Skip to main content

Dishonored 2 - Misja 8: Wielki Pałac - wszystkie pomieszczenia, diuk Abele, duch Delili

Odwiedzamy wszystkie zakamarki pałacu, po czym rozprawiamy się z diukiem i sekretem Delili.

Po przejściu przez ścianę światła trafisz na plac oraz rozciągające się nad nim tory z kolejką. Możesz skorzystać z Mginięcia/Dalekiego chwytu, aby szybko się do niej dostać i po prostu przejechać na drugą stronę rzeki, wprost do stacji przed pałacem. Istnieje jednak jeszcze jedna możliwość dotarcia na drugą stronę.


Mapa - Wielki Pałac

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.


Z prawej strony są schody prowadzące na dół. Na platformie na końcu znajdziesz dwójkę rozmawiających żołnierzy (dowiesz się od nich, że klucz do skarbca diuk zawsze nosi przy sobie - pozwoli ci to odróżnić prawdziwy cel od dublera). Możesz poczekać, aż się rozejdą i rozprawić się z nimi lub wskoczyć do wody nie zważając na nich. Następnie udaj się w stronę skał na drugim brzegu, wyjdź na nie (jeśli oszczędziłeś wartowników, to uważaj, aby cię nie zauważyli) i wejdź na górę do stacji, do którego dotarłbyś kolejką.

Teren przed pałacem jest mocno patrolowany, ale istnieje ścieżka, dzięki której możesz niepostrzeżenie dostać się do środka. Zanim to uczynisz warto podsłuchać rozmowę strażnika i cywila stojących z prawej - ponownie otrzymasz od nich informację o kluczu do skarbca noszonym non stop przez prawdziwego diuka.

Do pałacu możesz dostać się korzystając z lamp (#1), ścieżki z prawej (#2), a potem przechodząc przez szczelinę z prawej (#3)

Jeśli chcesz szybko i niepostrzeżenie dostać się do pałacu, to wejdź na dach kolejki. Następnie używaj Mignięcia/Dalekiego chwytu, aby przemieszczać się po lampach (#1 na obrazku powyżej) lub skorzystaj ze ścieżki z prawej (#2 na obrazku powyżej). Następnie dostań się na dach i skieruj się w prawo, gdzie znajdziesz szczelinę (#3 na obrazku powyżej), przez którą dostaniesz się do środka.


Piwnica, sala bankietowa i biuro starszego kapitana

Poniższy opis zakłada zwiedzanie pałacu od piwnicy. Aby się do niej dostać zeskocz ze szczeliny z dachu z prawej na żyrandol. Pod sobą znajdziesz salę z kilkoma pijanymi, śpiącymi strażnikami. Z prawej strony są otwarte drzwi, przez które przejdź, uważając, żeby nie natknąć się na mechanicznego strażnika.

Przycisk otwierający tajne przejście do sejfu diuka Abele

Z prawej strony znajduje się komnata z posągiem wielkiego, żółwiopodobnego stwora. Na prawo od niego są podwójne drzwi prowadzące na klatkę schodową. Wejdź na nią i zejdź dwa piętra na dół trafiając prosto do piwnicy. Po kilku krokach usłyszysz rozmowę dwójki wartowników - kiedy skończą i się rozejdą możesz ich wyeliminować.

Następnie podejdź do otwartej szafki z lewej i wciśnij mały przycisk (strzałka na obrazku powyżej). W ten sposób odkryjesz tajne przejście prowadzące do tajnej komnaty (jest w niej wejście do skarbca, do którego potrzebujesz klucz od diuka Abele). Znajdziesz tu nieco notatek, obraz Delili oraz leżący na stole schemat (Gięta żywica Galvaniego) i kościany amulet w pomieszczeniu z lewej.

Warto dodać, że na lewo od obrazu Delili stoi drewniany parawan. Zniszcz go, a zyskasz dostęp do zalanego magazynu, gdzie znajdziesz runę (musisz przepłynąć pod wodą do kolejnego pomieszczenia). Magazyn posiada dwa inne wyjścia - obydwa prowadzą do prywatnego ogrodu.

