Nowa generacja: Battlefield 4 w 1080p i 60 klatkach na sekundę
Nagrania z rozgrywki, w Full HD.
Czy nie byłoby wspaniale, gdyby można sprawdzić jakość grafiki w tytułach nowej generacji, korzystając tylko z PS3 lub PC? Takie są właśnie założenia nowej serii Digital Foundry. Planujemy udostępniać nagrania w 1080p60, w formacie h.264 MP4. Stosujemy profil kodowania balansujący jakość z rozmiarem pliku, przez co otrzymujemy płynny, ostry obraz, działający na wielu urządzeniach.
Zaczynamy od gry, która zdominowała ten tydzień: Battlefield 4 od DICE. Oferujemy wybrane sceny w 1080p60, zarejestrowane podczas naszej trzydniowej wizyty w Sztokholmie. Zaczynamy od pierwszego etapu kampanii fabularnej, rozgrywającego się w Baku (wycięliśmy śmierci gracza, a w niektórych momentach zatrzymujemy się, by ocenić rozdzielczość), na PlayStation 4 i Xbox One, by następnie przejść do ujęć z trybu wieloosobowego na konsoli Sony.
Publikowane pliki wideo nie są jednak małe. Aby zachować jakość 1080p60, musieliśmy alokować około 18 megabitów na sekundę na PS4. Ze względu na niższą rozdzielczość i mniejszy zakres kolorów, na Xbox One radzi sobie 15 mbps. W przypadku konsoli Microsoftu, pomimo wielu intensywnych czerni nadal można ocenić, jak sprawuje się natywna rozdzielczość 720p, przeskalowana do 1080p. W naszej ocenie, sceny dotknięte post-processingiem wyglądają imponująco, ale otwarte przestrzenie o wysokim kontraście ujawniają brak wygładzania krawędzi. PS4 także nie jest pod tym względem idealne, ale dodatkowe 50 procent rozdzielczości robi różnicę.
Przygotowaliśmy także standardowe wersje poglądowe, dostępne w naszym odtwarzaczu, w 60 FPS. Jeśli dotychczas widzieliście jedynie nagrania z YouTube, nasze filmy lepiej reprezentują ostateczną jakość na konsolach nowej generacji.
Inne wersje w naszym odtwarzaczu:
- Battlefield 4 - multiplayer na PS4
- Battlefield 4 - pierwsza misja na Xbox One
Poniżej obiecywane pliki, dostępne bezpośrednio z serwerów lub przez sieć bittorrent
PlayStation 4: Fishing in Baku
PlayStation 4: Multiplayer
Xbox One: Fishing in Baku
Nagrania powstały podczas pokazu w Sztokholmie. DICE zapłaciło za podróż i pobyt.