Skip to main content

Divinity: Original Sin 2 - Reaper's Coast: zadania dodatkowe cz. 2

Misje poboczne: The Wrecked Caravan, Lost and Found, A Danger to Herself and Others, A Trial for All Seasons, Eithne the Trader, The Reluctant Servants, A Generous Offer, The Midnight Oil, Burrying the Past, All in the Family.

Poniżej przedstawiamy opisy zadań dodatkowych, których możesz podjąć się w trakcie pobytu w Reaper's Coast. Są to w większości misje opcjonalne, co oznacza, że nie musisz się nimi zajmować. Warto jednak poświęcić im nieco czasu, ponieważ możesz w ten sposób zdobyć sporo punktów doświadczenia, a także cennych przedmiotów. Niektóre mogą być ponadto związane z wątkiem głównym.

Pamiętaj, że w grze niemal każde z zadań można ukończyć na kilka sposobów. Nie zawsze rozwiązanie najszybsze jest najlepsze. Czasami lepiej nieco się pomęczyć, ale otrzymać w zamian bardziej wartościową nagrodę.


Zadania dodatkowe na tej stronie:

  • The Wrecked Caravan
  • Lost and Foundr
  • A Danger to Herself and Others
  • A Trial for All Seasons
  • Eithne the Trader
  • The Reluctant Servants
  • A Generous Offer
  • The Midnight Oil
  • Burrying the Past
  • All in the Family

The Wrecked Caravan

Zadanie aktywuje się, kiedy na jednej z dróg odnajdziesz zniszczoną karawanę (1 na mapie poniżej). Twoim celem będzie przeprowadzenie śledztwa w celu wyjaśnienia całej sprawy. Misję możesz ukończyć bardzo szybko jeśli posiadasz umiejętność Spirit Vision. Wystarczy z niej skorzystać, dzięki czemu okoliczne duchy opowiedzą całą historię zniszczonych wozów.

Karawana (1), Lohar (2) oraz Julian (3).

W pobliżu karawany spotkasz przerażoną Dwarf Warmaiden. Aby zdobyć od niej informacje należy posiadać rozwiniętą percepcję. Dzięki temu zasięgniesz nieco informacji, po czym kobieta opuści w popłochu to miejsce. Najważniejsze jest jednak skorzystanie z umiejętności Spirit Vision (zdobędziesz ją podczas misji głównej Powerful Awakening), dzięki czemu porozmawiasz z duchami stojącymi przy karawanie.

Możesz teraz udać się do Driftwood i poinformować o historii karawany jedną z dwóch osób - Lohara (2 na mapie powyżej), za co nie otrzymasz żadnej nagrody, lub Juliana (3 na mapie powyżej), dzięki czemu zdobędziesz punkty doświadczenia.


Lost and Found

Kolejna misja poboczna, którą aktywujesz po rozmowie z lokalnym rybakiem o imieniu Lagan (1 na mapie poniżej). Dowiesz się od niego, że w trakcie wykonywania pracy do wody wpadł małżeński pierścionek i mężczyzna nie może go odnaleźć. Jeśli jesteś zainteresowany zadaniem, to powiedz, że pomożesz mu w odnalezieniu zguby.

Lagan (1), który zgubił obrączkę.

Po rozmowie podejdź w pobliże wody, przy której stoi rybak. Po chwili pojawi się poszukiwana obrączka (Cooper Ring). Podnieś ją, co spowoduje atak Vodwokenów. Rozpraw się z nimi, a następnie porozmawiaj z Loganem (o ile przeżył).

Możesz oddać mu pierścień otrzymując nagrodę oraz dodatkowo złoto, o ile namówisz go do zapłacenia go z wykorzystaniem perswazji. Druga opcja to zatrzymanie obrączki dla siebie. Zapewnia ochronę magiczną oraz przed żywiołem wody.


