DirectX 11.2 tylko na Windows 8 i Xbox One
Zgodnie z tradycją Microsoftu.
Najnowsza wersja bibliotek DirectX dostępna będzie jedynie na systemie Windows 8 i konsoli Xbox One - potwierdził Microsoft.
DirectX 11.2 wprowadza kilka nowych funkcjonalności, których opisy pełne są trudnych słów. Tiled Resources umożliwi wyświetlanie ogromnych tekstur z wykorzystaniem niewielkich zasobów systemowych, na wzór technologii Virtual Texturing, stworzonej przez id Software i zastosowanej w Rage.
„Mapowalny bufor GPU” pozwoli na szybszy przesył danych pomiędzy procesorem i rdzeniem graficznym, umożliwiając CPU bezpośredni dostęp do GPU, bez potrzeby kopiowania i przenoszenia danych.
Dzięki hardware overlay support deweloperzy korzystający z DirectX 11.2 będą mogli dynamicznie dostosowywać rozdzielczość grafiki, bez zmian w interfejsie, co pozwoli np.: na utrzymanie stałej liczby wyświetlanych klatek. Nowe rozwiązanie podpowie także systemowi, kiedy najlepiej zacząć renderować obraz, co dodatkowo zmniejszy opóźnienia.
HSL shader linking umożliwi dynamiczne generowanie cieni bez większego obciążania systemu.
I choć wszystkie technologie zadziałają na kartach obecnie wspierających DirectX 11, to Microsoft kontynuuje politykę promowania swoich produktów przez nowe wersje bibliotek graficznych.
Dzięki, NeoGAF.