Główna sala ze stołem biesiadnym (#1) oraz wejście (#2) do sypialni

Po przeszukaniu piwnicy możesz wrócić na klatkę i wejść po schodach na parter. Znajdziesz tu salę bankietową (1 na mapie) oraz długi biesiadny stół (#1 na obrazku powyżej), przy którym śpią upici strażnicy (zachowaj jednak czujność, bo kilku jest na nogach). Udaj się w prawo, a zobaczysz czarny klawesyn. Na prawo od niego są podwójne białe drzwi (#2 na obrazku powyżej, A na mapie), a za nimi sypialnia z kościanym amuletem. Dalej z prawej są schody prowadzące na kolejne piętro (B na mapie).

Na lewo od klatki schodowej znajduje się przejście do wejścia do pałacu. Naprzeciwko są podwójne drzwi prowadzące do basenu (C na mapie), wielkiej sali tronowej (2 na mapie) oraz biura starszego kapitana (D na mapie), gdzie na ścianie znajdziesz mapę pałacu. Nieco dalej jest natomiast biurko i wartownik. Po ogłuszeniu go przeszukaj pomieszczenie, gdzie znajdziesz między innymi runę zamkniętą w sejfie oraz dwie notatki - jedną o wzmocnieniu ochrony w miejscu, gdzie ma się pojawić diuk, a drugą (pod obrazem) o miejscu, gdzie znajdziesz kod do sejfu. Warto dodać, że nad półkami z lewej znajduje się wyjście do ogrodów. Z głównej sali bankietowej możesz jeszcze udać się do windy oraz wyjścia do ogrodów z prawej strony.


Wielka sala tronowa i prywatny ogród

Do wielkiej sali tronowej dostać się przez parter, ale lepiej jest skorzystać z wejścia od góry korzystając z przejścia z lewej strony dachu, przez który wszedłeś do pałacu albo wskakując od strony ogrodu. Znajdziesz się przy oszklonym suficie basenu. Pamiętaj, że w tym pomieszczeniu możesz spotkać diuka Albę lub jego dublera.

W wielkiej sali tronowej dostań się na żyrandol (#1), a z niego w pobliże skrzynek (#2), gdzie możesz odłączyć lub przekonfigurować systemy obronne w pomieszczeniu

Poniżej, na basenie, usłyszysz rozmowę dwóch osób, które wspomną o tym, że ktoś ma dostarczyć diukowi posiłek w jego komnatach. Z prawej strony jest służąca, którą dobrze jest ogłuszyć. Nieco dalej z lewej znajdziesz z kolei wielką salę tronową (jedno z miejsc, gdzie może przebywać diuk lub dubler).

Na tronie znajdziesz kościany amulet, jednak najważniejsze jest wyłączenie systemów obronnych. Aby to uczynić wskocz na żyrandol (#1 na obrazku powyżej), po czym użyj Mignięcia/Dalekiego chwytu, żeby dotrzeć w pobliże pojemnika z tranem (#2 na obrazku powyżej). Wyjmij go lub włam się do drugiej skrzynki przesterowując cały mechanizm. W ten sposób pozbędziesz się systemu obronnego w komnacie.

Elektryczny pylon (#1) oraz mechanizm wyłączający (#2) (na prawo od niego jest wejście do zalanego magazynu) oraz przesterewujący (#3)

Do prywatnego ogrodu możesz dostać się na wiele sposobów - wyjścia do niego znajdują się praktycznie na każdym piętrze, a ponadto prowadzi do niego okienko nad półkami w biurze starszego kapitana. W lokacji najlepiej poruszać się po drewnianych, poziomych deskach zastępujących sufity (będzie trudny do wykrycia).

Ponadto musisz uważać na mechanicznego strażnika, zwykłych wartowników oraz na elektryczny pylon (E na mapie, #1 na obrazku powyżej). Na szczęście możesz go wyłączyć lub przesterować korzystając z dwóch pobliskich mechanizmów (#2, #3 na obrazku powyżej). Na prawo od pierwszego z nich (#2) jest także zablokowane deskami wejście do zalanego magazynu, gdzie można znaleźć runę (drugie wejście jest nieco dalej z prawej strony).