A Danger to Herself and Others

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z uzdrowicielem Gregoriusem Swannem (1 na mapie poniżej), którego spotkasz przy domu na północny wschód od Stonegarden. Jeśli skorzystasz z perswazji, to rozmówca zdradzi swój problem, a bohater będzie mógł mu pomóc w jego rozwiązaniu.

Gregorius Swann (1).

Chodzi o udzielenie pomocy dziewczynie - Natalie Bromhead. Znajdziesz ją w piwnicy, do której dostaniesz się po wejściu do domu uzdrowiciela (właz jest w jednym z narożników mieszkania). Po zejściu na dół skieruj się do Swanna, a potem do Natalie. Kiedy się do niej zbliżysz rozpocznie się walka.

W jej trakcie dziewczyna przyzwie czterech przeciwników - tak zwane lęki Natalie (Natalie's Fear). Rozpraw się z nimi (za każdego otrzymasz sporo punktów doświadczenia), a następnie zdecyduj, co chcesz uczynić z dziewczyną. Możesz ją zabić, co popsuje stosunki ze Swannem lub spróbować ją uratować.

W drugim przypadku potrzebna jest postać z tagiem Scholar (np. Sebille), która porozmawia z uzdrowicielem i Natalie. W trakcie konwersacji pojawi się specjalna opcja dialogowa, po skorzystaniu z której osłabiona dziewczyna zostanie powalona na ziemię. Dzięki temu będziesz mógł przeprowadzić operację, która uratuje jej życie zapewniając wdzięczność Swanna oraz dodatkową nagrodę.

Kolejne kroki w operacji: Peel the back skin, Select the pair of delicate tweezers, Slowly close up the wound.


A Trial for All Seasons

Zadanie rozpocznie się automatycznie po dotarciu na małą polanę z kamienną figurą i czterema totemami (1 na mapie poniżej). Podejdź do figury i wysłuchaj, co ma do powiedzenia na temat pór roku.

Polana z totemami (1).

Twoim celem będzie użycie czarów związanych z poszczególnymi żywiołami na każdym z czterech totemów. Poniżej znajduje się ich opis oraz żywioły i przykładowe czary, jakie należy na nich użyć:

  • Hero of Winter - Winter Blast, Hail Strike lub Ice Fan.
  • Hero of Summer - Laser Ray.
  • Hero of Autumn - wyładowania elektryczne np. Rain i Fireball (wywołanie chmury), a następnie Shocking Touch (wyładowanie elektryczne).
  • Hero of Spring - Raining Blood (lub ustawienie bohatera przy totemie i zaatakowanie go drugim - wypływająca krew aktywuje herosa).

Po aktywowaniu wszystkich czterech totemów zostaniesz zaatakowany przez czterech silnych przeciwników. Każdy z nich posiada odporność na jeden z żywiołów. Pokonaj ich i przeprowadź ostatnią rozmowę, po której otrzymasz nagrody.


Eithne the Trader

Zadanie możesz rozpocząć po udaniu się do kobiety o imieniu Eithne (1 na mapie powyżej), którą znajdziesz w Cloisterwood przy jej mieszkaniu. Rozpocznij z nią rozmowę, a dowiesz się, że jest nieumarłą, która chce rozstać się ze światem.

Eithne (1) oraz Stonegarden (2).

Kobiecie możesz pomóc na dwa sposoby. Pierwszy to stworzenie księgi umiejętności o nazwie Corpse Explosion i podarowanie lub sprzedanie jej kobiecie. Księgi nie da się kupić. Można ją stworzyć tylko przez połączenie dowolnych ksiąg ze szkoły nekromancji (necromance) i ognia (pyrokinetic). Pierwszą możesz zakupić u Eithne natomiast drugimi handluje Ovis (w Driftwood). Oddaj lub sprzedaj tak stworzoną księgę Eithne, po czym odwiedź jej grób w Stonegarden (2 na mapie powyżej) na wschodzie. Za zadanie nie otrzymasz żadnej nagrody.

