Disney idzie za wzorem Netflixa. To może być koniec dzielenia kont
Zmiany wejdą w życie jeszcze w tym roku.
Disney potwierdził plany wprowadzenia ograniczeń w zakresie udostępniania hasła osobom, które nie mieszkają w tym samym miejscu, co właściciel konta. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w kolejnych regionach, począwszy od czerwca.
Jak informuje serwis VG247, cytując fragmenty rozmowy dyrektora generalnego Disneya Boba Igera ze stacją CNBC, firma na czerwiec planuje „pierwsze poważne podejście do problemu udostępniania haseł”. Jednocześnie biznesmen wyjaśnił, że początkowo zmiany regulaminu zostaną wdrożone „w zaledwie kilku krajach na kilku rynkach”.
Następnie, po przeprowadzeniu wstępnych testów, jesienią zabezpieczenie zostanie wprowadzone w pozostałych krajach na świecie - planowo będzie to wrzesień. Podobnie jak w wypadku Netflixa, Disney także planuje udostępnić abonentom możliwość dodatkowo płatnego dodania do konta osoby spoza miejsca zamieszkania właściciela. Niestety na ten moment nie wiadomo, na jaką kwotę taka usługa zostanie wyceniona.
Disney zamierza ustalać, którzy z użytkowników na danym koncie faktycznie przebywają pod jednym dachem, na podstawie unikalnego adresu IP. Jeśli aplikacja lub serwis wykryje połączenie z „obcej” lokacji, to zostanie to uznane za „naruszanie regulaminu” i może poskutkować ograniczeniem dostępu do usługi lub nawet całkowitym zbanowaniem konta.
Już pod koniec zeszłego roku pilotażowo wprowadzono regulacje dot. udostępniania haseł na terenie Kanady. Wytwórnia spodziewa się, że w ciągu kilku miesięcy uda się zebrać dane, w jakim stopniu tego typu obostrzenia przekładają się na wzrost liczby abonentów oraz tym samym zysków dla firmy. „Aktywnie badamy różne opcje, aby znaleźć najlepszą metodę dla naszych abonentów, aby mogli dzielić się swoim kontem z bliskimi i rodziną” - powiedział wówczas Iger.
Przypomnijmy, że Netflix zdecydował się na zdecydowane kroki w walce ze współdzieleniem kont jeszcze w zeszłym roku. Jak się okazało, wbrew niezadowoleniu części internautów, dodatkowe zabezpieczenia nie spowodowały odpływu użytkowników, a wprost przeciwnie - w drugim kwartale 2023 roku firma zanotowała zarejestrowanie 5,9 miliona nowych kont.