Digital Foundry: porównanie płynności nowych wersji GTA 5 w materiale wideo
PS4 kontra Xbox One.
Digital Foundry przygotowało test wydajności GTA 5 na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, wybierając z 20 misji fragmenty, które najbardziej obciążają sprzęt obecnej generacji i granicę 30 klatek na sekundę.
„Rezultaty są fascynujące i pokazują, że w niektórych scenariuszach oba systemy działają podobnie, ale w innych obszarach jeden z nich ma przewagę” - czytamy w opisie wyników.
Największą bolączką na PlayStation 4 są szybkie przejazdy przez zatłoczone ulice, gdzie płynność spada do 24-26 FPS. To samo dotyczy Xbox One, ale w dużo mniejszym stopniu. Sprzęt Sony nie radzi sobie ze skrzyżowaniami równie dobrze, a Microsoftowi pomaga zapewne nieco szybszy procesor. Problemem nie jest na pewno dysk twardy i nawet zamontowanie SSD nie daje poprawy.
Xbox One notuje za to spadki podczas przejazdów przez śródmieście, czego nie zauważono na PS4. Ta pierwsza konsola wyświetla także mniej gęstą roślinność w niektórych miejscach otwartego świata, zapewne w celu oszczędzenia zasobów obliczeniowych.
Skomplikowane efekty graficzne, takie jak wybuchy, mogą wywołać spadki na obu systemach. Połączenie Trevora i materiałów wybuchowych na obrzeżach Los Santos przekłada się na skoki do 24 FPS na Xbox One. Na PS4 jest lepiej, ale gra nadal gubi kilka klatek.
„PlayStation 4 ma niewątpliwą przewagę podczas strzelanin, ale z drugiej strony, Xbox One zazwyczaj unika spadków podczas szybkich pościgów” - podsumowuje Digital Foundry.