Druga możliwość to stoczenie walki z kobietą i zabicie jej. Możesz to uczynić atakując ją lub prowadząc dialog w nieodpowiedni sposób. W tym przypadku warto przeszukać ciało kobiety, przy którym znajdziesz sporo cennych przedmiotów.


The Reluctant Servants

Zadanie możesz rozpocząć po udaniu się na cmentarz Stonegarden (1 na mapie poniżej) i porozmawianiu z Farimah, opiekującą się grobami. Kobieta z rasy jaszczurów przechadza się po terenie, więc należy ją najpierw odnaleźć.

Stonegarden (1) oraz biuro Rykera (2).

W trakcie rozmowy dowiesz się, że Farimę niepokoi zachowanie zarządcy cmentarza Rykera, którego zabicie ci zleci. Mężczyznę znajdziesz w jego biurze w pobliskim budynku (2 na obrazku powyżej).

Uwaga - zanim zdecydujesz się wypełnić misję zleconą przez Farimę warto zawczasu zrealizować zadania The Midnight Oil oraz A Generous Offer zlecane właśnie przez Rykera. W trakcie drugiego z nich i tak będziesz musiał na końcu pozbyć się zarządcy cmentarza. Sposób przeprowadzenia z nim walki znajdziesz właśnie w opisie misji A Generous Offer.


A Generous Offer

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z Rykerem (1 na mapie poniżej) przebywającym w swojej rezydencji na cmentarzu Stonegarden. Po dostaniu się do środka skieruj się do gospodarza i rozpocznij z nim rozmowę, wyrażając chęć wsparcia go w jego zadaniu. Po uczynieniu tego w dzienniku pojawią się dwie misje - A Generous Offer oraz The Midnight Oil.

Uwaga - warto wykonać dwa wyżej wymienione zadania przed ewentualną próbą ukończenia misji The Reluctant Servants, w której masz zabić Rykera.

Ryker (1) i wejście do Blackpitss (2).

Po przyjęciu zlecenia skieruj się na wschód w stronę wejścia do jaskini Blackpitss (2 na mapie powyżej). Po drodze będziesz mijał grupę Magistrów stojących przy bramie. Jeśli posiadasz glejt od Magistra Reimonda z zadania The Law of the Order, to wystarczy okazać go wartownikowi przy bramie, który puści drużynę dalej. W innym przypadku trzeba będzie stanąć do walki z Maigstrami.

Po dotarciu do wejścia do jaskini natkniesz się na kwatermistrz Annę. Możesz z nią pohandlować lub od razu zaatakować. Zabicie jej jest niezbędne w celu oczyszczenia drogi do jaskini.


Mapa - Blackpits

Ważniejsze miejsca w Blackpits.
  1. Miejsce startu.
  2. Voidlingi.
  3. Przejście między górnym i dolnym poziomem.
  4. Shrieker.
  5. Lokacja z walczącymi Magistrami i Voidlingami.
  6. Pokój Maigstrów, który otworzysz kluczem znalezionym przy ciele jednego z nich.
  7. Fałszywy tablet dla Rykera.
  8. Pomieszczenie z Magistrami, z którymi trzeba walczyć.
  9. Ściana, którą należy wysadzić beczkami z prochem.
  10. Ancient Temple.
  11. Zagadka z polem siłowym.

Po znalezieniu się w środku zacznij kierować się na północ. Po drodze będziesz mijał sporą liczbę ogniowych pułapek, które możesz próbować rozbrajać lub przechodzić przez nie i leczyć kompanów (przyda się ochrona magiczna). W dalszej części jaskini natkniesz się na rannego Magistra wołającego o pomoc. Bez względu na to czy mu jej udzielisz czy też, postać zostanie zabita przez Voidlingi (2 na mapie Blackpits), które zaatakują drużynę.

