DirectX 12 zostanie ogłoszone na GDC
Kontrola nad sprzętem w rękach deweloperów?
Microsoft potwierdził, że na rozpoczynającej się 17 marca konferencji GDC zaprezentuje DirectX 12 - nową wersję biblioteki graficznej, napędzającej większość gier na PC i Xboksach.
Prezentację zaplanowano na 20 marca. Tytuł panelu to „DirectX: Ewoluująca platforma graficzna Microsoftu”.
„Przez niemal 20 lat, DirectX był platformą używaną przez deweloper do tworzenia najszybszych, najbardziej imponujących gier na świecie” - napisano na oficjalnej stronie GDC (dzięki, CVG).
„Ale prosiliście o więcej. Prosiliście o jeszcze bliższy kontakt z metalem i to na niezrównanej liczbie maszyn. Prosiliście o lepsze narzędzia, by móc wycisnąć ostatnie krople optymalizacji na PC, tabletach, telefonach i konsolach” - czytamy dalej.
Twórcy technologii szykują zmiany w samym Direct3D, czyli części DirectX odpowiedzialnej za renderowanie grafiki. W planach są panele dyskusyjne na ten temat, gdzie zapraszeni są uczestnicy chętni do „sprawdzenia, jak przyszłe zmiany w Direct3D umożliwią szybsze działanie gier nowej generacji”.
„Usprawnienia w Direct3D oddadzą deweloperom bezprecedensową kontrolę nad sprzętem i zredukują obciążenia procesorów podczas renderowania, w szerokim zakresie urządzeń.”
Tak sformułowane oświadczenia mogą oznaczać, że Microsoft da twórcom większe możliwości ingerowania bezpośrednio w sprzęt, bez kolejnych warstw sterowników i ograniczeń, podobnie do oferowanej przez AMD technologii Mantle. Szczegóły poznamy jednak dopiero po pokazie na GDC.