Dishonored 2 - Misja 2: Kraniec świata - Czarnorynkowy sklep, ściana światła
Docieramy do pasera i poznajemy drogi przejścia do drugiej części miasta.
Po opuszczeniu Groźnej wręgi i dotarciu do portu wejdź po schodach na górę i skieruj się w lewo. Na tablicy z prawej znajdziesz mapę (Dzielnica stoczniowa - A na mapie). Jeśli spojrzysz na budynek z prawej, to zobaczysz duży plakat z podobizną Emily (A na mapie). Pod nią znajduje się balkon prowadzący do mieszkania z obrazem (Izometria nadrewidenta Thaddeus Campbella) - dostaniesz się tam wskakując coraz wyżej z wykorzystaniem Mignięcia lub Dalekiego chwytu.
Wróć na ulicę (zeskocz i użyj szybko Mignięcia albo Dalekiego chwytu). Jeśli wyjmiesz serce, to szybko zlokalizujesz oddaloną o kilkadziesiąt metrów runę. Zacznij kierować się w tą stronę i podążaj tak długo, aż dotrzesz do wieloryba (B na mapie). Podejdź do niego i podnieś ją. Po drugiej stronie znajdziesz łódź, a na jej pokładzie audiograf (Rekrutowanie górników - B na mapie).
Warto jeszcze zwrócić uwagę na budynek z daszkiem naprzeciwko wieloryba. Jeśli wskoczysz na niego (korzystając z Mignięcia lub Długiego chwytu), to dotrzesz do miejsca z otwartym oknem. Możesz przez nie wejść do budynku z cywilem (możesz go ogłuszyć) oraz sejfem zawierającym schemat (Rozproszone uwolnienie materiału zapalającego).
Czarnorynkowy sklep (zadanie opcjonalne)
Jeśli chcesz wykonać zadanie dodatkowe, to możesz się za nie zabrać już na początku pobytu w mieście. Po opuszczeniu doków skieruj się w lewo. Po minięciu wieloryba z runą kontynuuj cały czas przed siebie.
W końcu dotrzesz do wejścia do czarnorynkowego sklepu. Po wejściu do środka udaj się na piętro schodami z prawej i podejdź do sklepikarza stojącego za kratami (obrazek powyżej). W takich miejscach możesz kupować różnego rodzaju przedmioty, a także ulepszać posiadany ekwipunek korzystając ze znajdowanych w trakcie gry planów technicznych.
Mapa - Karnaka: Dzielnica stoczniowa
Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.
Mapę znajdziesz na ścianie przy cywilu siedzącym na schodach w południowej części dzielnicy (D).
Legenda:
- A - budka strażnicza, na którą możesz zeskoczyć i wejść przez właz.
- B - budynek z obrazem (Infantylne argumenty lady Boyle), kodem i sejfem.
- C - audiograf (Obrabowane mieszkanie).
- D - miejsce odnalezienia mapy.
- E - droga do zaułka i wejścia do Kuriera Dunwallskiego.
- X - ukryty skarb - mapę z miejscem jego zaznaczenia możesz kupić lub ukraść u czarnorynkowego handlarza
Oprócz typowych przedmiotów u sklepikarza możesz także zakupić runę i mapę z zaznaczonym skarbem. Jeżeli nie chcesz wydawać pieniędzy, to będziesz mógł okraść pasera, wykonując przy okazji działanie specjalne Czarnorynkowy włam, o którym przeczytasz więcej we fragmencie z krwiogzami.
Zanim opuścisz budynek warto zwrócić uwagę na otwarte okno na klatce schodowej. W trakcie jego mijania być może usłyszałeś damski głos mówiący do bohatera. Przejdź przez okno i podejdź do wspomnianej osoby (obrazek powyżej). Okaże się, że to Mindy Blanchard, która ma dla ciebie zlecenie.
Dziewczyna aktywuje nowy cel - Skorzystaj z pomocy Mindy. Poprosi cię o kradzież ciała z przyczółka rewidentów, w zamian oferując pomoc przy dostaniu się do Instytutu.
