Dishonored 2 - Prolog: samouczek
Poznaj podstawy mechaniki gry podczas treningu.
Trening nie jest opcją obowiązkową, ale warto go zaliczyć, aby poznać podstawy rozgrywki. Kierujesz w nim postacią Emily i zaczynasz na obrzeżach Dunwall. Rusz przed siebie i wejdź na górę po schodach, po czym wykonuj polecenia pokazujące się na ekranie. Pierwszym będzie skorzystanie ze sprintu. Po przebiegnięciu przez uliczkę dotrzesz do Corvo, który zleci ci pierwsze zadanie treningowe.
Podstawy poruszania się i skradania
Zejdź na dół po schodach, po czym wciskaj pojawiające się na ekranie klawisze, aby ukucnąć i przejść pod kratą, a następnie przeskoczyć nad przeszkodą. W kolejnej części uliczki zacznij biec sprintem i w trakcie biegu wciśnij klawisz kucnięcia, żeby wykonać ślizg pod zamykającą się bramą.
W celu ominięcia kolejnej przeszkody będziesz musiał połączyć sprint, przeskok i ślizg (obrazek powyżej). Gdyby ci się nie udało poczekaj, aż Corvo ponownie podniesie bramę i ponów próbę. Wdrap się na podwyższenie z lewej i wejdź po schodach na górę.
Wskocz do wody i zanurkuj, dzięki czemu będziesz mógł przepłynąć pod bramą. Zwróć uwagę, że w momencie nurkowania w lewym górnym narożniku, pod stanem zdrowia, pojawi się niebieski pasek symbolizujący poziom powietrza w płucach. Jeśli będziesz pod wodą zbyt długo, to spadnie on do zera, a sterowana postać zacznie tracić życie.
Wyjdź na brzeg z lewej, wejdź po schodach na górę, po czym rozpędź się i zacznij przeskakiwać na kolejne dachy. Kontynuuj, aż dotrzesz do Corvo, gdzie rozpocznie się dalsza część treningu.
Tym razem będziesz musiał wykazać się umiejętnościami cichego i skrytego działania. W tym celu ukucnij - w ten sposób poruszasz się wolniej, ale trudniej cię dostrzec, a przede wszystkim przemieszczasz się praktycznie bezszelestnie, dzięki czemu możesz omijać rywali lub zakradać się do nich. Zeskocz z dachu i wyrusz na kuckach w stronę Corvo (obrazek powyżej).
Podejdź do niego, po czym wciśnij klawisz, który pojawi się na ekranie. W ten sposób chwycisz Corvo i zaczniesz go dusić. Trzymaj klawisz tak długo, aż ofiara klepnie cię w rękę. W drugiej próbie będziesz musiał ukraść Corvo klucz i otworzyć nim bramę.
Ukucnij i poczekaj, aż Attano zacznie schodzić po schodach. Zakradnij się wtedy po cichu i wciśnij klawisz, który pojawi się na ekranie. W ten sposób zabierzesz mu klucz (obrazek powyżej). Teraz wystarczy udać się do bramy z lewej i otworzyć ją.
Strzelanie z kuszy i walka mieczem
Następna próba zapozna cię z bronią strzelecką, a konkretnie z kuszą. Podejdź do stolika przed tobą i podnieś broń. Następnie najedź celownikiem na którąś z trzech butelek przed tobą i oddaj strzał. Następnie zestrzel dwie kolejne butelki. Gdyby zabrakło ci bełtów, to znajdziesz je na stoliku z prawej.
Po zakończeniu próby strzel jeszcze w mechanizm na górze z prawej. W ten sposób zniszczysz drzwi, przez które przejdź do kolejnej lokacji, gdzie udaj się do przejścia. Po chwili trafisz do następnej lokacji.
Tym razem czeka cię trening związany z bronią białą. Wyjmij miecz i zadaj Corvo trzy ciosy. Podejdź do niego i wciskaj klawisz, który pojawi się na ekranie. W drugiej próbie będziesz musiał odpierać ciosy rywala. Wciśnij klawisz, który się wyświetli, dzięki czemu uniesiesz miecz do bloku (obrazek powyżej). Odeprzyj w ten sposób trzy ataki.
W następnej próbie będziesz musiał kontrować ciosy Corvo. Jeśli wciśniesz blok dokładnie w momencie, gdy przeciwnik szykuje się do zadania uderzenia, to odbijesz je i zyskasz chwilę na możliwość wyprowadzenia kontry. Zablokuj ciosy Corvo trzykrotnie, dzięki czemu zaliczysz to zadanie.
Następnym celem będzie złapanie i podduszenie Corvo w trakcie walki. Wykonaj kontrę, gdy rywal cię zaatakuje, a potem szybko wciśnij klawisz bloku ponownie. W ten sposób chwycisz go - przytrzymaj wciśnięty klawisz, aby go poddusić. Następna próba będzie podobna. Po sparowaniu wrogiego ciosu naciśnij jednak klawisz ataku, aby wyprowadzić zabójczą kontrę.
Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja
Następnie: Dishonored 2 - Misja 1: Długi dzień w Dunwall - ucieczka z Wieży
W tym momencie samouczek dobiegnie końca i włączy się menu główne. Z jego poziomu możesz rozpocząć kampanię fabularną i zdecydować czy chcesz pokierować Corvo czy też Emily.