Skip to main content

Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - mapa Instytutu, biuro dr Hypatii

Przeszukujemy placówkę badawczą Addermire, w której pracuje poszukiwana przez nas badaczka.

Po dotarciu do Stacji Addermire i skorzystaniu z kolejki, zostaniesz przeniesiony do Instytutu Addermire. Twoim głównym celem będzie rozejrzenie się po nim, zdobycie informacji na temat Sokołowa oraz Zmory Korony - tajemniczego zabójcy mordującego dotychczasowych wrogów Emily i rzucających podejrzenia na cesarzową.

Już na początku zadania warto wyjąć serce i odszukać kościany amulet, który znajduje się pod wagonikiem. Dotrzesz do niego, jeśli zeskoczysz na rurę za zniszczoną barierką z prawej i udasz się pod tory. Jeśli chcesz, możesz też zwrócić uwagę na łódź znajdującą się na prawo od filarów podtrzymujących tory kolejki - na jej pokładzie znajdziesz nieco przydatnych rzeczy (zaliczysz też działanie specjalne - Zatopiony wrak).


Zdobycie mapy Instytutu (opcjonalny)

Kiedy będziesz gotów skieruj się na schody z prawej strony budynku. Uważaj, bo za chwilę wyjdzie z niego strażnik kierujący się w prawo. Wyrusz za nim i załatw go po cichu, po czym przeciągnij ciało w niewidoczne miejsce. Dobrze jest teraz obejść budynek i powtórzyć manewr z drugim strażnikiem, tym razem z lewej strony.

Jeśli się postarasz, to uda ci się po kolei wyeliminować strażnika z lewej (#1), drugiego w stróżówce (#2) i trzeciego (#3), który zacznie iść w prawo

Po oczyszczeniu skrzydeł wejdź do środka budynku. Natkniesz się to na kolejnego wartownika, którego możesz bez większych kłopotów wyeliminować. Następnie skręć do głównego lobby (7 na mapie). Jest ono wypełnione strażnikami, których możesz ogłuszać w odpowiedniej kolejności (obrazek powyżej) albo zwabiać do siebie np. rzucając butelkami.


Mapa - Instytut Addermire

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.

Mapę znajdziesz na parterze Instytutu w lobby, za ścianą światła.


Warto dokładnie się rozejrzeć po tej części lobby. Na samym początku, w skrzyni, znajdziesz kościany amulet, a na prawo od ściany światła obraz (Postawa propozycjonalna diuka Abele). Następnie warto wyłączyć elektryczność w ścianie światła.

Użyj Mignięcia lub Długiego chwytu, aby dostać się na podwyższenie i wyjąć baterię z tranem (#1)

Aby to uczynić skorzystaj z Mignięcia lub Długiego chwytu, żeby dostać się na podwyższenie z prawej (#1 na obrazku powyżej). Znajduje się tutaj pojemnik na baterię z tranem - wyjmij ją, a ściana światła nie będzie już stanowić przeszkody. Warto jeszcze na piętrze udać się w prawą stronę, ponieważ znajdziesz tam pomieszczenie z sejfem (kod jest zapisany na pobliskiej notatce) zawierającym schemat (Receptura bojowej strzałki usypiającej).

Warto jeszcze odwiedzić pokój z lewej strony. Znajdziesz w nim zmasakrowane zwłoki żołnierza oraz list do porucznika Valiente (część działania specjalnego Trzej świadkowie), rzucający pewne spojrzenie na zdarzenia, które miały miejsce w Instytucie.

Mapę znajdziesz zaraz za przejściem przez ścianę światła

Kiedy będziesz gotowy wróć na dół i przejdź przez ścianę światła. Przed sobą zobaczysz mapę (obrazek powyżej), którą podnieś, aby zrealizować cel opcjonalny. Uważaj, bo zaraz po jej zabraniu ze schodów z prawej zejdzie na dół strażnik - kiedy wejdzie do korytarza z prawej będziesz mógł go po cichu wyeliminować.


Przeszukanie parteru oraz pierwszego, drugiego i trzeciego piętra

Możesz kontynuować zwiedzanie tego skrzydła budynku. Aby ominąć strażnika stojącego naprzeciwko psa na korytarzu najlepiej jest udać się do pokoju z prawej (znajdziesz tu śpiącego strażnika i dziennik jednego z żołnierzy). Następnie możesz wyjść na korytarz drugim wyjściem i skierować się do drzwi z tabliczką Restricted Area, chociaż w pokoju nie znajdziesz zbyt wiele.

