DirectX 12 na tablecie: połowę mniejsze zużycie prądu, 60 proc. więcej klatek
Nowa technologia w akcji.
W Kanadzie trwają targi Siggraph 2014, poświęcone w całości branży grafiki komputerowej. Na miejscu jest także firma Intel, chwaląc się nowym demem technologicznym, wykorzystującym możliwości DirectX 12 i Direct3D 12.
Nowe biblioteki Microsoftu prezentowane są na tablecie Surface Pro 3, ale w przyszłości trafią na pewno także na komputery osobiste oraz konsolę Xbox One.
Intel włącza identyczne demo w dwóch wersjach: na DirectX 12 i DirectX 11. Wyniki są imponujące: z wykresów opublikowanych przez serwis ExtremeTech wynika, że DX12 pozwala zaoszczędzić 50 procent energii, a jeśli weźmiemy po uwagę takie samo zużycie prądu, to udaje się wyświetlić o 60 proc. więcej klatek na sekundę.
Mowa tu o pierwszym modelu Surface Pro 3, z procesorem Core i5 i grafiką Intel HD4400. Przygotowany benchmark wyświetla 50 tysięcy asteroidów, każdy z własnymi właściwościami i teksturą.
Kluczem do sukcesu jest zmniejszenie obciążenia w procesorze i przekierowanie obliczeń bezpośrednio do rdzenia graficznego. Na tym samym rozwiązaniu bazują wszystkie tego typu technologie: DirectX i Direct3D 12, Mantle od AMD czy OpenGL NG.
Warto zauważyć, że korzyści z zastosowania DX12 na PC czy konsoli mogą być mniejsze niż na tabletach. Na „pełnowymiarowych” urządzeniach brak mocy w CPU nie jest bowiem tak dużą przeszkodą. Nie trzeba też zbytnio troszczyć się o zużycie prądu.