Divinity: Original Sin 2 - Nameless Isle: zadania dodatkowe cz. 2
Misje poboczne: Running Like Clockwork, Up in the Clouds, The Drowned Temple, Unscholarly Pursuits.
Poniżej przedstawiamy opisy zadań dodatkowych, których możesz podjąć się w trakcie pobytu na Nameless Isle. Są to w większości misje opcjonalne, co oznacza, że nie musisz się nimi zajmować. Warto jednak poświęcić im nieco czasu, ponieważ możesz w ten sposób zdobyć sporo punktów doświadczenia, a także cennych przedmiotów. Część z nich jest związana ze świątyniami i ołtarzami i mają ścisły związek z wątkiem głównym.
Pamiętaj, że w grze niemal każde z zadań można ukończyć na kilka sposobów. Nie zawsze rozwiązanie najszybsze jest najlepsze. Czasami lepiej nieco się pomęczyć, ale otrzymać w zamian bardziej wartościową nagrodę. Zwróć też uwagę, że wykonanie niektórych zadań uniemożliwia ukończenie innych.
Zadania dodatkowe na tej stronie:
- Running Like Clockwork
- Up in the Clouds
- The Drowned Temple
- Unscholarly Pursuits
Running Like Clockwork
Zadanie aktywuje się po rozmowie z duchem (Knight of Xantezza), którego zobaczysz w pobliżu świątyni Xantezzy (1 na mapie poniżej) po użyciu umiejętności Spirit Vision. W rozmowie dowiesz się, że z ołtarza wykradziono cenny Imp Gen.
Po zakończeniu rozmowy udaj się na południowy wschód (2 na mapie powyżej), gdzie spotkasz dwa wilki pilnujące Large Ruby. Możesz przekonać wilki, aby sobie poszły oferując im jakąś kość lub po prostu się z nimi rozprawić. Następnie wejdź w interakcję z rozmawiającym sercem.
W jej trakcie dobrze jest się posłużyć wypowiedzią związaną z tagami Scholar, Noble lub Mystic (oczywiście, jeśli posiadasz w drużynie członka z takimi tagami). Kiedy skończysz dialog, Large Ruby przeniesie drużynę do nowego wymiaru.
W pobliżu punktu nawigacyjnego znajdują się rury (1 na obrazku powyżej). Skorzystaj z teleportu, aby przenieść tam drużynę. Następnie podążaj cały czas przed siebie jedyną możliwą ścieżką. W końcu dotrzesz w pobliże platformy z ołtarzem (Altar of Xantezza) oraz rdzeniem (The Core). Ponownie skorzystaj z teleportacji, aby przemieścić tam jedną z osób. W tym momencie dojdzie do walki z rdzeniem.
- Masz tylko jedną turę, aby do niego dobiec i wejść z nim w interakcję, co naprawi rdzeń i zakończy walkę.
- Jeśli nie uczynisz tego w jednej turze, to ziemia pokryje się lawą, która od razu zabije stojącą na niej postać.
- Jeśli nie możesz dotrzeć do rdzenia piechotą to możesz wspomóc się umiejętnościami pokroju Tactical Retreat lub Teleportation.
- Po naprawieniu rdzenia zadanie się zakończy.
Up in the Clouds
Zadanie możesz rozpocząć po dotarciu do świątyni Amadii Temple of Amadia) znajdującej się na południowym zachodzie (1 na mapie poniżej). Świątynia znajduje się na wysokim, wolnostojącym filarze, do którego możesz się przenieść korzystając z umiejętności teleportacji lub latania.
Następnie udaj się do punktu kontrolnego i wejdź na szczyt budynku po roślinach obrastających ścianę. Na szczycie wejdź w interakcję ze statuą twarzy Amadii, dzięki czemu otrzymasz bonus. Następnie przejdź w prawo i użyj teleportacji, żeby przedostać się na sąsiednią wyspę (unikaj albo szybko wybiegnij z ognia rozpalanego przez latającą istotę), gdzie aktywuj kamienne przyciski (A, B, C na mapie).
Przy każdym z nich czeka pułapka z innego żywiołu. Wyczekuj na dogodny moment, aby dostać się do kamiennego panelu lub używaj umiejętności pozwalających szybko się przenosić (teleportacja lub latanie). Następnie przejdź przez uruchomiony portal (2 na mapie powyżej). Dzięki niemu przeniesiesz się na wschód (3 na mapie powyżej).
Stamtąd teleportuj się na małą wysepkę (4 na mapie powyżej), gdzie znajdziesz Enraged Jewel (orbazek powyżej). Podnieś go i wróć do drużyny, po czym skierujcie się w lewo. Użyj teleportacji, żeby szybko dostać się do kolejnego kamiennego przycisku (D na mapie powyżej), a potem do następnego (E na mapie powyżej).
Wróć do kamiennej twarzy amadii (5 na mapie powyżej) i włóż w nią znaleziony niedawno Enraged Jewel. Przejdź przez drzwi i przeszukaj biurko, w którym znajdziesz sporo cennych rzeczy. Na koniec będziesz jeszcze musiał porozmawiać z Amadią, która podaruje drużynie nagrodę.
The Drowned Temple
Na północnym zachodzie wyspy natkniesz się na świątynię z zalanym przez wodę wejściem (1 na mapie poniżej). Aby dostać się do środka trzeba będzie znaleźć sposób na pozbycie się wody. Skieruj się do pobliskiego obozu Black Ring (2 na mapie poniżej).
Na wejściu zostaniesz zaczepiony przez jednego z członków grupy. Jeśli nie sprzymierzyłeś się wcześniej z Magistrami, to będziesz mógł mu powiedzieć, że należysz Lone Wolf. Dzięki temu wejdziesz do środka bez rozlewu krwi. W innym przypadku będziesz musiał stanąć do walki ze wszsytkimi, którzy znajdują się w obozie. Teraz możesz postąpić na dwa sposoby:
- Rozwiązać sprawę pokojowo - namów kapitana obozu, aby przeniósł go w inne miejsce. Będzie do tego potrzebna perswazja.
- Zabić Portalmastera - jest to osoba stojąca na szczycie skały. Pamiętaj, że gdy go zaatkujesz, to będziesz musiał pokonać wszystkich rywali.
Bez względu na sposób osiągnięcia celu, odblokujesz w ten sposób wejście do świątyni. W ten sposób ukończysz zadanie. W samej świątyni znajdziesz sporo cennych przedmiotów, ale w trakcie eksploracji musisz uważać na pułapki.
Unscholarly Pursuits
Zadania tego możesz się podjąć w trakcie wykonywania misji głównej o nazwie The Academy. Jest związana ze świątynią do której dotrzesz podczas kampanii fabularnej.
Zacznij od skierowania się do The Teacher's Hall (1 na mapie powyżej) i skorzystania z umiejętności Spirit Vision. Zobaczysz duchy tutejszych mistrzów, z którymi możesz porozmawiać. U części z nich możesz podnieść różne statystyki, ale kosztem innych. Udaj się do Library i porozmawiaj z duchem Taryan Graye (2 na mapie powyżej).
Następnie rozłącz całą drużynę i wykonaj nimi następujące czynności:
- Ustaw jednego z bohaterów na płytce na ziemi (3 na mapie powyżej).
- Drugim przestaw dźwignię na ścianie (4 na mapie powyżej).
- Następnie przekręć kamienny blok (Unusal Tablet - 5 na mapie powyżej).
- Ostatnim pociągnij za dźwignię (6 na mapie powyżej).
- Spis treści: Divinity: Original Sin 2 - Poradnik, Solucja
W ten sposób otworzysz przejście prowadzące do pomieszczenia na północy. Skorzystaj ze Spirit Vision i porozmawiaj z duchem Raedalusa. Wybierz pierwszą opcję dialogową, a po zakończeniu rozmowy wróć Taryan (2 na mapie powyżej). Przeprowadź z nią rozmowę, co zakończy zadanie.