Przejście do kuchni i stołówki (#1), wyjście na balkon (#2), winda (#3) i schody na górę (#4)

Jeśli chcesz, to możesz także otworzyć drzwi do pomieszczenia z kilkoma ogarami, które rzucą się wtedy na strażnika, a potem rozejdą po lokacji. Jeżeli wejdziesz im w drogę, to zwierzęta cię zaatakują, dlatego najlepiej zostawić je w spokoju. Z tego miejsca możesz udać się do kilku lokacji - skrzydła kuchennego (#1 na obrazku powyżej), na balkon zewnętrzny (#2 na obrazku powyżej), skorzystać z windy (#3 na obrazku powyżej) lub wejść na górę po schodach (#4 na obrazku powyżej).

Skrzydło kuchenno-stołówkowe (Dining hall - 3 na mapie) warto odwiedzić, ponieważ znajdziesz tam runę. Musisz jednak uważać na sporą ilość strażników, których dobrze jest się zawczasu pojedynczo pozbywać. Możesz też pokazać się jednemu z nich i szybko schować - w eskorcie wyruszy na twoje poszukiwania, a ty możesz w tym czasie wejść do jadalni od drugiej strony (w głównym lobby jest drugie wejście do pomieszczenia). Ponadto w samej kuchni, oprócz cywili mogących wezwać alarm, znajdziesz okiennicę, przez którą możesz zeskoczyć do wody w pobliżu miejsca rozpoczęcia misji.

Załatw wartownika zajętego pracą

Po przeszukaniu parteru udaj się na wyższy poziom wchodząc po schodach lub korzystając z windy. W głównym holu zobaczysz system alarmowy, a nieco dalej elitarną strażniczkę śpiącą w fotelu. Podejdź do niej od przodu i ogłusz ją na dobre. Przejdź do pokoju z prawej i udaj się do narożnika z lewej - znajdziesz w nim pojedynczego strażnika piłującego deskę (obrazek powyżej) - wyeliminuj go po cichu.

Będziesz mógł teraz zniszczyć deski prowadzące do pokoju z tabliczką Restricted area (w środku znajdziesz formułę). Wróć na główny korytarz i zwróć uwagę na dwóch wartowników stojących na półpiętrze. Pokaż się jednemu z nich, a kiedy zaczną cię szukać zaczaj się na półpiętrze i wyeliminuj po kolei, kiedy obrócą się do ciebie tyłem. W ten sposób oczyścisz sobie drogę na kolejne piętro (jeśli nie chcesz załatwiać wartowników, to możesz też skorzystać z windy). Skrzydło chorobowe (Disease treatment) wymaga klucza od dr Hypatii.

Wschodni taras (#1), pomieszczenia biurowe (#2) i zamknięte drzwi do pokoju rehabilitacyjnego (#3)

Trzecie piętro to oddział rekonwalescencyjny (Recuperation - 4 na mapie). Z lewej strony znajdziesz wschodni taras (#1 na obrazku powyżej), przed sobą pomieszczenie biurowe (#2 na obrazku powyżej), a z prawej strony salę rekonwalescencyjną (#3 na obrazku powyżej), która obecnie jest zamknięta.

Obecnie na tym piętrze warto udać się tylko do pomieszczeń biurowych przed tobą. Znajdziesz tam książkę, notatkę oraz eliksir uzupełniający zdrowie. Na tarasie nie ma nic godnego uwagi, a teren jest patrolowany przez sporą liczbę wartowników, którzy mogą cię zauważyć.


Dotarcie do biura dr Hypatii na czwartym piętrze

Po przeszukaniu trzeciego piętra udaj się na czwarte, gdzie znajduje się gabinet doktor Hypatii, do którego masz się dostać. Po wejściu na górę nie wychylaj się za mocno, ponieważ usłyszysz rozmowę dwóch strażników.

Klucz dr Hypatii leży na biurku z prawej

W końcu skończą i się rozejdą. Jeden wejdzie do pokoju z prawej, a drugi stanie przy drzwiach naprzeciwko schodów. Zakradnij się do niego i ogłusz go. Następnie przeczytaj rozkazy przypięte na drzwiach i wejdź do biura doktor Hypatii (5 na mapie). Znajdziesz tu klucz Hypatii (obrazek powyżej) leżący na biurku z prawej, audiograf, sporo cennych przedmiotów (m.in. w szafkach) oraz kilka notatek i dziennik pani doktor (leży na ziemi z prawej).


Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja

Zobacz:

- Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - Hamilton, podziemia, Hypatia i Vasco

- Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - Zmora Korony, działania specjalne

- Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - Sekrety i znajdźki


Informacje zawarte w dokumentach (List od Diuka Abele, List od dziennikarza, Notatka od woźnego Hamiltona, Notatnik dr Hypatii) dadzą ci wskazówki związane ze Zmorą Korony, a przy okazji wypełnisz cel opcjonalny (Przeszukaj biuro dr Hypatii). W twoim dzienniku pojawi się też nowe zadanie dodatkowe (Porozmawiaj z Hamiltonem). Po zakończeniu przeszukania usłyszysz informację o zmianie warty strażników.

Zobacz także