Skip to main content

Disney inwestuje 1,5 miliarda dolarów w Epic Games. Chce stworzyć własne imperium w Fortnite

Największe wejście Disneya w świat gier.

Disney wchodzi do branży gier na poważnie. Korporacja zainwestowała 1,5 miliarda w Epic Games, aby w ramach współpracy przenieść swoje największe marki do cyfrowego świata Fortnite.

Amerykański gigant nazywa ten krok „największym wejściem Disneya do branży gier”, dzięki któremu gracze będą mogli grać, oglądać, kupować i angażować się w treści od Disneya, Marvela, uniwersum Gwiezdnych wojen i długiej listy innych uniwersów.

Nasza nowa, ekscytująca współpraca z Epic Games połączy ukochane marki i franczyzy Disneya z niezwykle popularnym Fortnite w nowym, przeobrażającym się uniwersum gier i rozrywki” - mówił Robert A. Iger, dyrektor generalny The Walt Disney Company.

Disney był jedną z pierwszych firm, które uwierzyły w potencjał połączenia naszych światów w Fortnite” - dodaje szef Epic Games, Tim Sweeney. „Teraz współpracujemy nad czymś zupełnie nowym, aby zbudować trwały i otwarty ekosystem, który połączy społeczności Disney i Fortnite”. Zapowiedzi nowej współpracy towarzyszył oficjalny trailer.

Jak słusznie zauważa Sweeney, Disney ma w swoim portfolio sporo projektów opartych na silniku Unreal Engine. Wrzucanie do Fortnite postaci z Gwiezdnych Wojen, Marvela czy innych popularnych marek też nie będzie wielką nowością. Teraz firmy zamierzają pójść krok dalej, być może zmieniając Fortnite w jeden ogromny „hub” i reklamę dla produktów Disneya.

Umożliwi nam to zebranie naszego niesamowitego katalogu historii i doświadczeń dla szerokiej publiczności w sposób, o którym wcześniej tylko marzyliśmy” - dodaje Josh D’Amaro z Disney Experiences. „Wiodąca w branży technologia Epic Games i otwarty ekosystem Fortnite pomogą nam dotrzeć do konsumentów, aby pomóc im doświadczać Disneya w sposób, który jest dla nich najbardziej odpowiedni”.

Zobacz także