Po wygranej skieruj się do drewnianej budki (3 na mapie Blackpits) na lewo od zwłok Magistra. Dzięki temu zejdziesz poziom niżej. Kontynuuj marsz wzdłuż torów, aż dotrzesz do Shriekera (4 na mapie Blackpits), którego wyeliminuj umiejętnością Purge (Purging Wand z zadania The Shriekers, zbroja z misji Artefacts of the Tyrant) lub Source Vampirism.

Do starcia Magistrów z Vodilingami dołączasz na podwyższeniu, co zapewnia drużynie przewagę.

Idąc dalej dotrzesz do komnaty, w której Magistrzy walczą z Voidlingami (5 na mapie Blackpits). Możesz dołączyć się do walki. Jest to opłacalne, ponieważ możesz zyskać doświadczenie, a bitwę zaczynasz na wzniesieniu zapewniającym przewagę (obrazek powyżej).

Jeśli pokonałeś potwory i nie zaatakowałeś Magistrów, to rozpoczną oni rozmowę, po której i tak będziesz musiał stawić czoła niedobitkom. Po rozprawieniu się z nimi przeszukaj ciała. Przy jednym z nich znajdziesz klucz, dzięki któremu będziesz mógł otworzyć pobliską komnatę (6 na mapie Blackpits), w której znajdziesz skrzynię z pamiętnikiem i cennymi rzeczami. Udaj się także do zakątka na wschodzie (7 na mapie Blackpits), gdzie znajdziesz sporo przedmiotów, w tym poszukiwany przez Rykera tablet (niestety fałszywy).

Skorzystaj z podwyższenia, żeby zdobyć przewagę nad Magistrami.

Wróć do skrzyżowania i skieruj się na wschód. Dotrzesz do komnaty z Magistrami (8 na mapie Blackpits), z którymi będziesz musiał stoczyć pojedynek. Warto ich zaskoczyć i skorzystać z podwyższenia zapewniającego przewagę taktyczną (obrazek powyżej).

Następnie możesz się cofnąć w głąb kopalni i czekać, aż rywale będą wychodzili do drużyny pojedynczo, co ułatwi ich eliminację. Po walce zejdź na dół i podpal wybuchowe beczki przy ścianie z lewej. Kiedy dojdzie do eksplozji podpalą okolice oraz ścianę, która w końcu runie. W ten sposób otworzysz przejście do lokacji o nazwie Ancient Temple (10 na mapie Blackpits).

Kolejność aktywowania kolejnych posągów z bogami.

Skieruj się na zachód, gdzie natkniesz się na pole siłowe. Aby się go pozbyć należy rozwiązać zagadkę związaną z posągami bogów. Rymowanka z kamiennego filaru zawiera informacje związane z kolejnością żywiołów, a w dzienniku przy kościotrupie znajdziesz wiadomości wiążące bogów z poszczególnymi żywiołami.

Po przeanalizowaniu obydwu tekstów należy wejść w interakcję z filarami bogów w następującej kolejności:

  • Amadia (1 na obrazku powyżej)
  • Tir-Cendelius (2)
  • Duna (3)
  • Zorl Stissa (4)
  • Xantezza (5)
  • Vrogir (6)
  • Rhalic (7)
Energy Chest (1), w której znajdziesz tablet dla Rykera.

Po wejściu w interakcję z filarami pole siłowe zniknie, a na dole pojawią się dwie skrzynie (Energy chest). W jednej z nich (1 na obrazku powyżej) znajdziesz przedmiot Ancient Stone Tablet, który masz dostarczyć Rykerowi. Podnieś go i wróć do Stonegarden, a konkretnie do domu zleceniodawcy.

Po dotarciu do biura okaże się, że Ryker przebywa w swojej tajnej komnacie. Na lewo od biurka znajdziesz właz w podłodze. Podnieś go i przejdź do tajnego pomieszczenia. Następnie odnajdź Rykera i rozpocznij z nim rozmowę.

