Divinity: Original Sin 2 - Nameless Isle: wątek główny
Misje: The Nameless Isle, The Academy, The Arena of the One.
Misja The Nameless Isle rozpocznie się automatycznie po dotarciu do brzegu wyspy, co przy okazji rozpocznie piąty rozdział gry. Głównym celem tego zadania fabularnego jest dotarcie do tak zwanej Księżycowej Bramy (Lunar Gate) i przejście przez nią do lokacji o nazwie The Academy.
Pierwsze, co rzuci się w oczy w trakcie przemierzania krainy, to liczne ciała zabitych Magistrów. Przy jednym z nich znajdziesz pamiętnik (Magister's Diary), z którego dowiesz się, że aby dostać się do The Academy, należy najpierw odprawić pewien rytuał. Polega on na dopasowanie symboli znajdujących się przy Lunar Gate do odpowiednich bogów.
Oprócz rozwiązania zagadki związanej z bogami i symbolami, na wyspie będzie rozgrywał się konflikt pomiędzy Magistrami i członkami Black Ring. W jego trakcie możesz opowiedzieć się po jednej ze stron lub zachować neutrealność. Więcej na ten temat znajdziesz w opisach zadań dodatkowych:
Ołtarze bogów i Phase Capacitor
Bez względu na podejście bohatera do konfliktu, najważniejsze jest odnalezienie wskazówek łączych bogów z symbolami. Informacje te zdobywasz w trakcie interakcji z ołtarzami (Altar), znajdujących się w świątyniach (Temple) poszczególnych bóstw. Pamiętaj, że w trakcie interakcji z ołtarzami na danego bohatera może zostać wywołany stały negatywny efekt (np. oślepienie). Warto wtedy spróbować wczytać poprzedni zapis gry i poprowadzić rozmowę tak, aby tego uniknąć.
Na powyższej mapie zaznaczono świątynie bogów, a poniżej znajduje się zestawienie poszczególnych bóstw i odpowiadających im symboli. Należy przypomnieć, że każdy z bogów odpowiada innej rasie, które zostały zaznaczone w nawiasach.
- Temple of Rhalic (1 na mapie powyżej) - Sun (Humans).
- Temple of Tir-Cendelius (2) - Moon (Elves).
- Temple of Duna (3) - Moon (Dwarves). Więcej na temat tej świątyni w opisie zadania The Watcher's Mercy.
- Temple of Vrogir (4) - Sun (Orcs). Więcej na temat dostania się do świątyni znajdziesz w opisie zadania The Drowned Temple.
- Temple of Xantezza (5) - Moon (Imps). Ołtarz znajduje się przy rdzeniu (Core), do którego dotrzesz podczas zadania Running like Clockwork.
- Temple of Amadia (6) - Moon (Wizards). Jest to podniebna świątynia. Więcej na jej temat znajdziesz w opisie zadania Up in the Clouds.
- Temple of Zorl-Stissa (7) - Sun (Lizards).
Po odwiedzeniu wszystkich ołtarzy trzeba będzie zdobyć jeszcze Phase Capacitor, dzięki któremu będziesz mógł aktywować przejście do The Academy. W celu zdobycia przedmiotu udaj się do jaskini na północy (8 na mapie powyżej).
Na miejscu natkniesz się na salę z jednoręcznym mieczem pośrodku. Jest on pilnowany przez czterech strażników związanych z żywiołami elektryczności (Eternal Protector) oraz ognia (Eternal Sentinel). Kiedy się do nich zbliżysz będą nieaktywni (obrazek powyżej).
Masz zatem czas, aby na spokojnie ustawić drużynę na dogodnych miejscach na podwyższeniach, które zapewnią przewagę w walce. Następnie jako pierwszy zaatakuj strażników. Kiedy się z nimi rozprawisz przeszukaj szczątki, przy których znajdziesz Phase Capacitor.
