Skip to main content

Dishonored 2 - Misja 7: Pęknięta tafla rzeczywistości - hol, jadalnia, sejf Stiltona

Docieramy do posiadłości Aramisa i przeszukujemy ją w dość niecodzienny sposób - w teraźniejszości oraz w przeszłości.

Po wejściu do domu Aramisa Stiltona szybko zorientujesz się, że wszystkie twoje moce stały się nieaktywne. Dzieje się tak z powodu magicznej aury otaczającej całe miejsce. Warto od razu zaznaczyć, że w etapie tym sporą rolę odgrywa czas, a konkretnie przemieszczanie się w nim. Zasady jego funkcjonowania są szczegółowiej opisane w dalszej części solucji.

Zaczynasz na dziedzińcu przed rezydencją. Rusz przed siebie, a po chwili dotrzesz do zaniedbanego podwórza. Możesz się nieco po nim rozejrzeć, chociaż prawdę mówiąc nic ciekawego tu nie znajdziesz. Kiedy więc będziesz gotów skieruj się do głównych drzwi prowadzących do domu Stiltona.

Aramis Stilton we własnej osobie

Skieruj się po schodach w lobby na górę i rusz do pomieszczenia przed sobą. Z lewej strony znajdziesz pierwszą runę. Wróć do lokacji ze schodami i rusz przed siebie. Zobaczysz tu kratę, a za nią gniazdostróży, których możesz uśpić usypiającym bełtem, a następnie spalić gniazda insektów korzystając z ognistych bełtów.


Chronotron

Następnie wróć do pomieszczenia ze schodami i rusz przed siebie ścieżką z lewej. Po chwili na korytarzu pojawią się szczury. Nie przejmuj się nimi i kontynuuj, aż dotrzesz do lokacji z dziurą w podłodze. Kiedy się do niej zbliżysz zobaczysz poniżej Aramisa Stiltona (obrazek powyżej). Zeskocz na dół i rozpocznij rozmowę z gospodarzem domu.

Używaj chronotronu, aby przenosić się pomiędzy przeszłością i teraźniejszością oraz sprawdzać, co się dzieje w obydwu wymiarach - świat przeszłości (#1) oraz obraz teraźniejszości (#2)

Rozpocznie się animacja, po której otrzymasz chronotron. Urządzenie umożliwiające przemieszczanie się w czasie. Dzięki niemu możesz omijać przeszkody i przeciwników oraz dokonywać w przeszłości zmian znajdujących odbicie w teraźniejszości. Urządzenie to będziesz mógł bardzo szybko przetestować. Okaże się bowiem, że nie możesz opuścić pokoju, ponieważ przejście jest blokowane przez przeszkody. Na prawo jest kolekcjonerski kalendarz, który warto podnieść.

Podejdź do przeszkody w teraźniejszości i aktywuj chronotron, aby cofnąć się w czasie, kiedy rezydencja prosperowała bardzo dobrze. Następnie przełącz chronotron na teraźniejszość - w ten sposób ominiesz przeszkodę poprzednio blokującą przejście. Warto dodać, że jeśli rozłożysz specjalne kryształy (obrazek powyżej), to będziesz mógł przez zobaczyć, co dzieje się w równoległym wymiarze. Jest to dobry sposób na eksplorację siedziby.


Główny hol i sypialnia

Po przejściu do holu odwróć się i sprawdź kartkę na drzwiach zatytułowaną Gdzie jest Stilton. Następnie rusz przed siebie. Z prawej strony jest kuchnia, do której możesz wejść (przeszłość). W środku znajdziesz dwójkę cywilów, którą możesz ogłuszyć, a także wielorybią kość do podniesienia.

Dwójka strażników, których wyeliminuj jednego po drugim

Wróć do holu i rusz przed siebie (przeszłość). Z prawej strony są drzwi oraz informacja o ograniczeniu dostępu do holu. Przed sobą zobaczysz dwójką wartowników. Kiedy ten chodzący (#1 na obrazku powyżej) odwróci się tyłem, szybko ogłusz żołnierza z prawej (#2 na obrazku powyżej), przenieś jego ciało i poczekaj na dogodny moment rozprawienia się z drugim z nich.

Z prawej strony znajduje się również odtwarzający muzykę audiograf. Zatrzymaj go i uruchom ponownie, co sprowokuje do zejścia z góry elitarną strażniczkę. Możesz zaczaić się na nią lub przenieść do teraźniejszości i przy pomocy soczewek zajrzeć w przeszłość, ustawić się za nią, wrócić do przeszłości i ogłuszyć.

Na cywilów na piętrze możesz zaczaić się w teraźniejszości

Wejdź po schodach na górę, gdzie usłyszysz dwójkę rozmawiających cywili. Poczekaj, aż się rozdzielą, po czym wyeliminuj każdego z nich. Dobrym sposobem jest wyczekanie na dogodny moment w teraźniejszości z włączonymi soczewkami, pozwalającymi dostrzec dwójkę osób w przeszłości (#1 i #2 na obrazku powyżej).

Po oczyszczeniu lokacji przejdź przez podwójne drzwi naprzeciwko schodów. Trafisz do pomieszczenia z wagonem górniczym. Możesz przeczytać książkę leżącą na stoliku. Następnie przejdź w lewo, gdzie na ścianie zobaczysz obraz. Za nim znajdziesz sejf z cennymi rzeczami (w teraźniejszości jest pusty).

Przejście do sypialni Stiltona

Wróć do holu i skieruj się do przejścia (obrazek powyżej) na lewo od schodów. Korytarz prowadzi do sypialni Stiltona, w której znajdziesz wielorybią kość, sporo zapisków (w tym leżący na biurku List od diuka Luki Abele oraz dziennik Stiltona), a także stojący przy łóżku audiograf (Rytuał), który warto odsłuchać.