Bez względu na to czy w jej trakcie oddasz znaleziony wcześniej Ancient Stone Tablet czy też będziesz chciał go zatrzymać dla siebie, Ryker zaatakuje drużynę. Zanim to nastąpi możesz wybrać nagrodę za wykonaną misję oraz zdecydować czy Ryker ma odprawić rytuał związany z duchami. Jeśli mu na to pozwolisz, to zdobędziesz możliwość korzystania z drugiego punktu źródła, co jest niezbędne w celu kontynuowania wątku głównego.

Co do samej walki z Rykerem, to przed rozmową z nim dobrze jest podzielić drużynę i większą jej część wysłać na podwyższenie z lewej (obrazek powyżej). Na początku starcia Ryker teleportuje się bowiem w to miejsce, przez co musiałbyś go atakować od dołu, co utrudniłoby walkę.

Warto dodać, aby podczas starcia skupić się jedynie na atakowaniu Rykera. Kiedy się go pozbędziesz znikną również jego sługi. Po walce pojawi się duch przeciwnika, z którym porozmawiaj.

Uwaga - jeśli chcesz otworzyć drzwi znajdujące się w sąsiednim pomieszczeniu, to przestaw dźwignię znajdującą się przy lustrze w miejscu, gdzie walczyłeś z Rykerem.


The Midnight Oil

Misję możesz aktywować po rozmowie z Rykerem przebywającym w Stonegarden. W trakcie rozmowy powiedz, że jesteś zainteresowany jego zleceniem, dzięki czemu w dzienniku pojawią się dwa zadania - A Generous Offer oraz Midnight Oil. Drugie z nich niemal pokrywa się z pierwszym. Wystarczy zatem zapoznać się z opisem misji A Generous Offer, aby poznać szczegóły.

Sarkofag (1), po dotknięciu którego pojawi się Eternal Aetery ze swoimi sługami.

Bieżące zadanie zakończy się w momencie interakcji z sarkofagiem (obrazek powyżej), co spowoduje pojawienie się Eternal Aetery oraz jej podwładnych. Po zakończeniu rozmowy będziesz musiał stoczyć pojedynek. Rozpraw się z rywalami, co zakończy bieżące zadanie.


Burrying the Past

Na farmie leżącej na północny wschód od cmentarza Stonegarden znajduje się farma (1 na mapie poniżej). Znajdziesz na niej Garetha zakopującego ciała zabitych rodziców. Podejdź do mężczyzny i rozpocznij rozmowę.

Gareth (1) i wejście do Blackpits (2), gdzie przebywa Jonathan.

Gareth powie, że chce dowiedzieć się, kto zabił jego rodziców i ich pomścić. Jeśli przekonasz go, że zemsta nie ma sensu, to otrzymasz nieco punktów doświadczenia i misja zakończy się. Jeśli nie przekonasz go do poniechania zemsty, to powie, abyś zabił mnichów (silent monks) przebywających w pobliskim domu pilnowanym przez Magistrów (możesz ich przekonać, aby wpuścili drużynę do środka). Po znalezieniu się we wnętrzu budynku zdecyduj czy zabijesz mnichów czy też ich oszczędzisz (w drugim przypadku trzeba o tym przekonać Garetha).

Bez względu na podjętą decyzję Gareth powie, że jego rodziców ktoś zamordował. Skorzystaj z czaru Spirit Vision, aby porozmawiać z rodzicami mężczyzny. Dowiesz się od nich, że zlecenie na nich wydał Magister Jonathan. Udaj się do Blackpits (2 na mapie powyżej), zabij Jonatha i wróć do Garetha po nagrodę za pomszczonych rodzicieli.


All in the Family

Przed wejściem do Stonegarden (1 na mapie poniżej) natkniesz się na kupca Tarquina. Porozmawiaj z nim, a poznasz informacje związane z pewnym artefaktem, o odzyskanie którego mężczyzna poprosi.

