Skip to main content

Dishonored 2 - Misja 5: Cesarskie Konserwatorium - wejście do ośrodka, Breanna Ashworth, działania specjalne

Docieramy do celu naszej misji i rozprawiamy się z główną kustoszką.

Po odwiedzeniu domu Byrne'a i przejściu przez ścianę światła znajdziesz się w drugiej części miasta. Polecamy rozpoczęcie eksploracji od zaułka z prawej strony. Jeżeli przeszedłeś przez główną ulicę, to możesz łatwo dostać się do wspomnianej uliczki kierując się w prawo (uważaj po drodze na strażniczkę).

W zaułku czyha kilku przestępców, dlatego najlepiej nie przemieszczać się bezpośrednio po bruku, ale korzystać z lokalnych podwyższeń. Wystarczy wskoczyć na którąś z okolicznych rur lub budynków, aby dobrze widzieć cały plac pod nami.

Mieszkanie z pułapkami i runą

Dotrzyj w pobliże budynku z czerwonymi ścianami i zlokalizuj otwarte drzwi balkonowe w budowli po skosie (obrazek powyżej). W środku znajdziesz pomieszczenie wypełnione pułapkami, a na piętrze odnajdziesz kapliczkę z dwiema runami.


Dojście do Konserwatorium

W mieszkaniu znajdziesz jeszcze kilka zapisków. Kiedy skończysz obchodzenie go wróć na balkon i wskocz na dach czerwonego budynku naprzeciwko. Na górze znajdziesz uchylone okno, przez które możesz dostać się na klatkę schodową. Jeżeli zejdziesz piętro niżej, to będziesz mógł wejść do lokacji z kościanym amuletem (drzwi z tabliczką Private Rooms). Możesz jeszcze obejść mieszkanie i zwędzić parę rzeczy (uważaj na cywilów).

Przejście do mieszkania z krwiogzami i cennymi rzeczami

Kiedy skończysz wróć na dach i zwróć uwagę na balkon sąsiedniego budynku (obrazek powyżej). Warto się tam udać, ponieważ znajdziesz tu sporo cennych przedmiotów pokroju kościanego amuletu, obrazu (Ashworth w wykresie egzystencjalnym) i sejfu (kombinację do niego znajdziesz w czarnorynkowym sklepie).

Zanim zaczniesz poszukiwania rozpraw się szybko z gniazdostróżem z lewej (najlepiej uśpić go z dystansu) oraz zniszcz gniazda insektów, od których roi się w całym budynku. Dopiero wtedy na spokojnie eksploruj teren. Warto spojrzeć w górę, ponieważ znajdziesz tam jeszcze jeden pokój, do którego możesz się dostać. Jest tam nieco kosztowności.

Balkon, przez który dotrzesz do mieszkania z notatką Robesburrowa

Kiedy będziesz gotów udaj się na mały balkon, przed którym nieco z lewej jest latarnia. Przeskocz na nią i spójrz na zielony budynek z prawej. Skorzystaj z Mignięcia/Dalekiego chwytu, aby dostać się na balkon przy skałach (obrazek powyżej). W ten sposób dotrzesz do pokoju z kościanym amuletem, schematem (Orurowanie pogłosowe) oraz notatką na temat prototypu Robesburrowa.

Po jej przeczytaniu w dzienniku pojawi się dodatkowe zadanie polegające na odnalezieniu wspomnianego wynalazku. Ponadto w mieszkaniu odnajdziesz nieco cennych i przydatnych przedmiotów. Możesz też udać się na klatkę schodową (uważaj na pułapki), którą zejdziesz na dół do dwójki cywilów i bramy prowadzącej do głównej ulicy przed Konserwatorium.

Otwarte okno, przez które niepostrzeżenie wejdziesz do Konserwatorium

Po zdobyciu informacji na temat prototypu Robesburrowa Teraz pozostanie ci wejście na teren budynku do którego dotarłeś. Możesz próbować uczynić to przez główne wejście, ale licz się z dużą ilością strażników zarówno przed budynkiem, jak i w pomieszczeniach, do których wejdziesz.


Eksploracja Konserwatorium

Lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z przejścia z prawej strony nad uliczką. Dzięki niemu dostaniesz się na gzyms budynku, a z niego dotrzesz do otwartego okna (obrazek powyżej), przez które spokojnie i niezauważenie wejdziesz do środka.

Dostań się na sowę (#1), a potem przejdź przez okno (#2)

Znajdziesz się w pomieszczeniu z ciałem. Jeśli skorzystasz z Mignięcia/Dalekiego chwytu, to możesz błyskawicznie dostać się na piętro, gdzie przy tablicy znajdziesz kościany amulet. Wróć na dół i przejdź do głównej sali z podwieszonymi pod sufit sowami (po drodze możesz natknąć się na dwie czarownice, które najlepiej ogłuszyć przy pomocy bełtów usypiających). Wskocz na najwyżej podwieszoną sowę (#1 na obrazku powyżej), a potem przejdź przez okno (#2 na obrazku powyżej).

W pomieszczeniu z prawej znajdziesz kościany amulet. Idąc dalej dotrzesz do sali anatomicznej, a z prawej strony natkniesz się na schody prowadzące do biura Breanny (na ścianie wisi obraz - Mój ogień płonie w szpiku Breanny). Jeśli zejdziesz niżej usłyszysz, jak Breanna rozmawia z Delilah. Możesz ją teraz zaatakować i zabić lub kontynuować eksplorację, aby znaleźć inny sposób wyeliminowania kustoszki. Warto przejść przez drzwi na szczycie schodów. Wyjdziesz na zewnątrz, a z prawej strony znajdziesz runę (dostań się do niej omijając z lewej strony dwie „magiczne rośliny" przy których poruszaj się powoli).

Biurko na którym znajdziesz soczewki i notatkę Ashworth

Wróć do środka. We wspomnianej sali anatomicznej z ciałem podejdź do biurka (obrazek powyżej), na którym znajdziesz notatki Ashworth oraz soczewki - podnieś je i wróć do sali z sowami. Zanim przystąpisz do rozprawienia się z Ashworth warto jeszcze udać się do niskiego przejścia na przeciwległym końcu sali. Znajdziesz tam przejście do szybu windy i kościanego amuletu.


Wyeliminowanie Ashworth

Z kustoszką możesz rozprawić się na dwa sposoby - zabijając ją lub eliminując bezkrwawo. Jeśli chcesz skorzystać z pierwszego rozwiązania, to najlepiej zaatakować kobietę, kiedy rozmawia w biurze z Delilah. Wystarczy ostrzelać ją ognistymi bełtami lub rzucić kilka granatów, co szybko załatwi sprawę (uważaj na przywołane przez nią ogary).

Biurko na którym znajdziesz soczewki do Oriculum i notatkę Ashworth

Jeśli wolisz bardziej subtelny sposób, to musisz zdobyć soczewki, o których pisaliśmy nieco wyżej. Wróć do sali z sowami i zlokalizuj sporych rozmiarów maszynę (obrazek powyżej) - tak zwane Oriculum. Poczekaj, aż czarownica przy niej odejdzie lub po prostu ją ogłusz. Następnie włóż do maszynerii soczewki i użyj dźwigni z prawej strony.

W ten sposób uruchomisz mechanizm, który pozbawi Ashworth możliwość łączenia się z Delilah, a ponadto kobieta straci moc. Po krótkiej scence kustoszka znajdzie się przed tobą. Jeżeli się do niej zbliżysz i spróbujesz zaatakować lub ogłuszyć, to wywiąże się walka.

