Divinity: Original Sin 2 - klasy postaci: Przemieniec (Metamorph), Zwiadowca (Ranger), Łotrzyk (Rogue)
Poznaj mocne i słabe strony poszczególnych klas.
W trakcie tworzenia nowej postaci należy określić nie tylko jej rasę i wygląd, ale także klasę. Wpływają one między innymi na atrybuty bohatera oraz dostępne umiejętności i talenty. Dobrze jest dokładnie poznać wszystkie klasy i poświęcić nieco czasu na odpowiedni wybór, który będzie determinował styl rozgrywki.
Dobrze jest dopasować klasę do sposobu, w jaki zamierzamy prowadzić grę. Jeśli zależy nam na stworzeniu walecznej postaci, to dobrze pomyśleć na przykład o rycerzu (knight) lub kleryku (cleric), który z kolei może swoimi umiejętnościami pomagać sojusznikom na polu bitwy. Osoby preferujące walkę z dystansu mogą pomyśleć o zwiadowcy (ranger), gracze lubiący eksplorację i rozbrajanie pułapek zainteresują się pewnie klasą łotra (rogue).
Warto pamiętać, aby w drużynie znajdowały się postacie reprezentujące różne klasy. Przykładowo można pomyśleć o połączeniu wojownika (fighter), kleryka (cleric) z czarownikiem (witch) i łotrem (rogue). W ten sposób w trakcie walki uderzenie przejmą na siebie dwie pierwsze klasy walczące w zwarciu, a z tyłu wspomagać ich będzie czarami czarownik oraz łotr, który dodatkowo przyda się podczas eksploracji świata. Oczywiście to tylko jedno z przykładowych zestawień, których liczba jest niemal nieograniczona.
Poniżej przedstawiamy opisy wszystkich klas dostępnych w grze wraz z ich atrybutami, umiejętnościami, talentami oraz zdolnościami specjalnymi. Trzy pierwsze w ostatniej kategorii zawsze odnoszą się do domyślnych ustawień klasy. Można je zmienić w trakcie tworzenia bohatera w zakładce Presets (Domyślne), Skills (Umiejętności), Edit (Edycja).
Metamorph (przemieniec) - klasa walcząca specjalizująca się w broniach dwuręcznych, która wspomaga się w pojedynkach specjalnymi zdolnościami mogącymi na przykład zamienić przeciwnika w zwierzę. Preferowane rasy - elfy, ludzie.
Atrybuty:
- Finesse (finezja) +2
- Strength (siła) +2
Zdolności:
- Two-handed (dwuręczność) +1 - umiejętność podnosząca siłę ataku w trakcie korzystania z broni dwuręcznych.
- Polymorph (polimorfizm) +1 - zapewnia dodatkowym punkt przeznaczony do zakupienia atrybutu.
- Persuasion (perswazja) +1 - zwiększenie szans przekonania osób do własnych racji w trakcie dialogu.
Talent:
- Opportunist (oportunista) - wojownik może wyprowadzić poza swoją kolejką dodatkowy atak na przeciwniku, który będzie próbował zmienić swoją pozycję (np. odejść lub odwrócić się).
Umiejętności:
- Tentacle lash (uderzenie macki) - atak zadający obrażenia fizyczne, który może rozbroić przeciwnika i spowodować u niego atrofię.
- Chicken claw (pazur kurczaka) - zamienia wybrany cel w kurczaka na jedną turę.
- Bull horns (bycze rogi) - na kilka tur bohater zyskuje rogi, którymi może atakować przeciwników. Wpływa też na umiejętność retribution, przez którą postać kontratakuje wroga, który ją zaatakował.
- Chameleon cloak (peleryna kameleona) - sprawia, że postać przez kilka tur jest niewidzialna dla przeciwników.
Ranger (zwiadowca) - szybka i sprawna klasa opierająca się przede wszystkim na atakach dystansowych z wykorzystaniem broni strzeleckich (np. łuku). Preferowana rasa - elfy.
