Divinity: Original Sin 2 - talenty
Sprawdź, jakie bonusy możesz zapewnić bohaterom.
Talenty są to specjalne, bierne bonusy, z których mogą korzystać bohaterowie. Oznacza to, że nie trzeba ich w żaden sposób aktywować oraz, w przeciwieństwie do umiejętności aktywnych, nie płaci się za nie punktami akcji.
Kiedy wybierane są talenty? W momencie tworzenia bohatera. Każda klasa postaci posiada jeden talent domyślnie do niej przypisany. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby w trakcie kreacji bohatera go zmienić na inny. Aby to uczynić wystarczy przenieść się do odpowiedniej zakładki (Talents) i wskazać ten, na którym nam zależy. Kolejne punkty talentów zdobywa się na wybranych poziomach awansu.
Poniżej znajdują się opisy talentów dostępnych w grze. Lista została stworzona w sposób alfabetyczny.
Arrow recovery (przywrócenie strzały) - postać ma 33% szans na odzyskanie specjalnej strzały po jej użyciu. Przydatny talent dla wszystkich postaci walczących typowymi, dystansowanymi broniami (łuk, kusza).
Back stabber (zdrajca) - postacie zaopatrzone w sztylety oraz noże mogą atakować wrogów od tyłu zadając im dodatkowe obrażenia. Bardzo przydatny talent dla klas walczących z ukrycia (skrytobójca, łotrzyk).
Comeback kid (powracający dzieciak) - jeśli zdrowie postaci spadnie do zera, to raz w trakcie walki automatycznie skorzysta z tego talentu, który przywróci ją do życia z 20 procentami punktów życia. Z talentu można skorzystać ponownie, jeśli po kolejnej śmierci bohater zostanie wskrzeszony. Talent przydatny dla postaci walczących w zwarciu, które są często narażone na ataki rywali.
Elemental affinity (żywiołowa bliskość) - powoduje obniżenie kosztów rzucania czarów o jeden punkt akcji, pod warunkiem, że rzucający stoi na powierzchni związanej z danym czarem (np. na ziemi w trakcie rzucania czarów ziemi). Interesująca propozycja dla postaci magicznych korzystających z magii różnych żywiołów.
Escapist (eskapista) - pozwala uciec postaci z pola bitwy. Raczej średnio przydatny talent, ewentualnie w sytuacjach bez wyjścia. Czasami lepiej jest jednak bitwę rozegrać od nowa.
Far out man (dziwny człowiek) - zwiększa zasięg rzucanych czarów oraz zwojów o 2 metry. Przydatne dla postaci magicznych, korzystających z powyższych rzeczy.
Five star diner (pięciogwiazdkowy obiad) - sprawia, że jedzenie pożywienia dubluje swoje efekty (głównie odnawianie zdrowia). Neutralny talent, z którego może korzystać każda z postaci.
Guerilla (partyzant) - w trakcie wyprowadzania ciosu w trybie skradania (sneaking) zadajesz o 25% większe obrażenia. Talent przydaje się zwłaszcza postaciom działającym z ukrycia (skrytobójcy, łotry).
Hothead (gorąca głowa) - kiedy posiadasz pełnię zdrowia talent zapewnia dodatkowe bonusy do trafienia krytycznego oraz celności. Powinny się nim zainteresować zwłaszcza postacie walczące na dystans, które nie są narażone na ataki bezpośrednie, a ważna jest dla nich precyzja strzału.
Ingenious (pomysłowość) - dodaje 2 punkty bystrości (wits) oraz 3% szans do wyprowadzenia krytycznego ciosu. Talent przydatny dla postaci nastawionych na eksplorację (bystrość zapewnia m.in. lepsze możliwości wypatrywania skarbów).
Parry master (mistrz uników) - dodaje bonus do wykonywania uników, o ile korzystasz z dwóch jednoręcznych broni. Talent przydatny dla postaci prowadzących walkę właśnie w taki sposób (np. z wykorzystaniem dwóch sztyletów), a zatem wszelkiego rodzaju skrytobójców czy łotrów.
Leech (pijawka) - leczy rany postaci stojącej w kałuży krwi. Dobre rozwiązanie zwłaszcza dla klas związanych m.in. z nekromancją, takimi jak inkwizytor, ale także dla klas walczących w bezpośredniej bliskości przeciwnika.
Mnemonic (mnemoniczny) - talent dodający 3 punkty do atrybutu pamięci (memory). Przydatny dla postaci często korzystających ze sporej liczby umiejętności.
Morning person (poranna osoba) - jeśli postać zmartwychwstanie, to od razu z pełną pulą punktów życia. Dobry talent dla postaci przyjmujących na siebie dużą liczbę ciosów.
Opportunist (oportunista) - wojownik może wyprowadzić poza swoją kolejką dodatkowy atak na przeciwniku, który będzie próbował zmienić swoją pozycję (np. odejść lub odwrócić się). Talent przydatny dla postaci walczących w bezpośrednim starciu, takich jak rycerz czy wojownik.
Pet pal (przyjaciel zwierząt) - talent umożliwiający rozmowę ze zwierzętami i różnymi istotami, które spotkamy w trakcie gry. Dobrze, gdyby jedna z postaci posiadała tę możliwość, ponieważ rozmowy te często kryją wiele ciekawych wątków.
Picture of health (obraz zdrowia) - otrzymujesz dodatkowe punkty życia za każdy punkt, który zainwestujesz w zdolności bojowe (warfare). Przydatne tylko dla postaci specjalizujących się w tym rodzaju walki.
Savage sortilege (dzika magia) - sprawia, że szanse na zadanie krytycznych, magicznych obrażeń jest równa połowie szans na trafienie krytyczne. Talent jest zatem przydatny głównie dla postaci hybrydowych łączących w boju typowe techniki walki z magią.
Slingshot (proca) - dodaje dodatkowe 5 metrów do zasięgu rzucanych granatów. Średnio przydatny talent, chyba, że któraś z postaci często korzysta z miotanych ładunków wybuchowych.
Thrifty (oszczędność) - dodaje jeden punkt do zdolności handlowania (bartering), dzięki której możesz taniej kupować, a drożej sprzedawać.
Walk it off (odejście) - o jedną turę skraca działania wszystkich, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, statusów.
- Spis treści: Divinity: Original Sin 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Divinity: Original Sin 2 - umiejętności: Magia powietrza (Aerotheurge), Magia ziemi (Geomancer), Polowanie (Huntsman)
What a rush (co za pośpiech) - zwiększa regenerację zdrowia oraz zapewnia dodatkowy punkt akcji, kiedy zdrowie postaci jest poniżej 50%. Dobry talent zwłaszcza dla ofensywnych postaci walczących w bezpośrednim starciu (np. dla rycerzy specjalizujących się w broniach dwuręcznych).
With glass cannon (szklane działo) - zaczynasz każdą walkę z maksymalną liczbą punktów akcji, ale pancerze, magiczny i fizyczny, nie chronią postaci przed wszelkiego rodzaju efektami (pozytywnymi i negatywnymi). Wyklucza się z talentem One man army.
Zombie (zombie) - sprawia, że leczenie postaci odbywa się za pomocą trucizny. Zwykłe sposoby lecznicze będą jednak zadawać obrażenia. Interesujący talent, z którego powiny korzystać bardziej doświadczone osoby.