Divinity: Original Sin 2 - klasy postaci: Skrytobójca (Shadowblade), Wędrowiec (Wayfarer), Czarownik (Witch), Czarodziej (Wizard)
Zapoznaj się z mocnymi i słabymi stronami poszczególnych klas postaci.
W trakcie tworzenia nowej postaci należy określić nie tylko jej rasę i wygląd, ale także klasę. Wpływają one między innymi na atrybuty bohatera oraz dostępne umiejętności i talenty. Dobrze jest dokładnie poznać wszystkie klasy i poświęcić nieco czasu na odpowiedni wybór, który będzie determinował styl rozgrywki.
Dobrze jest dopasować klasę do sposobu, w jaki zamierzamy prowadzić grę. Jeśli zależy nam na stworzeniu walecznej postaci, to dobrze pomyśleć na przykład o rycerzu (knight) lub kleryku (cleric), który z kolei może swoimi umiejętnościami pomagać sojusznikom na polu bitwy. Osoby preferujące walkę z dystansu mogą pomyśleć o zwiadowcy (ranger), gracze lubiący eksplorację i rozbrajanie pułapek zainteresują się pewnie klasą łotra (rogue).
Warto pamiętać, aby w drużynie znajdowały się postacie reprezentujące różne klasy. Przykładowo można pomyśleć o połączeniu wojownika (fighter), kleryka (cleric) z czarownikiem (witch) i łotrem (rogue). W ten sposób w trakcie walki uderzenie przejmą na siebie dwie pierwsze klasy walczące w zwarciu, a z tyłu wspomagać ich będzie czarami czarownik oraz łotr, który dodatkowo przyda się podczas eksploracji świata. Oczywiście to tylko jedno z przykładowych zestawień, których liczba jest niemal nieograniczona.
Poniżej przedstawiamy opisy wszystkich klas dostępnych w grze wraz z ich atrybutami, umiejętnościami, talentami oraz zdolnościami specjalnymi. Trzy pierwsze w ostatniej kategorii zawsze odnoszą się do domyślnych ustawień klasy. Można je zmienić w trakcie tworzenia bohatera w zakładce Presets (Domyślne), Skills (Umiejętności), Edit (Edycja).
Shadowblade (skrytobójca) - zabójczy asasyn łączący w sobie sprawność operowania sztyletami z wiedzą magiczną. Preferowane rasy - elfy, jaszczury.
Atrybuty:
- Finesse (finezja) +2
- Intelligence (inteligencja) +1
Zdolności:
- Scoundrel (łajdak) +1 - podnosi szybkość przemieszczania się oraz zwiększa współczynnik trafień krytycznych.
- Necromancer (nekromancja) +1 - automatyczne leczenie postaci w momencie zadawania przeciwnikom obrażeń.
- Sneaking (skradanie) +1 - wpływa na szybsze poruszanie się oraz zmniejsza ryzyko wykrycia przez inne postacie w trybie skradania.
Talent:
- Back stabber - umożliwia wyprowadzanie niespodziewanych ataków w plecy przeciwników z wykorzystaniem noży oraz sztyletów.
Umiejętności:
- Backslash (cięcie od tyłu) - umożliwia doskoczenie i zaatakowanie przeciwnika od tyłu z większego dystansu.
- Chloroform (chloroform) - zadaje obrażenia magiczne oraz zapewnia szansę na uśpienie celu (sleeping).
- Mosquito swarm (rój komarów) - tworzysz rój ogromnych komarów zadających wrogom obrażenia fizyczne, które dodatkowo wywołują efekt krwawienia (bleeding), a bohaterowi przywracają punkty życia.
- Adrenaline (adrenalina) - od razu otrzymujesz 2 dodatkowe punkty akcji, ale w kolejnej turze tracisz jeden.
- Throwing knife (rzut nożem) - możesz rzucić w przeciwnika nożem atakując go od przodu lub rzucając mu w plecy.