Przejście przez ścianę światła
Bez względu na to, czy zrealizowałeś cel opcjonalny czy też nie, będziesz musiał w końcu dostać się na stację Addermire. Wymaga to przejścia przez ścianę światła (2 na mapie), którą możesz ominąć na kilka sposobów. Pamiętaj jednak, że kiedy zbliżysz się do niej, to przeniesiesz się z terenu neutralnego na wrogi, gdzie przeciwnicy będą mogli cię atakować.
Oto kilka sposobów przejścia przez ścianę światła:
1) Wyłączenie wiatraka
Korzystając z Mignięcia lub Dalekiego chwytu wejdź na podwyższenie znajdujące się nad uliczką prowadzącą w stronę ściany światła. Przed sobą zobaczysz sklep rybny (Fishmarket) oraz znajdujący się nad nim wiatrak (obrazek poniżej).
Możesz się tam łatwo dostać z balkonu po przeciwnej stronie ulicy (z lewej). Poczekaj tylko, aż strażnik przy wiatraku stanie w narożniku, po czym użyj Mignięcia albo Długiego chwytu, aby znaleźć się za nim i szybko go ogłuszyć. Teraz wystarczy wdrapać się na mechanizm przy wiatraku i wyłączyć go, dzięki czemu będziesz mógł swobodnie przejść przez ścianę światła (uważaj jednak na wartowników przy przejściu). Najlepiej skorzystać z Mignięcia lub Dalekiego chwytu, ale nadal jest to metoda dość ryzykowna.
2) Okno nad ścianą światła
Druga opcja jest nieco podobna do pierwszej, ale bardziej bezpieczna. Dostań się w pobliże wiatraka opisanego w punkcie pierwszym i wyeliminuj stojącego przy nim wartownika, który mógłby pokrzyżować ci plany.
Następnie przenieś się na podwyższenie nad ulicą z lewej i zwróć uwagę na otwarte okno (obrazek powyżej) prowadzące do pokoju nad ścianą światła. Przenieś się do niego, dzięki czemu będziesz mógł niezauważony przedostać się na drugą stronę.
3) Przejście przez dom obok wiatraka
Kolejna opcja jest początkowo zbliżona do dwóch poprzednich, ale oferuje znacznie większe korzyści w postaci obrazu, run oraz kościanego amuletu. Jeżeli chcesz wybrać to rozwiązanie, to ponownie udaj się w pobliże wiatraka (opcja nr 1) i wyeliminuj wartownika.
Spójrz w lewo, a zobaczysz wejście do piętrowego bloku (D na mapie). Zamiast wchodzić od parteru najlepiej jest użyć Mignięcia lub Dalekiego chwytu na jednym z dwóch balkonów na piętrze (obrazek powyżej). W środku rozpraw się z pojedynczym rewidentem i dokładnie się rozejrzyj (najlepiej użyj serca). Znajdziesz tu bowiem dwie runy, kościany amulet leżący na ziemi oraz obraz (Odmieniec w snach warunkowych).
Zacznij iść w lewo, gdzie spotkasz strażnika rozmawiającego z kobietą. Kiedy ją odprawi zaczai się i wyeliminuj go po cichu. Następnie otwórz okno i przejdź do dalszej części miasta.
4) Przejście przez mieszkanie z krwiogzami (działania specjalne - Gniazdostróż, Czarnorynkowy włam)
Inna metoda to przejście przez dom (E na mapie, obrazek poniżej) wypełniony zabójczymi insektami. Znajdziesz go przed wejściem do uliczki prowadzącej do ściany światła. Łatwo go zlokalizować, ponieważ na ścianach są wywieszone duże, białe szmaty z czerwonymi napisami.
Skieruj się do okna, przy którym wiszą zwłoki i przeszukaj je. Znajdziesz notatkę zawierającą kilka wskazówek związanych z krwiogzami. Dowiesz się z niej, że przy insektach nie należy gwałtownie się ruszać, a kiedy zaczną świecić i być niespokojne, to oznacza, że niedługo zaatakują. Z krwiogzami oraz ich gniazdami najlepiej walczyć korzystając z ognia (np. ognistych bełtów) i będą się one odradzać, dopóki nie zniszczysz gniazd. Warto dodać, że dobrą taktyką jest podchodzenie do gniazd na kuckach i niszczenie ich mieczem - po chwili wszystkie okoliczne owady padną.
