Skip to main content

Dishonored: Death of the Outsider - wszystkie moce: Billie Lurk

Specjalne umiejętności magiczne, które posiada Billie Lurk.

Billie Lurk, główna postać rozszerzenia Death of the Outsider, na początku drugiego rozdziału otrzyma dostęp do mocy, które przekaże jej sam Odmieniec. Cztery umiejętności magiczne to skromna ilość w porównaniu do ilości talentów magicznych dostępnych w drugiej części Dishonored. Jednak są one rozwinięte w maksymalnym stopni, dzięki czemu już od samego początku możemy w pełni z nich korzystać.

Moce - przez swoje właściwości - głównie przydają się do eksploracji teren. Dzięki nim łatwiej nam jest zaplanować kolejny ruch, zobaczysz niewidoczne przedmioty, oznaczyć przeciwników czy nawet wcielić się w dowolną postać, przez co możemy przeniknąć niezauważenie między strażnikami.

Używając mocy należy pamiętać, że jednocześnie wyczerpujemy mane, której poziom (pasek stanu) widoczny jest w lewym górnym rogu. Gdy zapas się wyczerpnie, należy poczekać chwilę, aż samoistnie uzupełni się. To zmiana w porównaniu do pierwszej i drugiej odsłony Dishonored, bowiem many nie uzupełnia się poprzez picie mikstrur.

Ekran z mocami, które posiada Billie.

Szczurze szepty

Najmniej przydatna umiejętność magiczna. Dzięki niej możliwe jest podsłuchanie, co mają do powiedzenia szczury. Często są to informacje zawierające dodatkową wiedzę o świecie, ale czasami można posłyszeć ciekawą wskazówkę. Gdy zobaczymy grupę szczurów, warto z nimi porozmawiać. Nic nas to nie kosztuje, a dodatkowa wiedza jest zawsze mile widziana.


Przeniesienie

Prawdopodobnie jest moc, którą najczęściej będziemy stosować podczas rozgrywki. Pozwala ona przenosić się z miejsca na miejsce. Tym samym możemy dotrzeć do poszczególnych punktów szybciej, bądź dostać się w miejsca, w które normalnie nie bylibyśmy w stanie się przedrzeć.

Przeniesienie umożliwia także na szybkie przemieszczanie się i pokonywanie dystansu, a nawet ucieczkę z miejsca, w którym zostaliśmy wykryci. Warto trochę potrenować przemieszczanie się za pomocą Przeniesienia. Należy pamiętać, iż używając tej mocy najpierw należy ustawić znacznik, który wskaże nam dokładnie punkt, do którego się przeniesiemy. A następnie przenosimy się w to miejsce.


Wejrzenie

Podczas Wejrzenia zatrzymuje się czas, a my możemy zwiedzić pobliski obszar w niematerialnej postaci. Widzimy świat zasłonięty jakby niebieską poświatą, dzięki której łatwiej jest dostrzec przedmioty do zebrania oraz kościane amulety. Dodatkową opcją Wejrzenia jest oznaczenie przeciwników na żółto. Oznaczenie ma stały efekt, co umożliwia nam śledzenie wrogów, nawet gdy są oni zasłonięci, a Wejrzenie zakończy się.

Wejrzenie umożliwia oznaczanie przeciwników, dzięki czemu możemy ich widzieć nawet przez ściany.

Przydatną funkcją posługiwania się mocami jest połączenie Wejrzenia z Przeniesieniem, dzięki czemu możemy przedostać się w miejsca, które na pierwszy rzut oka są niedostępne.

Podczas używania mocy Wejrzenia możemy ustawić znacznik przeniesienia w miejscu, przez które fizycznie nie możemy się przedostać, na przykład kratka w ścianie, która prowadzi do zamkniętego pomieszczenia. Po ustawieniu znacznika, wracamy do swojej fizycznej postaci, by następnie użyć Przeniesienia (znacznik musimy widzieć przed sobą!), i voilà - przenieśliśmy się tam, gdzie przed chwilą ustawiliśmy znacznik.



Podobieństwo

Użyć Podobieństwa można, gdy zajdziemy cywila lub strażnika od tyłu. Wtedy można skorzystać z mocy, dzięki której wcielimy się w daną postać. Sprawi to, że w jej ciele możemy przemieszczać się wśród przeciwników, a ci nie zwrócą na nas uwagi. Oczywiście moc ta jest ograniczona czasowo - pasek many kurczy się wraz z użyciem Podobieństwa. Pamiętać również należy, że wcielając się w jakąś postać, nie możemy zostać dostrzeżeni, gdyż automatycznie zostaniemy zaatakowani.

Zobacz także