Aby uniknąć elektrycznego pylonu (#1), zeskocz na dół blisko drzwi do sejfu z lewej (#2)

W ogrodach jest także skarbiec diuka (F na mapie), który otworzysz kluczem posiadanym przez właściciela. Jeśli chcesz się tu dostać, to musisz zeskoczyć z dachu blisko drzwi (#2 na obrazku powyżej) i wyjąć baterię z tranem na ścianie (nie zbliżaj się do elektrycznego pylonu - #1 na obrazku powyżej), a potem otworzyć drzwi zdobytym kluczem. Warto dodać, że jest to ten sam skarbiec, do którego możesz się dostać przechodząc przez piwnicę.


Sala gier, biuro i komnaty diuka Abele oraz Delili Copperspoon

Na to piętro możesz się dostać korzystając z windy, dwóch przejść od ogrodów prywatnych (jedno od strony basenu, drugie od strony skarbca) lub wchodząc po schodach. W centralnej części musisz uważać na mechanicznego żołnierza patrolującego teren, natomiast na lewo od windy znajduje się pokój gier (G na mapie), w którym kilku strażników gra w karty. Poza drobiazgami nie znajdziesz jednak w okolicy nic interesującego.

Na kolejne piętro dostaniesz się po schodach, windą lub wskakując przez taras od strony ogrodu (jest tu syrena alarmowa, którą możesz wyłączyć). W komnatach Delili znajdziesz dwie służące i wartownika, których bez trudu wyeliminujesz. Warto odwiedzić łazienkę, gdzie znajdziesz kościany amulet oraz pokój z fortepianem, przy którym wisi obraz (Jej twarz jest mym uśmiechem). Na tym samym piętrze znajduje się jeszcze biuro diuka Abele (3 na mapie).

Wyeliminuj po cichu strażnika (#2), aby nie aktywować robota (#1)

Możesz je przeszukać, jednak uważaj na mechanicznego żołnierza (#1 na obrazku powyżej). Wprawdzie jest uśpiony, ale jeśli zaalarmujesz chodzącego tu wartownika (#2 na obrazku powyżej), to szybko się aktywuje i zaatakuje bohatera. Dlatego najlepiej po cichu rozrprawić się ze strażnikiem. Na biurku znajdziesz audiograf , nad kominkiem obraz (Moje imię na ich ustach), a w kredensie między półkami schemat (Konwersja ostrza). Ponadto na biurku z lewej znajdziesz notatkę z kodem do sejfu w biurze starszego kapitana.

Piętro wyżej, na które możesz dostać się po schodach lub windą, znajdziesz komnaty diuka Abele, jednak nie ma tam żadnych sekretów.


Diuk Abele

Diuk Abele może przebywać w jednym z pięciu pomieszczeń: w prywatnym ogrodzie, w wielkiej sali tronowej, w biurze na trzecim piętrze, w swojej prywatnej kwaterze na szczycie budynku lub w komnacie Delili. Ważną informacją jest również kilka wskazówek odróżniających prawdziwego diuka od dublera, który może pomóc ci w obaleniu prawdziwego władcy. Dubler pali papierosy, rozmyśla o tym, czy byłby dobrym przywódcą oraz nie posiada klucza do skarbca.

Od ciebie zależy w jaki sposób będziesz chciał wyeliminować diuka. Możesz to uczynić samemu lub z pomocą dublera. W pierwszym przypadku zlokalizuj właściwy cel, pozbądź się okolicznych straży i rozpraw się z nim, po krótkiej rozmowie lub znienacka. Wskazówki do pozbycia się go w konkretnych miejscach zostały opisane w poszczególnych lokacjach we wcześniejszej części poradnika. Pamiętaj też, że jeśli uznasz właściwego diuka za dublera i poprosi o pomoc, to po chwili wezwie alarm.

Dublera poznasz między innymi po tym, że pali papierosy

Druga możliwość, to bezkrwawy sposób eliminacji. W tym przypadku musisz zlokalizować jego dublera przebywającego w jednym z pięciu wyżej wymienionych miejsc. Jak było już wspomniane poznasz go między innymi po tym, że pali papierosy (obrazek powyżej). Wyeliminuj okoliczne straże i rozpocznij rozmowę na temat tego, że jest dublerem.