Tarquin (1), krypta z Qanną (2), Surrey's Tomb (3) oraz wejście do archiwów (4).

Pierwszym zadaniem będzie udanie się do krypty (2 na mapie powyżej), o której wspomniał Tarquin. Wejścia do niej strzeże pies Andras, którego będziesz musiał się pozbyć. Po walce wejdź do środka.

Natkniesz się tu na kilka osób zamienionych w kamień. Przy sarkofagu stoi kobieta o imieniu Qanna, którą możesz odczarować czarem Bless lub po prostu ją zabić (w obydwu przypadkach zdobędziesz klucz).

Przycisk nr 1(1) i przycisk nr 2 (2).

Opuść kryptę i udaj się do grobowca (3 na mapie powyżej), do którego wejdziesz dzięki zdobytemu przed chwilą kluczowi.

W pierwszym pomieszczeniu należy zlokalizować dwa przyciski na ścianach (1 i 2 na obrazku powyżej), a następnie je wcisnąć. Aby przyciski się pojawiły należy podejść do nich dość blisko, ponieważ z dystansu nie będą widoczne.

Przestaw dźwignie w odpowiedniej kolejności.

Przejdź do komnaty z sarkofagiem i skorzystaj z umiejętności Spirit Vision, dzięki czemu na ścianie zobaczysz trzy dźwignie (obrazek powyżej). Przejdź jedną z postaci do kolejnego pomieszczenia i stań nią na platformie na środku pokoju. Następnie pociągnij dźwignie w odpowiedniej kolejności (środkowa, lewa, prawa).

W ten sposób doprowadzisz do przesunięcia sarkofagu i odkrycia włazu. Podnieś go i zejdź do lokacji niżej. Przeszukaj sarkofag, w którym znajdziesz artefakt. Podnieś go - jeśli posiadasz w drużynie jaszczura, to możesz przeczytać, co jest na nim napisane. Następnie zabierz wszystko ze skarbca i opuść go (przed wyjściem zostaniesz zaatakowany przez ożywione figury, ale wystarczy im uciec).

Fragmenty mostu ujrzysz dzięki Spirit Vision.

Wróć do wejścia na cmentarz i pokaż Tarquinowi znaleziony artefakt. Dojdzie do wniosku, że to część broni nazwanej Anathema. W celu znalezienia kolejnego fragmentu handlarz poleci udanie się na Bloodmoon Island na północy krainy (3 na mapie powyżej).

Aby dostać się na wyspę skorzystaj ze Spirit Vision, dzięki czemu zobaczysz fragmenty mostu (obrazek powyżej), na które możesz się teleportować lub przelatywać. Po dotarciu do statuy będziesz mógł przenieść całą drużynę korzystając z szybkiego przemieszczania się.

Postać z rozwiniętym atrybutem Wits odnajdzie właz.

Po dotarciu na wyspę udaj się do jej północno wschodniej części (4 na mapie powyżej). Musisz posiadać postać z rozwiniętym atrybutem Wits (możesz go zwiększyć korzystając z umiejętności Clear Mind), co umożliwi ci odszukanie zakopanego włazu (obrazek powyżej). Zejdź przez niego do podziemi.



Trafisz do archiwum. Przejdź przez komnatę i ugaś dwie palące się pochodnie, dzięki czemu odkryjesz tajne przejście. Przejdź do następnej lokacji i wejdź w interakcję z drugim fragmentem artefaktu. Jeśli chcesz możesz jeszcze otworzyć skrzynię z lewej - lepiej jest to zrobić postacią z rozwiniętą zdolnością Thievery, ponieważ inaczej musisz zmarnować na ten cel kilka punktów źródła.

Na koniec wróć do Tarquina i przekaż mu znalezione części artefaktu. Gdybyś nie znalazł kupca przy cmentarzu, to udaj się na statek Lady Vengeance.

Zobacz także