Dishonored: Death of the Outsider - skradanie i poruszanie się
Wszystko na temat cichego i normalnego poruszania się.
Mechanika ruchu postaci nie różni się znacząco od tej, którą mogliśmy poznać grając w drugą część Dishonored. Nadal mamy do czynienia z postawą kucającą (skradanie) oraz chodem i biegiem. Nasza postać potrafi również skakać, co jest przydatne podczas wspinania się na wyżej położone miejsca na mapie.
Skradanie oraz cicha eliminacja wrogów
W tryb skradania załącza się automatycznie, kiedy będziemy używać postawy kucającej. Jest to zdecydowanie najlepsza postawa do eksploracji terenu, choć najwolniejsza. Skradając się, przeciwnicy nie zauważą nas, kiedy będziemy ukryci za skrzynią albo innym obiektem. W dodatku będziemy mogli poruszać się po cichu, co zwiększy szanse, że wrogowie nie zwrócą na nas uwagi.
Skradając się, pole widzenie oponentów zmniejsza się. O ile nie będziemy zbyt blisko wroga, to stajemy się dla nich mniej widoczni, nawet jeśli między nami a przeciwnikiem nie ma żadnej zasłony. Jeśli zobaczymy znacznik wykrycia nad wrogą postacią, należy kucnąć i wycofać się - jest duża szansa, że przeciwnik zignoruje nas.
Skradanie przydaje się również, jeśli chcemy zabić lub obezwładnić wroga. Należy kucnąć i podejść jak najbliżej oponenta, zachodząc go od tyłu. Zabijając wroga lub pozbawiając go przytomności, możemy go złapać po chwili, i zabrać ciało w celu ukrycia.
Nieodzownym elementem skradania się jest umiejętność wychylania się. Przydaje się szczególnie, kiedy schowaliśmy się za jakąś przeszkodą i chcemy zobaczyć, czy za nią nie ma przeciwników. Wychylając się, możemy dostrzec położenie wrogów. Jest to zdecydowanie lepsza metoda niż bezpośrednie wyjście zza zasłony, i sprawdzenie gdzie są zlokalizowani przeciwnicy.
Moc Przeniesienie w połączeniu z postawa kucająca daje najlepsze efekty, gdy chcemy szybko i niezauważenie przemieścić się między przeciwnikami. Umiejętność sprawnego posługiwania się Przeniesieniem pozwala zniknąć z zasięgu wzroku oponentów, nawet jeśli ci nas zauważą.
Co więcej, skradanie przydaje się, gdy chcemy kogoś okraść: podchodzimy do celu, zachodząc go od tyłu i wciskamy przyciska/klawisz odpowiedzialny za kradzież. Jest to dobry sposób na łatwe wzbogacenie się.
Chód
Chód jest domyślną postawą. Chodząc, jesteśmy bardziej widoczni i słyszalni niż kucając. Za to jesteśmy zdecydowanie cichsi i mniej rzucający się w oczy niż, gdy biegniemy.
Bieg
Sprint nie jest wskazany, jeśli chcemy zostać niezauważeni. Nawet jeżeli przeciwnicy nas nie widzą, a będziemy biec, to usłyszą - nawet z daleka - odgłosy wydawane podczas sprintu. Dlatego biegu używa się w sytuacjach, gdy chcemy się szybko przemieścić z miejsce na miejsce, a wcześniej wyczyściliśmy teren z przeciwników.
Z drugiej strony, bieg może być przydatny, jeśli chcemy właśnie zwrócić uwagę wrogów, którzy zainteresują się hałasem. Wtedy możemy ich zaskoczyć, gdyż oni pobiegną do miejsca, skąd pochodzą odgłosy. Wtedy schowaj się i zajdź przeciwników od tyłu.
- Spis treści: Dishonored: Death of the Outsider - Poradnik, Solucja
- Zobacz też: Dishonored: Death of the Outsider - walka: najlepsze porady
Gdy podczas biegu naciśniemy klawisz/przycisk odpowiedzialny za kucanie, to wykonamy wślizg. Dzięki temu możemy przedostać się szybko do miejsc, przez które nie przedostalibyśmy się, nie schylając się wcześniej. Wślizg przydatny jest również podczas ataku wręcz. Wykonując go razem z atakiem mieczem - bezpośrednio przed przeciwnikiem - zaskoczymy go, wykonując śmiertelny atak.
Skakanie
Skakanie umożliwia wspinanie się po ścianach i rurach. Dzięki temu możliwe jest przemieszczanie się po dachach zabudowań w celu dotarcia do miejsc, dzięki którym możemy skrócić sobie drogę do kluczowych punktów. W budynkach często znajdują się przejścia w suficie, którymi można się przedostać do ukrytych miejsc.