FPS na konsolach czyni takie wartości mało znaczącymi (im dłuższy fragment, tym bardziej limit zaburza rezultaty). W przypadku Assassin's Creed Unity jest to jednak bardziej sensowne, ponieważ gra bardzo rzadko dociera do 30 FPS. Ważniejsze niż średnia jest jednak to, że najniższe zarejestrowane poziomy pozostają bez zmian, więc nadal mamy do czynienia z momentami, gdy liczba klatek na sekundę spada poniżej 20.

Ogólnie wygląda więc na to, że Ubisoft radzi sobie z usuwaniem błędów, ale do osiągnięcia 30 FPS - jak w Black Flag - jeszcze bardzo długa droga. Wydajność nadal rozczarowuje i wymaga znaczącego usprawnienia.

Zobacz także