Wejdź przez okno do domu. Przed sobą zobaczysz pierwsze gniazdo - podejdź do niego ostrożnie i zniszcz je, korzystając chociażby z miecza. W ten sposób pozbędziesz się pierwszego niebezpieczeństwa. Za barem, na półce z prawej, znajdziesz formułę przywracającą moc.
Za barem jest małe pomieszczenie z kolejnym gniazdem oraz bełtami zapalającymi.. Po zabraniu bełtów wróć do pierwszego pomieszczenia i skieruj się na klatkę schodową. Z prawej strony, przy zwłokach, znajdziesz rój insektów i eliksir zdrowia. Wejdź na górę po schodach z lewej i zniszcz gniazdo na półpiętrze, po czym udaj się w lewo. Natkniesz się tu na kolejne gniazda oraz kościany amulet, eliksir zdrowia i bełty. Zauważ, że wokół jest sporo butelek z łatwopalnymi cieczami - sprawdzają się idealnie, do niszczenia gniazd z dystansu (obrazek powyżej).
Wróć na klatkę schodową i wejdź na najwyższe piętro eliminując po drodze kolejne gniazdo. Przejdź do pokoju z lewej (ciała i następne gniazdo), po czym przejdź w lewo przez dziurę w ścianie. Trafisz do drugiej części budynku - na górze znajduje się fortepian, a przed tobą schody prowadzące na dół.
Możesz udać się w stronę drzwi na dole (#1 na obrazku powyżej), a po zniszczeniu desek przejść do drugiej części miasta i zaliczyć cel ominięcia ściany światła. Druga możliwość, to eksploracja budynku i wypełnienie dwóch działań specjalnych - w tym celu udaj się na piętrze w lewo (#2 na obrazku powyżej).
Gniazdostróż i Czarnorynkowy włam (działania specjalne)
Z lewej strony znajdziesz komodę blokującą przejście. Wdrap się na nią i zeskocz na klatkę schodową. Znajdziesz tu ciało, notatkę i kilka bełtów, a także schody prowadzące na wyższy poziom.
Na piętrze skręć w lewo - spotkasz tu gniazdostróża opiekującego się insektami. Najlepszą metodą na jego wyeliminowanie jest poczekanie, aż odwróci się tyłem i strzelenie w niego bełtem usypiającym (#1 na obrazku powyżej) - amunicję tego typu możesz kupić u czarnorynkowego handlarza lub podnieść ją ze stołu w pomieszczeniu z lewej.
W ten sposób zaliczysz działanie specjalne - Gniazdostróż. Przy okazji warto zniszczyć terrarium (#2 na obrazku powyżej), szybko wyeliminować znajdujące się w środku gniazdo oraz podnieść klucz do czarnorynkowego sklepu. Dzięki niemu będziesz mógł zrealizować kolejne działanie specjalne, czyli Czarnorynkowy włam.
Warto to uczynić, ponieważ możesz szybko zdobyć bardzo cenne przedmioty. Wróć do Czarnorynkowego sklepu, ale udaj się do miejsca za oknem, gdzie mogłeś spotkać Mindę. Na lewo od niej jest tylne wejście (obrazek powyżej).
Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja
Zobacz:
- Dishonored 2 - Misja 2: Kraniec świata - Po przebudzeniu, Groźna wręga
- Dishonored 2 - Misja 2: Kraniec świata - Stacja Addermire, mieszkanie dr Hypatii
- Dishonored 2 - Misja 2: Kraniec świata - Działania specjalne
- Dishonored 2 - Misja 2: Kraniec świata - sekrety i znajdźki
Otwórz je zdobytym kluczem, zakradnij się do sklepikarza, ogłusz go i podnieś znajdujący się przy nim klucz. Teraz możesz na spokojnie rozejrzeć się po półkach, a przede wszystkim po lewej i prawej gablocie, gdzie znajdziesz wiele cennych rzeczy m.in. runę, eliksir, formułę, bełty i mapę z zaznaczonym miejscem skarbu (mapa Korzyść - zatopione zasoby).