Dishonored 2 - Misja 6: Dzielnica Pyłu - czarnorynkowy sklep, wyjcy, Paolo
Okradamy miejscowego handlarza i docieramy do przywódców ugrupowania mającego bazę w The Crone's Hand Saloon.
Bez względu na to czy rozwiązałeś zagadkę Jindosha i udało ci się złamać zamek do domu Aramisa Stiltona czy też nie, warto rozpatrzyć alternatywne warianty zrealizowania głównego celu. Tylko w ten sposób będziesz bowiem w stanie zwiedzić poszczególne rejony mapy i zebrać wszystkie sekrety.
Masz kilka możliwości działania. Możesz:
- Wyeliminować dowódcę wyjców Paolo i dostarczyć go rewidentom (z ciałem przywódcy wyjców rewidenci nie będą cię atakować).
- Wyeliminować dowódcę rewidentów Byrne'a i dostarczyć go wyjcom (z ciałem przywódcy rewidentów wyjce nie będą cię atakować).
- Zabić obydwu przywódców bez dostarczania ciał frakcji przeciwnej (kombinację do zamka Jindosha znajdziesz w biurze Durnate'a).
- Wygnać przywódców - zanieś ich ciała ogłuszonych ofiar do skrzyń w stacji sreberytów (kombinację do zamka Jindosha znajdziesz w biurze Durnate'a).
Oczywiście warto odwiedzić i dokładnie zbadać terytoria obydwu frakcji, co zapewnij ci dostęp do wszystkich sekretów dostępnych na poziomie i to głównie na niej się skupimy. W opisie znajdziesz bowiem wszystkie informacje niezbędne do zrealizowania także pozostałych celów. A to, który z nich wybierzesz i zrealizujesz, zależy już tylko od ciebie.
Czarnorynkowy sklep
Bez względu na wybrany cel udaj się na placu z pomnikiem w lewo. Przejdź przez wąskie przejście z maskami rewidentów nabitymi na dzidy i podnieś mapę (dzielnica Batista). Jeśli spojrzysz w prawo i w górę, to zobaczysz wejście do mieszkania, gdzie znajdziesz schemat (Czuła skorupa). Następnie wskocz na balkon budynku z lewej i przejdź do pokoju z lewej, gdzie leży runa (uważaj na insekty).
Następnie wróć na ulicę i udaj się do uliczki z prawej (z lewej stroją wyjce - jeśli wejdziesz na ten teren zaatakują cię). Jest tu sklep z sejfami. Możesz go odwiedzić, po czym kontynuuj wzdłuż uliczki schodząc na dół. Za zielonymi drzwiami znajdziesz czarnorynkowy sklep. Poczekaj, aż wyjce go opuszczą, po czym porozmawiaj ze sklepikarką. Jeśli chcesz możesz go obrabować. W tym celu wróć na ulicę i udaj się w lewo. Na dole ceglanej ściany znajdziesz niskie przejście (obrazek powyżej) zabite deskami. Zniszcz je i rusz przed siebie.
Trafisz do wrogiego terytorium, ale na razie się tym nie przejmuj, ponieważ w pobliżu nie ma przeciwników. Po przejściu przez pokój skręć w lewo i rozbrój pułapkę. Z lewej strony zobaczysz dwa zakratowane okna.
Zajrzyj do pokoju przez drugie z nich (obrazek powyżej) i strzel z kuszy w deskę blokującą drzwi. Wróć z zaułka do uliczki i przejdź przez drzwi na lewo od wejścia do czarnorynkowego sklepu. Trafisz na klatkę schodową, na której udaj się na piętro i przejdź przez drzwi z prawej (to właśnie te, które były blokowane deską).
Skieruj się do głównego pokoju z prawej (zwróć uwagę na kalendarz w korytarzu) i podejdź do półki za biurkiem, gdzie znajdziesz dokument Srobroryt ślubny. Przeczytaj znajdujący się w nim wierszyk (W Miesiącu Deszczu Ślub, Miłość aż po Grób). Jest to wskazówka do zagadki. Wróć do kalendarza w korytarzu i zobacz, na którym miejscu od góry jest miesiąc Deszczu (Rain).
Jest to pierwsza cyfra szyfru (w naszym przypadku 4). Teraz zobacz, jaka liczba jest wzięta przy tym miesiącu w kółko (u nas 15). Wystarczy teraz połączyć wszystko w całość i wychodzi kod - w naszym przypadku jest to 415 (obrazek powyżej). Po dobyciu kodu zejdź na dół i podejdź do drzwi na końcu korytarza. Wpisz kod i otwórz je wchodząc od tyłu do czarnorynkowego sklepu, który możesz spokojnie obrobić (najlepiej po ogłuszeniu sklepikarki). W środku znajdziesz sporo cennych przedmiotów, w tym kościany amulet.
Terytorium wyjców
Uwaga - pamiętaj, że jeśli wcześniej odwiedziłeś przyczółek rewidentów i masz ze sobą ciało ich przywódcy, to wyjcy nie będą cię atakować. Główną bazą wyjców jest The Crone's Hand Saloon.
Jeśli w pierwszej kolejności zdecydowałeś się dotrzeć do przywódcy wyjców - Paolo, to wróć na rozwidlenie ulic z początku etapu. Uliczka z wyjcami jest z lewej strony, ale pamiętaj, że jeśli tylko na nią wejdziesz, to zostaniesz zaatakowany przez lokalnych strażników. Najlepiej jest ich zatem ominąć.
