DirectX 12 ukaże się razem z Windows 10
Technologia działa już z Unreal Engine 4.
Microsoft potwierdził, że ostateczna wersja bibliotek DirectX 12 i Direct3D 12 zadebiutuje razem z systemem operacyjnym Windows 10, zaplanowanym na drugą połowę przyszłego roku.
Deweloperzy z całego świata i zainteresowani użytkownicy mogą już teraz przystąpić do programu Windows Insider i zainstalować Windows 10 Technical Preview, czyli wczesną wersję systemu z DX12.
Producent poinformował także, że we współpracy ze studiem Epic Games przygotowano też odpowiednią wersję silnika Unreal Engine, wspierającą nowe biblioteki. Dostęp otrzymają twórcy opłacający abonament na ten silnik graficzny.
Głównym usprawnieniem i najważniejszą funkcją DirectX 12 ma być lepsza współpraca z procesorami wielordzeniowymi i odciążenie ich. Podobne założenia przyświecają przedstawionej w ubiegłym roku technologii Mantle od AMD.
Deweloperzy z Microsoftu w nowej wersji biblioteki graficznej stawiają na podejście zbliżone do konsol, gdzie twórcy gier mają szersze możliwości wydawania poleceń bezpośrednio dla podzespołów, bez „przebijania się” przez programowe sterowniki i komendy samego DirectX. Z takich możliwości skorzystają jednak najbardziej doświadczeni programiści.
Pozostali twórcy, którzy nie potrzebują tak bliskiego kontaktu ze sprzętem, będą mogli stosować standardowe API „wysokiego dostępu” - Direct3D 11.3. Ta wersja bibliotek zadebiutuje razem z DX12.
Technologia Direct3D 12 będzie wykorzystywana w grach na wszystkich platformach firmy Microsoft, a podczas pierwszych prezentacji w marcu tego roku posłużono się produkcją Forza Motorsport 5 z Xbox One, uruchomioną na PC z kartą graficzną GeForce Titan Black.
W sierpniu informowaliśmy także o pierwszych zastosowaniach DirectX 12 na tabletach Surface Pro 3, gdzie udało się poprawić wydajność przy znacznym ograniczeniu zapotrzebowania na prąd.