Divinity: Original Sin 2 - umiejętności: Bojowe (Warfare), Specjalne (Special), Przemiana (Metamorph)
Kolejna partia zdolności związanych między innymi z walką i przemianami.
Umiejętności (skills) są to specjalne akcje lub czary, z których można korzystać w trakcie gry, głównie podczas pojedynków. Każda z postaci dysponuje pewną liczbą podstawowych umiejętności. W przypadku głównego bohatera decyduje o tym klasa postaci. Z czasem możemy jednak inwestować w nowe zdolności poprzez uczenie się ich ze specjalnych ksiąg (skill books), które znajdujemy w trakcie zwiedzania świata oraz kupujemy u napotkanych sprzedawców.
Korzystanie z umiejętności jest ściśle związane z kilkoma współczynnikami, które wyświetlają się po najechaniu na ikonę danej zdolności. Aby z nich korzystać należy posiadać odpowiednią ilość punktów akcji (action point cost). Jeżeli mamy ich za mało nie będziemy w stanie jej aktywować.
Drugim ważnym czynnikiem jest tak zwany „cooldown", czyli liczba określająca ilość tur, jakie muszą minąć, zanim znów będziemy mogli skorzystać z danej zdolności. Warto dodać, że z niektórych można korzystać tylko raz w trakcie walki (can only be used once per combat). Trzeba też pamiętać, że zdolności zajmują sloty pamięci (memory). Ich ilość jest ograniczona i uzależniona od wyżej wymienionego atrybutu, dlatego należy dobrze dobierać zdolności przed przystąpieniem do walki (w jej trakcie nie można ich zmienić). Większość zdolności zajmuje 1 slot pamięci, ale potężniejsze mogą zajmować więcej miejsc.
Ponadto wiele zdolności, oprócz efektów podstawowych, zawiera też specjalne (special), które są opisane kolorem niebieskim. Niektóre zdolności i zaklęcia są obszarowe (radius) lub dystansowe (range).
Poniżej znajdują się opisy poszczególnych umiejętności i czarów z podziałem na kategorie w kolejności alfabetycznej.
Warfare (Umiejętności bojowe)
Battering ram (szarża) - atak umożliwiający powalenie i zadanie obrażeń celowi i wszystkiemu, co stoi na kilkumetrowej drodze rozpędzonego bohatera.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 5 tur
Battle stomp (bitewne uderzenie) - bohater wykonuje potężne uderzenie w ziemię, które rani i przewraca wrogów znajdujących się kilka metrów przed postacią. Do użycia wymagane jest posiadanie broni białej.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 5 tur
Crippling blow (kaleczący wybuch) - eksplozja zadająca celowi i wrogom w jej pobliżu obrażenia od ognia. Sam cel otrzymuje efekt okaleczenia (crippled). Do użycia umiejętności potrzebna jest broń biała.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 5 tur
Enrage (rozwścieczenie) - zapewnia trafienia krytyczne, ale kosztem gorszego wykonywania uników i zmniejszonych możliwości obronnych.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 4 tury
Whirlwind (trąba powietrzna) - postać zaczyna się obracać i zadawać fizyczne obrażenia wszystkim celom wokół niej. Umiejętność przydaje się, kiedy bohater jest otoczony przez wrogów. Do jej użycia wymagane jest skorzystanie z broni białej.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 2 tury
Blitz attack (błyskawiczny atak) - po zaatakowaniu przeciwnika bohater automatycznie atakuje drugiego (losowo wybranego), o ile ten znajduje się odległości maksymalnie 10 metrów od pierwszego celu.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Phoenix dive (lot Feniksa) - postać staje się na jedną turę niewrażliwa na działanie ognia i wykonuje skok (w odległości maksymalnie 15 metrów) na wybranego przeciwnika zadając ogniowe obrażenia. Ponadto wytwarza ogniowe chmury w miejscu rozpoczęcia i zakończenia skoku.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Overpower (obezwładnienie) - jeśli w momencie ataku pancerz fizyczny postaci jest wyższy niż przeciwnika, to od razu pozbawiasz go całego pancerza i masz szansę na powalenie go na ziemię.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 3
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Special (specjalne)
Break the shackles - usuń z postaci negatywne efekty pokroju slowed (spowolnienia), crippled (okaleczenia), muted (wyciszenia), atrophy (atrofii), diseased (choroby) czy schakles of pain (kajdanów bólu).
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 0
- Ponowne użycie (cooldown): 2 tury
Dragon's Blaze - kilkumetrowy podmuch ognia podpalający osoby, które staną mu na drodze.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 0
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Encourage - na kilka tur umożliwia podniesienie atrybutów postaci z drużyny, znajdujących się przy bohaterze.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 0
- Ponowne użycie (cooldown): 6 tur
Flesh sacrifice - zyskujesz od razu 1 punkt akcji oraz zwiększasz na kilka tur siłę zadawanych obrażeń, ale kosztem punktów kondycji (constitution).
- Punkty akcji: 0
- Ilość slotów pamięci: 0
- Ponowne użycie (cooldown): 4 tury
Metamorph (przemiana) - zamienia wybrany cel w kamień unieruchamiając go na dwie tury. Usuwa negatywne efekty krwawienia (bleeding), podpalenia (burning), zatrucia (poisoned) oraz okaleczenia (crippled). Przy okazji podnosi wytrzymałość pancerza fizycznego.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 0
- Ponowne użycie (cooldown): 5 tur
Summon Ifan's Soul Wolf (przyzwanie duszy wilka Ifana)- przyzywa wilka Ifana, który posiada umiejętności wycia oraz gryzienia przeciwników.
- Punkty akcji: 3
- Ilość slotów pamięci: 0
- Ponowne użycie (cooldown): 6 tur
Maddening Song - rozpoczęcie śpiewu, który na wybranym obszarze doprowadza postacie do szału. W jego wyniku atakują najbliższe postacie bez względu czy są to ich wrogowie czy sojusznicy.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 0
- Ponowne użycie (cooldown): 5 tur
- Spis treści: Divinity: Original Sin 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Divinity: Original Sin 2 - klasy postaci: Mag bitewny (Battlemage), Kleryk (Cleric), Zaklinacz (Enchanter), Iluzjonista (Conjurer)
Demonic Stare - pozbądź wybrany cel magicznej ochrony i zamień ją na swoją własną.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 0
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury