Divinity: Original Sin 2 - Nameless Isle: zadania dodatkowe cz. 1
Misje poboczne: A Familiar Face, Invaders, The Sallow Man, An Unlikely Patron, The Mother Tree, Seeking Revenge, The Watcher's Mercy.
Poniżej przedstawiamy opisy zadań dodatkowych, których możesz podjąć się w trakcie pobytu na Nameless Isle. Są to w większości misje opcjonalne, co oznacza, że nie musisz się nimi zajmować. Warto jednak poświęcić im nieco czasu, ponieważ możesz w ten sposób zdobyć sporo punktów doświadczenia, a także cennych przedmiotów. Niektóre mogą być ponadto związane z wątkiem głównym.
Pamiętaj, że w grze niemal każde z zadań można ukończyć na kilka sposobów. Nie zawsze rozwiązanie najszybsze jest najlepsze. Czasami lepiej nieco się pomęczyć, ale otrzymać w zamian bardziej wartościową nagrodę. Zwróć też uwagę, że wykonanie niektórych zadań uniemożliwia ukończenie innych.
Zadania dodatkowe na tej stronie:
- A Familiar Face
- Invaders
- The Sallow Man
- An Unlikely Patron
- The Mother Tree
- Seeking Revenge
- The Watcher's Mercy
A Familiar Face
Zadanie będziesz mógł aktywować po rozmowie z Magistrem Delorusem (1 na mapie poniżej) pod warunkiem, że uratowałeś go w lochach Fort Joy. Podejdź do mężczyzny i rozpocznij z nim rozmowę. Powie, że chce przegrupować się ze swoimi ludźmi w świątyni (Temple of Tir Cendelius) na wschodzie (2 na mapie poniżej).
Po zakończeniu dialogu rycerz dołączy do drużyny. Będzie podążał za przypisanym do niego członkiem zespołu oraz brał udział w ewentualnych walkach. W jego trakcie trzeba go pilnować, ponieważ jest dość słabym kompanem dlatego najlepiej po prostu unikać konfrontacji.
Po dotarciu w pobliże świątyni natkniesz się na grupę Shriekerów. Wyeliminuj je (obrazek poniżej) za pomocą zdolności Source Vampirism (podejdź do nich od tyłu używając umiejętności Sneaking lub korzystając np. z teleportu) lub używając różdżki Purging Wand (więcej na temat jej zdobycia w opisie zadania The Shriekers). Inną możliwością zdobycia różdżki jest zabranie jej któremuś z członków Black Ring (sporo osób należących do tej organizacji ją posiada).
Po załatwieniu dwóch Shriekerów do drużyny wyjdzie strażnik świątyni. Porozmawiaj z nim, a następnie odprowadź Delarousa do okrągłęgo placu, na które uda się niedawny rozmówca. W tym miejscu Magister podziękuje za zajęcie się jego sprawą. W nagrodę otrzymasz punkty doświadczenia i łuk.
Invaders
Misja rozpocznie się automatycznie po pierwszym spotkaniu z członkami zakonu Black Ring. Możesz na nich trafić na przykład w świątyni (1 na mapie poniżej) o nazwie Temple of Rhalic. Kiedy zbliżysz się do placu pojawi się jeden z członków Black Ring, który rozpocznie rozmowę. Jeśli nie chcesz walczyć z ugrupowaniem, to przekonaj rozmówcę, że jesteś z Lone Wolf lub też należysz do Black Ring.
Uwaga - jeśli na placu boju toczy się jeszce bitwa między członkami Black Ring, a Magistrami, to będziesz mógł się opowiedzieć w jej trakcie po jednej ze stron.
Następnie skieruj się do Forktongue'a (2 na omapie powyżej), z którym rozpocznij rozmowę. Przekonaj go do swoich racji korzystając z perswazji lub zaatakuj jego wraz z oddziałem. W obydwu przypadkach otrzymasz przedmiot o nazwie Black Mirror umożliwiający skontaktowanie się z Sallow Man.
Jeśli zdobyłeś Black Mirror w trakcie rozmowy, to zajrzyj w lustro i użyj pamięci (Memory), żeby poznać myśli Sallow Mana. Dowiesz się z nich, że chodzi mu o zabicie Aleksandra. Po zdobyciu tej informacji możesz przekazać ją Forktonguowi. Dowiesz się wtedy, że jak tylko uda mu się pozbyć Shriekerów, to zniszczy świątynię elfów i zabije Aleksandra. Po tym stwierdzieniu puści drużynę bohatera wolno bez konieczności rozlewu krwi.
The Sallow Man
Misję aktywujesz po rozmowie z Forktoungiem (1 na mapie poniżej), przywódcą jednego z oddziałów Black Ring. Najważniejszym celem jest zdobycie od niego przedmiotu Black Mirror - możesz to osiągnąć w pokojowy sposób korzystając z perswazji lub stając do walki i przeszukując po niej jego ciało.
Bez względu na sposób, w jaki wszedłeś w posiadanie lustra, skontkatuj się przy jego pomocy z The Sallow Man. Dowiesz się od niego, że pragnie śmierci Aleksandra. Jeśli jesteś w trakcie rozmowy z Forktoungiem i powtórzysz mu usłyszane słowa, to będziesz mógł odejść bez walki.
Uwaga - ukończenie tego zadania uniemożliwia wykonanie zadania An Unlikely Patron.
Skieruj się do północnej części świątyni Temple of Tir Cendelius (więcej na temat dostania się do niej w opisie zadania A Familiar Face), gdzie spotkasz Aleksandra oraz grupę Templariuszy. Stań z nimi do walki, a następnie zabierz głowę zabitego wodza i udaj się z nią do kryjówki Sallow Mana (3 na mapie powyżej).
Przejścia strzeże troll Krug, którego możesz przekonać do przepuszczenia drużyny korzystając z perswazji lub stając z nim do walki (w jej trakcie użyj na nim umiejętności Restoration, aby nie mógł się regenerować lub skorzystaj z czaru teleportacji, żeby wrzucić go do lawy). Po dotarciu do kryjówki zlokalizuj ołtarz, na którym połóż głowę Aleksandra, za co otrzymasz nagrodę, a misja się zakończy.
Uwaga - jeśli w drużynie znajduje się Lohse, to odłącz ją od niej zanim wejdziesz w interakcję z ołtarzem. Inaczej dojdzie do walki, która uniemożliwi ukończenie misji.
An Unlikely Patron
Zadanie może zacząć się na kilka sposobów. Jeden z nich jest identyczny, jak w przypadku misji pobocznej o nazwie The Sallow Man. Kluczowym momentem jest dotarcie do Aleksandra (1 na mapie powyżej) i rozpoczęcie z nim rozmowy. Aby misja stała się dostępna musisz powiedzieć, że udzielisz mu pomocy i zabijesz Sallow Mana.
Uwaga - wykonanie tej misji uniemożliwia ukończenie zadanie o nazwie The Sallow Man.
Po przyjęciu zlecenia otrzymasz namiary na kryjówkę Sallow Mana (2 na mapie powyżej) oraz otrzymasz przedmiot (Cowl of True Sight), dzięki któremu będziesz mógł pozbyć się czaru zakrywającego wejście. Zanim tam dotrzesz przekonaj trolla, aby przepuścił drużynę lub stań z nim do walki (skorzystaj z umiejętności Restoaration lub teleportu, żeby wrzucić go do lawy).
Następnie podejdź do sztandaru i użyj przedmiotu, który otrzymałeś na początku misji, dzięki czemu zlokalizujesz wejście do jaskini. Kiedy się w niej znajdziesz wejdź w interakcję z ołtarzem, po czym zabij Sallow Mana i dostarcz jego szczątki Alexandrowi, który wynagrodzi drużynę.