Jednym ze sposobów jest dostanie się na piętro budynku z lewej (tego samego, gdzie znalazłeś drugą runę), dojście do końca korytarza i wskoczenie po rurach do okna budynku naprzeciwko (obrazek powyżej). Uważaj, bo w środku są dwa gniazdostróże (najlepiej wyeliminować ich bełtami usypiającymi z dystansu) oraz sporo insektów (zniszcz gniazda).
Przejdź przez mieszkanie i udaj się na balkon z prawej. Spójrz w lewo, a zobaczysz daszek oraz dwa okna, przez które przejdź do kolejnego budynku. Przed sobą zobaczysz pojedynczego wyjca, którego możesz w łatwy sposób wyeliminować.
Rusz przed siebie, skręć w lewo i zejdź na dół po schodach. Przejdź przez drzwi, a po dotarciu do końca korytarza skręć w prawo i przejdź przez drzwi. W ten sposób dotrzesz do biura Paolo (obrazek powyżej) z tablicą z napisem Dust District. W sąsiednich pomieszczeniach znajdziesz dwa obrazy (Paolo i niedostępny liczebnik oraz Vera Moray i afiks jej skóry) i kapliczkę z dwiema runami.
Opuść gabinet, wróć na korytarz i zejdź po schodach na dół. Przejdź przez drzwi z lewej, a trafisz do pokoju na parterze. Uważając na dwójkę wyjców z lewej otwórz skrzynię stojącą na środku pokoju, w której znajdziesz schemat (Kolczasta skorupa granatu). Możesz załatwić dwójkę wyjców z lewej i wyjść na balkon (przy stoliku będzie siedział kolejny, łatwy do wyeliminowania cel). Z jego lewej strony zobaczysz zamknięte drzwi i notatkę dotyczącą Durante'a - pojmanego przez wyjców człowieka, który zna sposób otwarcia zamka Jindosha. Klucz do biura Durante'a znajdziesz na biurku w pokoju wicerewidenta.
Jeśli spojrzysz przez barierkę z prawej na dół, to zobaczysz grajków i tańczącą parę wyjców. Na razie ich zignoruj i spójrz w prawo, gdzie znajdziesz przejście (obrazek powyżej) do uliczki (możesz się do niej dostać także zakradając się przez parkiet).
Wyeliminowanie Paolo
Najlepiej jest dostać na rury ciągnące się wzdłuż ściany z prawej strony alejki. Jeśli spojrzysz w lewo, to zobaczysz otwarte okno prowadzące do budynku. Przeskocz przez nie, a dotrzesz na piętro. Przed tobą będzie spora dziura w podłodze prowadząca do piwnicy.
Podejdź do otworu i spójrz w lewo, a zobaczysz przywódcę wyjców - Paolo, rozmawiającego z jednym ze swoich ludzi (obrazek powyżej). Możesz teraz postąpić na kilka sposobów. Jeśli chcesz, to możesz spróbować strzelić do wyjca usypiającym bełtem, kiedy zacznie iść w prawą stronę pokoju (albo poczekać, aż stanie i ogłuszyć go z góry, chociaż to ryzykowny wariant), a następnie po cichu zajść i ogłuszyć Paolo.
Druga możliwość, to przeskoczenie przez barierkę nad rurami do zaułka i wskoczenie przez okno na piętro. Odgłos upadku zaniepokoi wyjca i Paolo. Poczekaj, aż pójdą sprawdzić, co się stało, po czym wyeliminuj przynajmniej jednego z nich - w zaułku lub gdy wróci do piwnicy, powinno się bowiem rozdzielić. Następnie możesz poczekać, aż drugi wróci do piwnicy albo i załatwić go tam albo powtórz manewr z upadkiem z wysokości i zaczaić się oknie nad uliczką.
Bez względu na to czy zabijesz czy ogłuszysz Paolo, ten zamieni się w stado szczurów, które szybko wybij. Okaże się, że przywódca wyjców wskrzesił się w innym miejscu i będziesz musiał dopaść go jeszcze raz. Warto dodać, że w piwnicy znajdziesz też przywiązanego do rury rewidenta, z którym możesz spróbować zagadać oraz kościany amulet i schemat (Dodatkowe uzwojenie).
Jeśli chcesz szybko uporać się z Paolo, to opuść piwnicę i zaułek (#1 na obrazku powyżej), dostań się dzięki Mignięciu/Dalekiemu chwytowi na rury (#2 na obrazku powyżej), a z nich na piętro z biurem Paolo (#3 na obrazku powyżej).
Zaczai się w korytarzu z prawej strony biura lub w małym, wąskim pomieszczeniu z lewej, w którym z komody możesz dostać się do gabinetu. Poczekaj, aż Paolo opuści biuro, po czym szybko go ogłusz (obrazek powyżej). Pamiętaj, aby działać szybko, ponieważ jeśli będziesz zwlekał z dotarciem do biura i wyeliminowanie przywódcy wyjców, to ten może wezwać sporą grupę swoich ludzi w okolice gabinetu, co znacznie skomplikuje sprawę.
Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja
Więcej:
- Dishonored 2 - Misja 6: Dzielnica Pyłu - przyczółek rewidentów, Byrne
- Dishonored 2 - Misja 6: Dzielnica Pyłu - sekrety i znajdźki
Po pozbyciu się przywódcy wyjców koniecznie przeszukaj jego ciało. Oprócz zmumifikowanej dłoni znajdziesz przy nim trzy kościane amulety. Aby wejść do domu Aramisa Stiltona możesz teraz postąpić na trzy sposoby. Dostarczyć ciało Paolo do przywódcy rewidentów, czyli Byrne'a (o ile wcześniej się z nim nie rozprawiłeś), zdobyć szyfr do zamka z biura Durante'a (lub samemu rozwiązać zagadkę) albo zanieść ciało Byrne'a i Paolo do studia srebrorytów.