Atrybuty:
- Finesse (finezja) +2
- Wits (bystrość) +1
Zdolności:
- Huntsman (myśliwy) +1 - zapewnia dodatkowy bonus do obrażeń w trakcie atakowania ze wzniesienia. P
- yrokinetic (magia ognia) +1 - zapewnia dodatkowe bonusy do obrażeń podczas ataków ogniowych.
- Lucky charm (łut szczęścia) +1 - sprawia, że masz większe szanse na odnajdywanie skarbów i łupów po wrogach.
Talent:
- Arrow recovery (odnawianie strzał) - daje 33 procent szans na odzyskanie specjalnej strzały po jej wystrzeleniu.
Umiejętności:
- Ricochet (rykoszet) - strzała, która po trafieniu w cel może się odbić i trafić w kilka kolejnych celów zadając im obrażenia.
- Haste (pośpiech) - cel tej zdolności zyskuje na trzy tury możliwość szybszego poruszania się oraz jeden dodatkowy punkt akcji w każdej turze. Ponadto eliminuje negatywne efekty spowolnienia (slowed) i okaleczenia (crippled).
- First aid (pierwsza pomoc) - eliminuje negatywne efekty okaleczenia (crippled), powalenia (knocked down), oślepienia (blinded), głuchości (silenced), krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) oraz zatrucia (poisoned). Ponadto leczy 30 procent zdrowia postaci.
- Markman's fang (kieł strzelca) - specjalna strzała, która rani wszystkich wrogów, którzy staną na jej drodze, przelatując przez nich.
- Mark (znamię) - wybrany cel otrzymuje karę do uników (dodge) oraz nie może stać się niewidzialny.
- Searing daggers (ogniste sztylety) - wystrzeliwuje trzy ogniste sztylety, które zadają obrażenia od ognia mogące podpalić ofiarę.
- Peace of mind (spokojna głowa) - na trzy tury podnosi o jeden punkt siłę, finezję, inteligencję oraz bystrość. Usuwa także negatywne efekty oślepienia (blinded), przerażenia (terrified), uroku (charmed), kpiny (taunted), uśpienia (sleeping) i rozwścieczenia (enraged).
- Ignition (zapłon) - zadaje obrażenia od ognia i podpala wszystkich wrogów i łatwopalne materiały znajdujące się wokół bohatera.
Rogue (łotrzyk) - klasa postaci opierająca się głównie na zręczności i bystrości. Dzięki tym atrybutom oraz specjalnym zdolnościom sprawdza się zarówno podczas eksploracji świata, jak i podczas walki, zwłaszcza przy zadawaniu ciosów w plecy przeciwników. Preferowane rasy - elfy, ludzie.
Atrybuty:
- Finesse (finezja) +2
- Wits (bystrość) +1
Zdolności:
- Scoundrel (łajdak) +1 - podnosi szybkość przemieszczania się oraz zwiększa współczynnik trafień krytycznych.
- Thievery (złodziejstwo) +1 - zwiększa możliwości związane z otwieranie zamków (lockpick) oraz kradzieżami kieszonkowymi (pickpocket).
- Dual wielding (dwuręczność) +1 - zwiększa skuteczność ataku oraz uników podczas korzystania z dwóch jednoręcznych broni (np. dwóch sztyletów).
Talent:
- Back stabber - umożliwia wyprowadzanie niespodziewanych ataków w plecy przeciwników z wykorzystaniem noży oraz sztyletów.
- Spis treści: Divinity: Original Sin 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Divinity: Original Sin 2 - klasy postaci: Skrytobójca (Shadowblade), Wędrowiec (Wayfarer), Czarownik (Witch), Czarodziej (Wizard)
Umiejętności:
- Adrenaline (adrenalina) - od razu otrzymujesz 2 dodatkowe punkty akcji, ale w kolejnej turze tracisz jeden.
- Throwing knife (rzut nożem) - możesz rzucić w przeciwnika nożem atakując go od przodu lub rzucając mu w plecy.
- Backslash (cięcie od tyłu) - umożliwia doskoczenie i zaatakowanie przeciwnika od tyłu z większego dystansu.
- Chloroform (chloroform) - zadaje obrażenia magiczne oraz zapewnia szansę na uśpienie celu (sleeping).