Skip to main content

Dishonored: Death of the Outsider - wszystkie bronie i gadżety

Menu kołowe, opis uzbrojenia, którym posługuje się Billie.

Billie Lurk posiada w swoim arsenale śmiercionośne uzbrojenie, ale i też takie, które obezwładnia wrogów. Używane przez nas bronie identyfikują nasz styl rozgrywki. W otwartej walce przydadzą się umiejętności walki mieczem i blokowania. W skradaniu z pewnością częściej będziesz używać mocy, a w skrytobójstwie wolnostrzału. Elektryczny pocisk przyda się osobom, które z dystansu wolą unieruchomić wrogów, bez potrzeby ich zabijania.


Bronie i gadżety

Wszystkie bronie i gadżety, a także moce są dostępne z poziomu menu kołowego. Kiedy je wywołamy, mamy możliwość przypisania skrótów (klawiszowych - wersja PC oraz do krzyżaka pada - konsole) do każdej broni, gadżetu i mocy.

  • Wolnostrzał - działa podobnie jak kusza i bełty. Dobrze wymierzony strzał w głowę potrafi zabić za pierwszym razem. W innym przypadku należy kilkukrotnie trafić w przeciwnika, by go zlikwidować. Broń świetnie nadaje się do eliminacji pojedynczych celów z dystansu, ze względu na możliwość użycia lunety z przybliżeniem;
  • Zapalający bełt - działa na zasadzie wolnostrzału, ale broń ta wystrzeliwuje bełty, które podpalają przeciwników. Świetnie nadaje się do likwidowania grup oponentów, którzy stoją blisko siebie. W porę oddany strzał potrafi okryć ogniem nie tylko osobę, do której strzelimy, ale także wrogów stojących obok. Można użyć również do niszczenia gniazd krwiogzów.
  • Elektryczny pocisk - działa na zasadzie bełtu usypiającego, z którym mieliśmy do czynienia w Dishonored 2. Po trafieniu w cel, ten zostaje obezwładniony. Szczególnie przydatne, jeśli nie chcemy zabić napotkanych przeciwników.
  • Granaty (zwykły, hiperbaryczny rzepgranat) - wszystkie służą do eliminacji grup oponentów, którzy stoją blisko siebie. Kluczem w użyciu tej broni jest odpowiednie rzucenie grantu, by zadał obrażenia jak większej ilości przeciwników. Każdy granat można przed rzuceniem przytrzymać, dzięki czemu opóźniamy jego zapłon. Granat hiperbaryczny wytwarza falę uderzeniową, a rzepgranat przyczepia się podłoża, ścian i ludzi.
  • Mina hakowa - pułapka, która rzucona na ścianę lub na podłoże, przyczepia się. Gdy przeciwnik zbliży się do niej, ta złapie go, i zabije bądź ogłuszy (w zależności od trybu, który możemy dowolnie zmieniać za każdym razem). Przydaje się przy mniejszy grupach przeciwników. Pierwszego możemy zabić lub obezwładnić z dystansu, a kolejny, który pobiegnie w naszą stronę, wpadnie sidła pułapki minowej - oczywiście - o ile wcześniej ją zastawiliśmy.
  • Ostrze sprężynowe - rodzaj miny, którą możemy przyczepić do ściany lub podłoża. Różni się tym od miny hakowej, że po pierwsze, zabija przeciwników, a po drugie, nie można nią rzucić - należy zbliżyć się do obiektu, do którego chcemy przyczepić ostrze sprężynowe.
  • Ośluzowane perły - gadżet wielokrotnego użytku. Służy do odwracania uwagi przeciwników.

Ulepszenia

Można ulepszyć naszą postać oraz bronie i gadżety, których używamy podczas walki. Możliwość rozwijania akcesoriów oraz uzbrojenia jest dostępna jedynie w czarnorynkowych sklepach, które spotkamy w drugim, trzecim i czwartym rozdziale.

Drzewko ulepszeń jest dosyć rozbudowane. Za każdą możliwość rozwinięcia naszych broni gadżetów, a także akcesoriów należy zapłacić. Możemy zwiększyć ilość kościanych amuletów, które możemy jednocześnie używać (maksymalnie 10), a także ilość granatów i min, które przy sobie możemy nosić. Co więcej, możliwe jest również ulepszenie soczewki w lunecie oraz zredukowanie obrażeń.



Ulepszać można również samą broń i gadżety. Szybkość przeładowania, większe obrażenia, zmniejszenie hałasu to elementy, w które można dodatkowo wyposażyć nasz arsenał. Istnieje również możliwość zapłacenia sklepikarzowi za to, aby w ofercie miał towary, których do tej pory nie miał w ofercie, jak na przykład elektryczne pociski czy rzepgranaty.

Zobacz także