Zagadka z filarami w Lunar Gate
Opuść jaskinię i udaj się do Lunar Gate (9 na mapie powyżej). Po dotarciu na miejsce należy ustawić kamienne filary (Pillars), tak, aby każda z ras zgadzała się z symbolem słońca (Sun - ikona kwadrata z promieniami) lub księżyca (Moon - wzór w kształcie litery V).
Oto prawidłowe ustawienie poszczególnych filarów:
- Human Pillar (1 na obrazku powyżej) - Sun.
- Orc Pillar (2) - Sun.
- Elf Pillar (3) - Moon.
- Imp Pillar (4) - Moon.
- Wizard Pillar (5) - Moon.
- Dwarf Pillar (6) - Moon.
- Lizard Pillar (7) - Sun.
Po wykonaniu tych czynności podejdź do dźwigni z prawej strony i postaw na płytce z ikoną pioruna (2 na obrazku poniżej) zdobyty w jaskini Phase Capacitor (1 na obrazku poniżej). Następnie pociągnij za dźwignię, co spowoduje otworzenie przejścia do The Academy.
Uwaga - w momencie próby przejścia przez aktywowane wrota twoi kompanii jeden po drugim będą rozmawiać z głównym bohaterem. Jeśli nie przekona ich do pozostania, to odejdą od niego na stałe. W jaki sposób przekonać kompanów do pozostania. Istnieją dwie opcje:
- Stworzenie silnych relacji - jeśli w trakcie gry rozmawiałeś z kompanami, a podczas kluczowych decyzji wybierałeś takie, które polepszały relacje z towarzyszami, to te postacie zostaną z głównym bohaterem, nawet jeśli nie zostaną przekonane podczas rozmowy.
- Skorzystanie z perswazji - podczas rozmów z kompanami możesz przekonać ich do pozostania korzystając z tej zdolności. Jeśli główny bohater ma ją słabo rozwiniętą, to możesz udać się na statek Lady Vengeance, odnaleźć na pokładzie lustro, dzięki któremu rozdysponujesz punkty zdolności w inny sposób (zwiększ perswazję) i wrócić do rozmów z towarzyszami. Po ich przekonaniu możesz ponownie użyć lustra, aby rozdzielić punkty rozwoju.
The Academy
Po znalezieniu się w środku automatycznie rozpocznie się nowa misja główna o nazwie The Academy. Przed sobą zobaczysz wysłannika Voidwokenów (1 na mapie poniżej), z którym porozmawiaj. Następnie przejdź przez drzwi znajdujące się za rozmówcą.
Dotrzesz do punktu szybkiego przemieszczania się oraz Seneschala (2 na mapie powyżej), którego możesz aktywować przy pomocy Phase Capacitor - robot opowie nieco o świątyni. W bibliotece (Library - B na mapie powyżej), a konkretnie w jednym z biurek (3 na mapie powyżej) znajdziesz klucz otwierający drzwi do pomieszczenia z lewej (4 na mapie powyżej).
Na południowym wschodzie (5 na mapie powyżej) znajduje się alternatywne wejście do lokacji, z którego możesz skorzystać z zewnątrz. Głównym celem jest zneutralizowanie bariery (6 na mapie powyżej). Możesz to uczynić na dwa sposoby:
- Pierwszy to użycie na symbolu z błyskawicą (Eternal Conductor) efektu deszczu, co spowoduje jego zmoczenie. Następnie użyj na przycisku zaklęcia lub granatu wywołującego porażenie prądem, po czym przestaw dźwignię z lewej strony.
- Durga możliwość, to doprowadzenie do przycisku (Eternal Conductor) wiązki energii. W tym celu użyj na płytce z piorunem (Ancient Conductor - 7 na mapie powyżej) przedmiotu o nazwie Phase Capacitor (po jednym znajdziesz w Teacher's Hall - A na mapie oraz w Library - B na mapie). Następnie trzeba przestawić lustra (Eternal Reflector) tak, aby doprowadzić wiązkę energii do celu. Pierwsze lustro (8 na mapie powyżej) przestaw raz, drugie (9 na mapie powyżej) trzy razy, trzecie (10 na mapie powyżej) również trzy raz. Następnie na jednej z płytek na ziemi przy barierze (6 na mapie powyżej) postaw Phase Capacitor i przestaw dźwignię z lewej.