The Mother Tree
W trakcie pobytu w Temple of Tir Cendelius zlokalizuj i porozmawiaj z elfką (Elven High Priestes - 1 na mapie poniżej), która powie, że z bohaterem chce się zobaczyć Mother Tree. Wejście w postaci rośliny (To the Heart) znajduje się pobliskiej platformie, na którą wejdziesz po pnączu (2 na mapie poniżej.
W środku natkniesz się na Elven Scion przemawiający w imieniu Mother Tree. Dowiesz się, że zadaniem drużyny będzie pozbycie się Shadow Prince'a (3 na mapie powyżej) przebywającego na południu. Udaj się do niego i rozpocznij rozmowę, po której będziesz mógł ukończyć zadanie na kilka sposobów.
Uwaga - jeśli w drużynie jest Sebilla, to po zbliżeniu się do Shadow Prince'a od razu go zaatakuje bez możliwości rozpoczęcia rozmowy.
- Zabicie Shadow Prince'a - jeśli opowiedziałeś się po stronie Mother Tree, to stań do walki z przeciwnikiem oraz jego sługami. Po pojedynku weź jego serce i zanieś je Elven Scion, co zakończy zadanie.
- Zabicie Mother Three - możesz też stanąć po stronie Shadow Prince'a. W tym przypadku otrzymasz od niego pudełko zawierające specjalną mgłę. Wróć do Heart of Mother Tree i pokonaj Elven Scion wraz z pomocnikami, po czym użyj pudełka na Mother Tree. Po opuszczeniu lokacji będzeisz musiał jeszcze pokonać wszystkich na tym obszarze. Kiedy go opuścisz cały obszar spowije zabójcza mgła. Wróć wtedy po nagrodę do Shadow Prince'a.
- Zabicie Mother Tree przez Sebillę - jeśli posiadasz w drużynie Sebillę, to możesz wejść nią w interakcję z sercem i zdecydować się na jego zabicie. W tym przypadku również będziesz musiał stanąć do walki ze wszystkimi postaciami w świątyni.
Seeking Revenge
Zadanie to będzie dostępne tylko, jeśli wcześniej wykonałeś misję poboczną o nazwie Burrying the Past. W świątyni Temple of Tir Cendelius na północy natkniesz się wtedy na Garetha rozmawiającego z Aleksandrem (1 na mapie poniżej).
Dołącz do dyskusji, w trakcie której zorientujesz się, że Gareth pragnie zabić Aleksandra. W tym momencie możesz postąpić na trzy sposoby:
- Poprzeć Garetha - doprowadzi to do konfrontacji z Aleksandrem i jego świtą. W trakcie walki musisz osłaniać Garetha, który wynagrodzi bohaterowi to, że się za nim opowiedział.
- Poprzeć Aleksandra - dojdzie wtedy do walki z Garethem, którego zabicie będzie formalnością. Alexander przekaże po walce bohaterowi nagrodę.
- Przekonać Garetha, aby wrócił na statek - możesz to uczynić, jeśli podczas dyskusji posłużysz się perswazją.
The Watcher's Mercy
Zadanie pojawi się w dzienniku po rozmowie z The Watcher (1 na mapie poniżej) przebywającym w Lava Fields. Wojownik poprosi drużynę, aby w jego imieniu zabiła przeklętego rycerza (Cursed Knight of Duna).
Skieruj się w stronę miejsca, które zostanie zaznaczone na mapie (2 na mapie powyżej). Aby się tam dostać skorzystaj z umiejętności teleportacji, latania lub np. taktycznego odwrotu. Na miejscu natkniesz się na poszukiwanego rycerza. Po drodze uważaj na statuy, które będą atakować przechodzące koło nich osoby oraz pułapki z trucizną.
- Spis treści: Divinity: Original Sin 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Divinity: Original Sin 2 - Nameless Isle: zadania dodatkowe cz. 2
Możesz przekonać go do swoich racji korzystając z perswazji lub stanąć do walki. Bez względu na wybrany wariant po rozwiązaniu sytuacji wróć do The Watcher i powiedz mu o zakończeniu misji.