Aby ogłuszyć kustoszkę skocz na nią z wysokości

Dlatego najlepiej jest szybko skorzystać z Mignięcia/Dalekiego chwytu, aby dostać się na jakieś lokalne podwyższenie, skoczyć na rywalkę i ogłuszyć ją (obrazek powyżej). Koniecznie przeszukaj ciało kobiety, przy której znajdziesz dwa kościane amulety.


Przeszukanie Konserwatorium i prototyp Roseburrowa

Po wyeliminowaniu kustoszki wszyscy przeciwnicy w budynku zostaną ogłuszeni lub znikną dając ci pełną swobodę w poruszaniu się. Udaj się do biura kustoszki i podnieś z biurka klucz oraz przeczytaj dwie notatki. Warto też porozmawiać ze statuą Delili.

Prototyp Roseburrowa znajdziesz w gablocie w pomieszczeniu z sowami

Następnie wróć do głównego pomieszczenia z sowami, gdzie na środkowym piętrze znajdziesz pokój z prototypem Roseburrowa (obrazek powyżej), związanym z zadaniem dodatkowym Pomóż sklepikarzowi. Stłucz szybę lub wysadź granatem drzwi, zabierz przedmiot i szybko opuść lokację.

Kolejnym celem jest dotarcie do podziemi. Zejdź na sam dół sali z sowami i zlokalizuj windę (na prawo od niej jest pomieszczenie ze schematem - Czuła skorupa). Na lewo od niej, za deskami, znajdują się schody, po których zejdź piętro niżej. Trafisz do podziemi, gdzie znajdziesz runę, obraz (Obmyłam jej serce trucizną) oraz kościany amulet.

Włącz audiograf stojący na biurku

W trakcie przechodzenia przez teren uważaj na insekty - najlepiej zniszczyć ich gniazda. Aby zdobyć wymagane dowody wejdź do pomieszczenia z prawej i przesłuchaj stojący na biurku audiograf (Przywrócenie Delili). Teraz wystarczy opuścić Konserwatorium i wrócić do Meagan Foster lub załatwić jeszcze sprawę czarnorynkowego sklepu, czyli wrócić z prototypem do sklepikarza.


Działania specjalne

Szpiegujący rewidenci - odsłuchaj audiograf znajdujący się w domu Byrne'a.

Twarde negocjacje - w mieszkaniu z krwiogzami na biurku znajdziesz notatkę związaną z prototypem Roseburrowa. Przeczytaj ją, a wypełnisz to działanie.

Czarnorynkowy włam - Skieruj się do czarnorynkowego sklepu (najlepiej po wykonaniu celu opcjonalnego o nazwie Pomóż sklepikarzowi). Z prawej strony jest okienko z kratami, a za nim łańcuch (#1 na obrazku), w który strzel z kuszy. Następnie wejdź do głównego pomieszczenia i podnieś leżące z lewej koło zaworu (#2 na obrazku).

Łańcuch do przestrzelania (#1) i koło zaworu (#2)

Opuść sklep i udaj się do łodzi z pracownikami. Skieruj się do zamkniętej kraty z kanału. Z prawej strony jest mechanizm, w którym zamontuj koło zaworu i kręć nim tak długo, aż otworzy się przejście. Wpłyń do kanału i wejdź na górę i zestrzelonym wcześniej łańcuchu. Możesz teraz ogłuszyć sprzedawcę i obrabować sklep. Znajdziesz w nim m.in. runę i kombinację do sejfu w mieszkaniu z krwiogzami.


Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja

Więcej:

- Dishonored 2 - Misja 5: Cesarskie Konserwatorium - Byrne i ściana światła

- Dishonored 2 - Misja 5: Cesarskie Konserwatorium - sekrety i znajdźki


Pogawędka z Delilą - w biurze Ashworth podejdź do statuy Delili i porozmawiaj z nią.

Dość tego wiedźmostwa - wyeliminuj Breannę Ashworth z wykorzystaniem Oriculum (opcja bezkrwawa).

Zobacz także