Jadalnia

Po przeszukaniu sypialni wróć do holu ze schodami i skieruj się do podwójnych, drewnianych drzwi na prawo od szczytu schodów. Przejdź przez nie, a dotrzesz do skrzydła mieszkania, które w teraźniejszości było zablokowane. Z lewej strony znajdują się podwójne białe drzwi - przejdź przez nie w teraźniejszości, skorzystaj z soczewek przy chronotronie, aby zobaczyć kobietę przy harfie oraz strażnika. Ustaw się odpowiednio i wyeliminuj po cichu, kiedy się rozejdą.

W teraźniejszości wejdź pod stół, przenieś się do przeszłości i wykradnij główny klucz

Po rozejrzeniu się w pomieszczeniu wróć na korytarz i skieruj się do barierki. W teraźniejszości zobaczysz zniszczoną lokację, a w przyszłości salę z długim stołem i kilkoma strażnikami. Możesz tu wypełnić działanie specjalne o nazwie Podstoli. Aby to uczynić musisz wykraść główny klucz leżący na pufie przy stole (strzałka na obrazku powyżej) nie alarmując przy tym wartowników.

Można to uczynić dość prosto. Przenieś się do teraźniejszości, zeskocz na dół i wejdź pod pusty obecnie stół. Następnie użyj chronotronu, aby udać się do przeszłości i spod stołu podnieś główny klucz leżący tuż obok ciebie. Następnie wystarczy lekko wychylić się na końcu stołu, aby nie widzieli cię wartownicy i wrócić do teraźniejszości.

Dostań się na górę wskakując na żyrandol na ziemi, a następnie przeskakując na głowę posągu między dwoma balkonami, po czym udaj się na piętro. Z lewej strony znajdziesz trzy dźwignie - przestaw pierwszą i trzecią (strzałki na obrazku powyżej), co podniesie dwa żyrandole.

Dźwignie (strzałki), dzięki którym możesz przestawić żyrandole (#1 - #3), co umożliwi ci dostanie się na poddasze (#4) z kościanym amuletem

Następnie wróć do środkowej barierki i przeskocz po żyrandolach (#1, #2, #3 na obrazku powyżej) do ostatniego z nich. Wróć do teraźniejszości i spójrz w górę, a zobaczysz zawalone wejście na sufit (#4 na obrazku powyżej), gdzie znajdziesz kościany amulet, a w przeszłości kość wieloryba, bełty i ostrze sprężynowe.


Sejf Stiltona

W teraźniejszości wróć do pokoju ze strażnikami i udaj się w zaułek na prawo od posągu człowieka, dzięki któremu możesz dostać się na górę. Po skręceniu w prawo zobaczysz przed sobą żelazne wrota do sejfu.

W teraźniejszości wrota znikną umożliwiając ci wejście do sejfu

Przenieść się do teraźniejszości, a wrota znikną (obrazek powyżej) umożliwiając ci wejście do środka. Wróć do przeszłości i przeszukaj pomieszczenie - znajdziesz tu obraz (Przeobrażone szczury i płaczek), mniejszy sejf ze schematem (Trzpień komory ogniowej) oraz notatkę wiszącą na ścianie, w której zapisano, aby nie ruszać posągu.

Na środku pomieszczeniu (w przeszłości) zobaczysz podwieszoną na stojaku figurę. Uderz w czerwony fragment podtrzymującego mechanizmu, aby statua runęła na ziemię. Następnie przejdź do teraźniejszości, dzięki czemu będziesz mógł przejść przez małe przejście w ścianie z lewej, które wcześniej blokował wspomniany wcześniej posąg.

Wejdź pod biurko i przenieś się do teraźniejszości

W nowym pomieszczeniu skieruj się w lewo. W przeszłości odnajdziesz tu biurko (obrazek powyżej), pod które wejdź. Następnie przenieś się do teraźniejszości, dzięki czemu dostaniesz się do niedostępnej wcześniej części lokacji.

W nowym miejscu natkniesz się na gniazdo krwiogzów oraz latające przy nim insekty. Zniszcz wszystko, po czym przenieś się do przeszłości. W tym momencie pokój zupełnie się zmieni.

Martwy ogar (#1), pierc krematoryjny (#2) oraz sejf (#3)

Przed sobą zobaczysz martwego ogara (#1 na obrazku powyżej) oraz informację, aby go spalić. Podnieś martwego zwierzaka i umieść go w piecu z lewej (#2 na obrazku powyżej), po czym wciśnij przycisk z prawej. W ten sposób pozbędziesz się ciała. Kiedy zamieni się w popiół wróć do rzeczywistości.


Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja

Więcej:

- Dishonored 2 - Misja 7: Pęknięta tafla rzeczywistości - balkon, Aramis Stilton, Delila, Dzielnica Pyłu

- Dishonored 2 - Misja 7: Pęknięta tafla rzeczywistości - działania specjalne

- Dishonored 2 - Misja 7: Pęknięta tafla rzeczywistości - sekrety i znajdźki


Zamiast gniazda krwiogzów zobaczysz leżące na ziemi drzwiczki sejfu, a na nich wybrany kod do niego. Zapamiętaj go, przenieś się do przeszłości i wprowadź go na drzwiczkach sejfu (#3 na obrazku powyżej). Po jego otworzeniu znajdziesz w środku schemat (Tabele gwiezdne Konos) oraz kościany amulet. Jeśli chcesz przejść przez drzwi z prawej, to wróć do teraźniejszości.

Zobacz także