Disney odcina się od fizycznych wydań filmów. Po 20 latach zamyka usługę dla kolekcjonerów
Prawa do dystrybucji mogło przejąć Sony.
Wytwórnia Disney ogłosiła, że po 23 latach działalności zamyka program Disney Movie Club - usługę, która w zamian za comiesięczną opłatę członkowską pozwalała abonentom zakupić znaczną większość produkcji firmy na fizycznych nośnikach bezpośrednio od producenta. Według niepotwierdzonych doniesień jednak, prawa do dystrybucji mogły zostać sprzedane Sony.
Jak informuje serwis VG247, podanym w oficjalnym oświadczeniu powodem zakończenia usługi były „zmieniające się preferencje klientów”, co zapewne można rozumieć jako znaczny wzrost popularności serwisu streamingowego Disney Plus, podczas gdy sprzedaż fizycznych wydań filmów była coraz niższa.
Program był szczególnie ceniony przez największych fanów Disneya i kolekcjonerów, ponieważ pozwalał zakupić nie tylko najnowsze produkcje w formatach Blu-Ray i 4K UHD, ale także posiadał szeroką ofertę starszych wydań na DVD lub nawet kasetach VHS, które w innym wypadku potrafią być dziś bardzo trudno dostępne nawet na rynku wtórnym. Ostatni dzień działania serwisu przewidziano na 20 maja tego roku.
Jak jednak wynika z informacji, do jakich dotarł portal The Digital Bits, Disney miał nawiązać współpracę z firmą Sony Pictures Home Entertainment, która teraz przejęłaby obowiązki wydawcy i dystrybutora produkcji Disneya. Redakcja witryny sugeruje, że Sony - posiadając znacznie szersze zaplecze technologiczne do masteringu, kopiowania i tłoczenia płyt na Blu-Ray - miałoby prowadzić produkcję wydań fizycznych po znacznie niższych kosztach, niż mógł to robić Disney.
Nie wiadomo jednak na ten moment, czy katalog wydawnictw Sony obejmie tylko najnowsze produkcje, takie jak np. wydania pudełkowe najnowszych filmów z uniwersum „Gwiezdnych Wojen” albo superbohaterskich produkcji Marvela, czy też japoński gigant podtrzyma ofertę starszych filmów z oferty wytwórni.