Twój rozmówca przyzna, że już od dawna opracowywał plan przejęcia władzy i pozbyciu się diuka. Dubler z chęcią przyjmie więc ofertę współpracy, ale aby przedsięwzięcie się powiodło musisz zdobyć medalion diuka Abele, który ten zawsze nosi przy sobie. Tylko w ten sposób dublerowi uda się przekonać żołnierzy, że to on jest prawdziwym władcą.

Przed przystąpieniem do ataku dokładnie poznaj ruchy diuka

Zlokalizuj miejsce, w którym przebywa prawdziwy diuk Abele i dokładnie rozeznaj się w okolicy. Czasami znajdują się wokół niego wartownicy, a innym razem każe im opuścić pomieszczenie zostając zupełnie sam (obrazek powyżej). W pierwszym przypadku pozbądź się po cichu ochrony, a w drugim wyczekaj na dogodny moment i zaatakuj.

Pamiętaj, że aby plan się powiódł nie możesz zabić diuka, a jedynie go ogłuszyć. Możesz to uczynić z bliska lub korzystając na przykład z usypiającego bełta. Kiedy będziesz miał już ciało przeciwnika, to udaj się z nim do komnat diuka na najwyższym piętrze pałacu.


Skarbiec diuka i dusza Delili

Bez względu na sposób, w jaki rozprawiłeś się z diukiem, przeszukaj jego rzeczy i podnieś klucz do skarbca, który jest niezbędny do wykonania kolejnego zadania. Musisz bowiem dostać się do wnętrza skrytki, gdzie przetrzymywana jest dusza Delili.

Duch Delili

Skarbiec posiada dwie pary drzwi - zewnętrzne oraz wewnętrzne. Do pierwszych dostaniesz się od strony prywatnego ogrodu. Skarbiec jest w charakterystycznym, kopulastym budynku. Aby do niego wejść zeskocz przez brakujące okno do przedsionka tuż przy narożniku i wyjmij baterię z tranem, dzięki czemu wyłączysz elektryczny pylon. Następnie użyj klucza, żeby dostać się do skarbca.

Druga możliwość, to skierowanie się do piwnicy, gdzie znajduje się przejście do tajnej komnaty, a w niej są wewnętrzne drzwi. Do sekretnego pomieszczenia możesz dostać się przez zalany magazyn (dwa wejścia od strony ogrodu) lub po prostu schodząc na sam dół klatką schodową, wchodząc do piwnicy i wciskając przycisk odblokowujący tajne przejście. Sam skarbiec to okrągłe pomieszczenie patrolowane przez mechanicznego żołnierza, na którego uważaj. Dostań się szybko do centrum lokacji i wejdź w interakcję z duchem Delili (obrazek powyżej).

Dok, w którym czeka na ciebie Meagan Foster

Po zakończeniu animowanej scenki będziesz musiał dostać się do prywatnego doku diuka Abele, gdzie czeka na ciebie Meagan Foster z łodzią. Najszybsza droga prowadzi przez zewnętrzne drzwi skarbca. Jeśli wszedłeś drugą stroną i są zamknięte, to wciśnij przycisk z prawej strony. Uważając na elektryczny pylon wskocz na podwyższenie w narożniku z prawej.


Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja

Więcej:

- Dishonored 2 - Misja 8: Wielki Pałac - sejfy Winslowa, czarnorynkowy sklep, ściana światła

- Dishonored 2 - Misja 8: Wielki Pałac - działania specjalne, sekrety i znajdźki


W ten sposób dostaniesz się do prywatnego ogrodu. Podejdź do krawędzi dachu z lewej, a przed sobą zobaczysz zatoczkę i schody prowadzące do doku (obrazek powyżej). Wystarczy teraz dostać się tam kilkoma szybkimi susami, na przykład korzystając z Mignięcia/Dalekiego chwytu. Kiedy łódź nadpłynie dostań się do niej po głazach z lewej, a po dotarciu do pani kapitan powiedz, że możecie ruszać w dalszą drogę.

Zobacz także