W ten sposób dostaniesz się do nowej lokacji, gdzie natkniesz się na Eternal Arbitera (11 na mapie powyżej) oraz kompanów w nieumarłej postaci, którzy nie byli z bohaterem w drużynie a także Alexandra.
Rozpraw się z bohaterami i Alexandrem (możesz rozpocząć walkę z dystansu i wciągać ich na wąskie przejście, gdzie łatwiej będzie ich po kolei pokonać), a potem porozmawiaj z Eternal Arbiterem.
The Arena of the One
Po uporaniu się z Alexandrem i nieumarłymi bohaterami porozmawiaj z Eternal Arbiterem. W trakcie rozmowy padnie pytanie czy jesteś gotowy do wstąpienia na arenę. Jeśli tak, to potwierdź to, aby przejść do kolejnej części misji.
Zejdź wszystkimi członkami drużyny na dół i połącz ich w jeden oddział. Skieruj się na wschód po drodze eliminując dwa żywiołaki ognia. Najlepiej zaatakować jednego, szybko się z nim rozprawiać, a potem uporać się z drugim.
Kontynuuj, aż dotrzesz do mechanizmu (Wellspring) znajdującego się na wschodzie. Po wejściu z nim w interakcję w lokacji pojawi się Dallis wraz ze swoim oddziałem (obrazek powyżej). Po zakończeniu rozmowy spowoduje zawalenie się części pomieszczenia, a celem będzie odnalezienie z niej wyjścia.
Idąc przed siebie trafisz w końcu na plac. Kiedy na niego wejdziesz nagle pojawią się przeciwnicy w postaci bohaterów, których posiadasz w drużynie (są jednak słabsi od oryginałów). Amadia zapyta wtedy czy główny bohater się przed nią pokłoni - jeśli to uczyni, to od razu zginie, ale walka potoczy się dalej (lepiej jest po prostu odmówić).
- Możesz spróbować wyeliminować ich szybko silnymi atakami obszarowymi.
- Druga możliwość, to wcześniejsze rozmieszczenie drużyny. Na przykład strzelców i magów ustaw na lokalnych podwyższeniach (1, 2 na obrazku powyżej), a wojowników i ewentualnych przywołańców zostaw na ziemi (3 na obrazku powyżej). Aby rozpocząć walkę wejdź wtedy jednym z bohaterów na plac.
- W każdej turze w wybranych miejscach (zaznaczonych na mini mapie czerwonym kolorem) będzie spadać deszcz lawy. Unikaj tych miejsc, ponieważ wejście w nią oznacza natychmiastowy zgon.
Po zabiciu przeciwników na arenie pojawi się silny Source Titan (1 na obrazku powyżej) charakteryzujący się odpornością na ogień i samemu władający umiejętnościami, które są z nim związane. Postaraj się od razu zaatakować go najmocniejszymi umiejętnościami i czarami, aby jak najszybciej go wyeliminować.
- Spis treści: Divinity: Original Sin 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Divinity: Original Sin 2 - Nameless Isle: zadania dodatkowe cz. 1
W trakcie walki cały czas pamiętaj o spadającej z nieba lawie i konieczności omijania miejsc, na które trafi. Po pokonaniu Source Titana albo jeszcze podczas walki z nim, wejdź którymś z bohaterów na podwyższenie na wschodzie (2 na obrazku powyżej). Kiedy przeciwnik zginie szybko, omijając lawę, skieruj się na wschód, gdzie pojawi się Malady's Beacon. Wejdź z nim w interakcję, dzięki czemu zostaniesz przeniesiony na statek Lady Vengeance.