- Raining blood (krwawy deszcz) - tworzy krwawe plamy oraz wywołuje u celów krwawienie (bleeding) i sprawia, że postacie stają się mokre.
- Blood sucker (krwiopijca) - przywraca punkty życia z okolicznych kałuży krwi. Im jest jej więcej, tym więcej życia zostanie przywrócone.
- Decaying touch (dotknięcie rozkładu) - klątwa sprawiająca, że mikstury i czary przywracające zdrowie zadają rany.
Wayfarer (wędrowiec) - postać z dużą dozą zręczności preferująca bronie dystansowe w połączeniu ze zdolnościami magicznymi. Preferowane rasy - elfy, jaszczury.
Atrybuty:
- Finesse (finezja) +2
- Intelligence (inteligencja) +1
Zdolności:
- Huntsman (myśliwy) +1 - zapewnia dodatkowy bonus do obrażeń w trakcie atakowania ze wzniesienia.
- Geomancer (magia ziemi) +1 - podnosi obrażenia zadawane z wykorzystaniem trucizny oraz zwiększa szybkość odnawiania pancerza.
- Bartering (handel) +1 - możesz taniej kupować przedmioty u handlarzy i drożej je sprzedawać.
Talent:
- Pet Pal (przyjaciel zwierząt) - umożliwia prowadzenie rozmów z napotkanymi zwierzętami.
Umiejętności:
- Markman's fang (kieł strzelca) - specjalna strzała, która rani wszystkich wrogów, którzy staną na jej drodze, przelatując przez nich.
- Fossil strike (uderzenie skamieniałości) - ogromny głaz zadający obrażenia od żywiołu ziemi. Zostawia za sobą ślad łatwopalnej ropy.
- Contamination (skażenie) - atak zadający rany i zatruwający na kilka tur okolicznych przeciwników.
- First aid (pierwsza pomoc) - eliminuje negatywne efekty okaleczenia (crippled), powalenia (knocked down), oślepienia (blinded), głuchości (silenced), krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) oraz zatrucia (poisoned). Ponadto leczy 30 procent zdrowia postaci.
- Mark (znamię) - wybrany cel otrzymuje karę do uników (dodge) oraz nie może stać się niewidzialny.
- Ricochet (rykoszet) - strzała, która po trafieniu w cel może się odbić i trafić w kilka kolejnych celów zadając im obrażenia.
- Fortify (wzmocnienie) - zdolność znacznie podnosząca wskaźnik obrony, która dodatkowo eliminuje negatywne efekty krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) i zatrucia (poisoned). Postaci korzystającej z tej zdolności nie można teleportować.
- Poison dart (zatruta strzałka) - strzałka zadająca obrażenia fizyczne oraz zatruwająca cel na kilka tur.
Witch (czarownik) - typowa magiczna klasa, którą można rozwijać w dwóch kierunkach. Pierwszy stawia na zdolności ofensywne, zadające obrażenia przeciwnikom, a drugi na rozwój defensywny. Preferowane rasy - jaszczury, ludzie.
Atrybuty:
- Intelligence (inteligencja) +2
- Constitution (wytrzymałość) +1
Zdolności:
- Geomancer (magia ziemi) +1 - podnosi obrażenia zadawane z wykorzystaniem trucizny oraz zwiększa szybkość odnawiania pancerza.
- Necromancer (nekromancja) +1 - automatyczne leczenie postaci w momencie zadawania przeciwnikom obrażeń.
- Persuasion (perswazja) +1 - zwiększenie szans przekonania osób do własnych racji w trakcie dialogu.
Talent:
- Leech (pijawka) - sprawia, że postać automatycznie się leczy, kiedy stoi na kałuży krwi.
Umiejętności:
- Contamination (skażenie) - atak zadający rany i zatruwający na kilka tur okolicznych przeciwników.
- Poison dart (zatruta strzałka) - strzałka zadająca obrażenia fizyczne oraz zatruwająca cel na kilka tur.
