Dishonored 2 - Misja 2: Kraniec świata - Po przebudzeniu, Groźna wręga
Po raz pierwszy spotykamy Odmieńca i docieramy do miasta Karnaka.
Po ucieczce z miasta Dunwall trafisz na statek dowodzony przez Megan Foster. Po tym, jak sterowana przez ciebie postać się obudzi, opuść kajutę przechodząc przez drzwi z lewej strony. Okaże się, że są zablokowane, ale gdy się odwrócisz zobaczysz przejście do dziwnego miejsca.
Zaświaty, serce i runa
Zacznij iść przez pustkę przeskakując na kolejne elementy. W końcu dotrzesz do tajemniczej postaci - Odmieńca, który po scence zaproponuje ci przyjęcie specjalnych mocy. Musisz teraz zdecydować czy chcesz się nimi wspomagać w trakcie gry czy próbować sobie poradzić bez nich. Przy pierwszym podejściu sugerujemy ich przyjęcie (opcja - Przyjmij znamię Odmieńca).
Jeżeli zdecydowałeś się przyjąć moce, to już po chwili otrzymasz pierwszą i bardzo przydatną. Może to być Mignięcie (w przypadku Corvo) lub Daleki chwyt (Emily). Obie mają podobne zastosowanie i pomagają błyskawicznie przemieszczać się między wyznaczonymi punktami. Sprawdzisz to zresztą w krótkim treningu - namierz oddalony głaz, po czym wciśnij klawisz, który pojawi się w lewym dolnym narożniku ekranu. Po chwili błyskawicznie przeniesiesz się do wycelowanego miejsca (obrazek powyżej).
Powtórz tę samą akcję, aby dostać się na kolejną, podwyższoną platformę przed tobą. Spotkasz tutaj postać Corvo lub Emily (w zależności kim grasz). Kontynuuj marsz przed siebie, aż dotrzesz do schodów.
Na ich szczycie znajdziesz dar Odmieńca (obrazek powyżej) w postaci serca. Podnieś je, a uruchomi się kolejna scenka. Po jej zakończeniu dowiesz się, że trzymanie serca w ręce umożliwia wykrywanie kościanych amuletów oraz run. Aby skorzystać z tej funkcji wybierz ten przedmiot.
Jeśli w pobliżu będą jakieś wymienione wyżej przedmioty, to serce zacznie świecić i szybciej bić. Im będziesz bliżej, tym szybciej zacznie pracować. Warto też dodać, że jeśli wymierzysz serce w jakąś osobę i wciśniesz klawisz ataku lewą ręką, to organ może ci zdradzić pewne informacje na temat wskazanej persony.
Po podniesieniu serca wdrap się na górę, po czym zacznij kierować się w stronę ikony z prawej. Kiedy na nią najedziesz serce się zaświeci, a im będziesz bliżej, tym szybciej będzie bić. Kontynuuj marsz w tę stronę mijając po drodze „zamrożoną" scenkę z Delilah. Za nią pojawi się kapliczka z dwoma runami (obrazek powyżej).
Po jego podniesieniu włączy się scenka z Odmieńcem, po której ponownie obudzisz się w swojej kajucie na statku Groźna wręga.
Przeszukanie statku i spotkanie z Meagan Foster
Zanim przejdziesz dalej warto nieco rozejrzeć się po kajucie. Na biurku znajdziesz notatkę oraz dziennik, do którego możesz się wpisać. Na drzwiach z lewej jest zawieszona kusza, którą podnieś.
Kiedy to uczynisz w dzienniku pojawi się nowe zadanie opcjonalne - Odszukaj czarnorynkowy sklep. Po wyjściu na korytarz udaj się w prawo i przeczytaj notatkę na stoliku, co aktywuje kolejną misję dodatkową - Odblokuj drzwi magazynu. Jest to pomieszczenie z prawej, które jest obecnie zablokowane.
Jeśli chcesz zająć się tym zadaniem, to wejdź na wyższy pokład po schodach z prawej, wyjdź na zewnątrz i podejdź do barierki z lewej. Za nią zobaczysz otwarty właz (obrazek powyżej) prowadzący do magazynu. W środku znajdziesz Formułę Addermire (pozwala regenerować moc niezbędną do korzystania ze zdolności specjalnych) oraz bełty zapalające.
Po podniesieniu przedmiotów zniszcz mieczem deskę blokującą drzwi, po czym je otwórz i przejdź przez nie. Możesz teraz przejść przez podwójne drzwi z prawej, aby dotrzeć do Foster, ale warto jeszcze nieco rozejrzeć się po statku.
Wróć po schodach z lewej na górę i wyjdź na pokład. Weź w rękę serce i spójrz w lewo. Okaże się, że kolejna runa znajduje się pod wodą (obrazek powyżej). Zanurkuj, wpłyń do wraku i podnieś ją. Wróć na pokład statku i wejdź po schodach na najwyższy pokład prowadzący na mostek. Znajdziesz tu formułę, mapę wysp i dziennik.
Udaj się na dolny pokład i zacznij iść w stronę głównego pomieszczenia, gdzie czeka na ciebie Meagan Foster. Zanim się z nią spotkasz warto jeszcze odwiedzić maszynownię z lewej - znajdziesz w niej notatkę i kilka bełtów. Kiedy będziesz gotów udaj się do pani kapitan.
Po odprawie Foster powie ci, że udacie się do miasta, kiedy do niej podejdziesz i powiesz, że twoja postać jest gotowa. Zanim to uczynisz warto jednak rozejrzeć się nieco po tej części statku. W przejściu z lewej strony znajdziesz obraz (Portret Delili), a dalej kajutę (obrazek powyżej), w której jest audiograf (Porwanie Antona Sokołova), eliksiry zdrowia i mocy oraz notatki.
Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja
Zobacz:
- Dishonored 2 - Misja 2: Kraniec świata - Stacja Addermire, mieszkanie dr Hypatii
- Dishonored 2 - Misja 2: Kraniec świata - Działania specjalne
- Dishonored 2 - Misja 2: Kraniec świata - sekrety i znajdźki
Po przeszukaniu statku wróć na pokład, gdzie przy łodzi będzie na ciebie czekać Foster. Podejdź do niej i rozpocznij rozmowę, po której powiedz, że chcesz wyruszyć w stronę doków w mieście.