Divinity: Original Sin 2 - księgi umiejętności (Skillbooks)
Poznaj handlarzy, dzięki którym będziesz mógł rozwinąć postacie.
W trakcie tworzenia bohatera możesz wybrać różnego rodzaju umiejętności związane z jego klasą. Następnie możesz z nich korzystać podczas przygody czy w trakcie walk. Im więcej punktów pamięci (Memory) posiadasz, z tym większej liczby poznanych umiejętności możesz korzystać.
Nowych umiejętności uczysz się z tak zwanych ksiąg umiejętności (Skillbooks). Jeśli zdobędziesz taki przedmiot, a dana postać spełnia warunki niezbędne do nauki (np. odpowiednio rozwinięty poziom inteligencji), to wystarczy taką księgę przeczytać (obrazek poniżej), a nauczona umiejętność pojawi się na pasku szybkiego wyboru na dole ekranu lub, gdy na pasku nie ma już miejsca, w panelu umiejętności (Skill Panel - klawisz „K"). W tym ostatnim możemy dodatkowo zarządzać naszymi umiejętnościami i wybierać te, z których chcemy korzystać.
Powyższe wiadomości dotyczą również kompanów, którzy mogą dołączyć do drużyny. Każdy z nich dysponuje już pewnym wachlarzem umiejętności, ale jeśli chcemy go powiększyć, to wystarczy znaleźć odpowiednie księgi i je przeczytać.
Gdzie szukać ksiąg umiejętności? Możesz je znaleźć w wielu miejscach w trakcie eksploracji świata. Są w skrzyniach, skrytkach czy przy ciałach poległych przeciwników. Występują jednak dość rzadko, dlatego jeśli zależy nam na danym rodzaju ksiąg, to najlepiej udać się do wyspecjalizowanego kupca, który sprzeda interesujący nas towar.
Poniżej znajdują się miejsca występowania kupców posiadających w ofercie handlowej różne rodzaje ksiąg. Dzięki temu przewodnikowi szybko odnajdziesz osoby, u których możesz szybko zdobyć nowe umiejętności.
Mapa - Fort Joy: Kupcy z księgami umiejętności
- Maol - księgi szkoły Geomancer.
- Gawin - księgi szkoły Aerotheurge.
- Rezik - księgi szkoły Hydrosophist.
- Butter (stoi nad Griffem w Camp Kitchen) - księgi szkoły Huntsman.
- Hilde - księgi szkoły Scoundrel.
- Stingtail - księgi szkoły Pyrokinetic.
- Doctor Leste - księgi szkoły Polymorph.
- Mona - księgi szkoły Necromancer.
- Nebora - księgi szkoły Summoning.
- Bahara - księgi szkoły Huntsman.
- Samadel - księgi szkoły Pyrokinetic. Simone - księgi szkoły Hydrosophist.
- Kerban - księgi szkoły Summoning i Necromancer.
- Gratiana - księgi szkoły Aerotheurge. Exter - księgi szkoły Scoundrel i Summoning, Gereth (po jego uratowaniu w zadaniu Most Dangerous When Cornered) - księgi szkół Geomancer i Warfare.
- Postacie: Kerban, Samadel, Simone, Exter, Gareth, Gratiana - przeniosą się tu w trakcie wykonywania zadania Call to Arms.
- Spis treści: Divinity: Original Sin 2 - Poradnik, Solucja
Kolejnych kupców spotkasz w Driftwood. Są to: Ovis (Aerotheurge, Geomancer, Pyrokinetic i Polymorph), Haran (Huntsman i Warfare), Bree (Hydrosophist, Necromancer i Summoning), Papa Thrash (Scoundrel)