- Raining blood (krwawy deszcz) - tworzy krwawe plamy oraz wywołuje u celów krwawienie (bleeding) i sprawia, że postacie stają się mokre.
- Fossil strike (uderzenie skamieniałości) - ogromny głaz zadający obrażenia od żywiołu ziemi. Zostawia za sobą ślad łatwopalnej ropy.
- Fortify (wzmocnienie) - zdolność znacznie podnosząca wskaźnik obrony, która dodatkowo eliminuje negatywne efekty krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) i zatrucia (poisoned). Postaci korzystającej z tej zdolności nie można teleportować.
- Mosquito swarm (rój komarów) - tworzysz rój ogromnych komarów zadających wrogom obrażenia fizyczne, które dodatkowo wywołują efekt krwawienia (bleeding), a bohaterowi przywracają punkty życia.
- Blood sucker (krwiopijca) - przywraca punkty życia z okolicznych kałuży krwi. Im jest jej więcej, tym więcej życia zostanie przywrócone.
- Decaying touch (dotknięcie rozkładu) - klątwa sprawiająca, że mikstury i czary przywracające zdrowie zadają rany.
Wizard (czarodziej) - klasa magiczna opierająca się głównie na atakach dystansowych związanych z różnymi żywiołami. Preferowane klasy - jaszczury, ludzie.
Atrybuty:
- Intelligence (inteligencja) +2
- Constitution (wytrzymałość) +1
Zdolności:
- Pyrokinetic (magia ognia) +1 - zapewnia dodatkowe bonusy do obrażeń podczas ataków ogniowych.
- Geomancer (magia ziemi) +1 - podnosi obrażenia zadawane z wykorzystaniem trucizny oraz zwiększa szybkość odnawiania pancerza.
- Loremaster (mistrz wiedzy) +1 - umożliwia efektywniejsze identyfikowanie przeciwników oraz wszelkiego rodzaju przedmiotów i zwojów.
Talent:
- Far out man - zwiększa promień działania czarów i zwojów o 2 metry.
Umiejętności:
- Searing daggers (ogniste sztylety) - wystrzeliwuje trzy ogniste sztylety, które zadają obrażenia od ognia mogące podpalić ofiarę.
- Ignition (zapłon) - zadaje obrażenia od ognia i podpala wszystkich wrogów i łatwopalne materiały znajdujące się wokół bohatera.
- Fossil strike (uderzenie skamieniałości) - ogromny głaz zadający obrażenia od żywiołu ziemi. Zostawia za sobą ślad łatwopalnej ropy.
- Spis treści: Divinity: Original Sin 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Divinity: Original Sin 2 - klasy postaci: Mag bitewny (Battlemage), Kleryk (Cleric), Zaklinacz (Enchanter), Iluzjonista (Conjurer)
- Peace of mind (spokojna głowa) - na trzy tury podnosi o jeden punkt siłę, finezję, inteligencję oraz bystrość. Usuwa także negatywne efekty oślepienia (blinded), przerażenia (terrified), uroku (charmed), kpiny (taunted), uśpienia (sleeping) i rozwścieczenia (enraged).
- Haste (pośpiech) - cel tej zdolności zyskuje na trzy tury możliwość szybszego poruszania się oraz jeden dodatkowy punkt akcji w każdej turze. Ponadto eliminuje negatywne efekty spowolnienia (slowed) i okaleczenia (crippled).
- Fortify (wzmocnienie) - zdolność znacznie podnosząca wskaźnik obrony, która dodatkowo eliminuje negatywne efekty krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) i zatrucia (poisoned). Postaci korzystającej z tej zdolności nie można teleportować.
- Contamination (skażenie) - atak zadający rany i zatruwający na kilka tur okolicznych przeciwników.
- Poison dart (zatruta strzałka) - strzałka zadająca obrażenia fizyczne oraz zatruwająca cel na kilka tur.