Skip to main content

Divinity: Original Sin 2 - umiejętności: Magia ognia (Pyrokinetic), Przywołania (Summonig), Łajdactwo (Scoundrel)

Umiejętności i czary związane z żywiołem ognia, przywoływaniem istot oraz niecnymi uczynkami.

Umiejętności (skills) są to specjalne akcje lub czary, z których można korzystać w trakcie gry, głównie podczas pojedynków. Każda z postaci dysponuje pewną liczbą podstawowych umiejętności. W przypadku głównego bohatera decyduje o tym klasa postaci. Z czasem możemy jednak inwestować w nowe zdolności poprzez uczenie się ich ze specjalnych ksiąg (skill books), które znajdujemy w trakcie zwiedzania świata oraz kupujemy u napotkanych sprzedawców.

Korzystanie z umiejętności jest ściśle związane z kilkoma współczynnikami, które wyświetlają się po najechaniu na ikonę danej zdolności. Aby z nich korzystać należy posiadać odpowiednią ilość punktów akcji (action point cost). Jeżeli mamy ich za mało nie będziemy w stanie jej aktywować.

Drugim ważnym czynnikiem jest tak zwany „cooldown", czyli liczba określająca ilość tur, jakie muszą minąć, zanim znów będziemy mogli skorzystać z danej zdolności. Warto dodać, że z niektórych można korzystać tylko raz w trakcie walki (can only be used once per combat). Trzeba też pamiętać, że zdolności zajmują sloty pamięci (memory). Ich ilość jest ograniczona i uzależniona od wyżej wymienionego atrybutu, dlatego należy dobrze dobierać zdolności przed przystąpieniem do walki (w jej trakcie nie można ich zmienić). Większość zdolności zajmuje 1 slot pamięci, ale potężniejsze mogą zajmować więcej miejsc.

Ponadto wiele zdolności, oprócz efektów podstawowych, zawiera też specjalne (special), które są opisane kolorem niebieskim. Niektóre zdolności i zaklęcia są obszarowe (radius) lub dystansowe (range).

Opis umiejętności pojawia się po najechaniu na jej ikonę na dole ekranu.

Poniżej znajdują się opisy poszczególnych umiejętności i czarów z podziałem na kategorie w kolejności alfabetycznej.


Pyrokinetic (Magia ognia)

Burn my eyes (zapalenia oczu) - umiejętność powodująca zwiększenie atrybutów celu oraz usunięcie negatywnych efektów klątwy (cure) i oślepienia (blind).

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Haste (pośpiech) - cel tej umiejętności zyskuje na trzy tury możliwość szybszego poruszania się oraz jeden dodatkowy punkt akcji w każdej turze. Ponadto eliminuje negatywne efekty spowolnienia (slowed) i okaleczenia (crippled).

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Ignition (zapłon) - zadaje obrażenia od ognia i podpala wszystkich wrogów i łatwopalne materiały znajdujące się wokół bohatera. Umiejętność przydatna zwłaszcza, gdy jesteś otoczony przez przeciwników.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Searing daggers (ogniste sztylety) - wystrzeliwuje trzy ogniste sztylety, które zadają obrażenia od ognia mogące podpalić ofiarę.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 2
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Spontaneus combustion (nagły samozapłon) - zadaje obrażenia od ognia wszystkim celom wokół bohatera. Jeśli wybrany cel jest już podpalony (burning), to efekty obrażeń będą jeszcze większe.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Fireball (kula ognia) - postać przywołuje ognistą kulę, która po eksplozji zadaje obrażenia od ognia.

  • Punkty akcji: 3
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Fireblood (ognista krew) - ognisty atak przyczyniający się do wywoływania u celów krwawienia (bleeding) oraz podpalania pod nimi powierzchni, na której stoją.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Summon flaming totem (przywołanie ognistego totemu) - na 10 tur postać przywołuje totem atakujący cele ognistymi pociskami. Jednocześnie można przywołać tylko jeden taki twór naraz.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 3
  • Ponowne użycie (cooldown): 6 tur

Summonig (przywołania)

Conjure incarnate (przywołanie inkarnacji) - przywołuje sobowtóra bohatera, która wspomaga go w walce przez 10 tur.

  • Punkty akcji: 3
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 6 tur

Dimensional bolt (wymiarowy piorun) - wystrzeliwuje piorun zadający obrażenia losowego typu. Ich siła jest zależna od inteligencji postaci.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 1 tura

Elemental totem (totem żywiołu) - w wybranym miejscu przywołuje totem (jego rodzaj jest zależny od powierzchni, na której zostanie przywołany), ostrzeliwujący przeciwników w zasięgu.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 1 tura

Farsight infusion - ulepsza magiczny pancerz oraz sprawia, że przywołana inkarnacja może atakować z dystansu.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Scoundrel (łajdactwo)

Adrenaline (adrenalina) - od razu otrzymujesz dwa dodatkowe punkty akcji, ale w kolejnej turze tracisz jeden.

  • Punkty akcji: 0
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Chloroform (chloroform) - zadaje obrażenia magiczne oraz zapewnia szansę na uśpienie celu (sleeping).

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Sawtooth knife (ząbkowany nóż) - przebija fizyczny pancerz przeciwnika, zadając mu obrażenia. Jeśli cel nie posiada pancerza, to wywołuje efekt krwawienia (bleeding). Wymaga korzystania ze sztyletu.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Throwing knife (rzut nożem) - możesz rzucić w przeciwnika nożem atakując go od przodu lub rzucając mu w plecy. Umiejętność nie powoduje utraty trzymanego w ręku noża lub sztyletu.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Backslash (cięcie od tyłu) - umożliwia doskoczenie i zaatakowanie przeciwnika od tyłu z większego dystansu.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Cloak and dagger (peleryna i sztylet) - umożliwia teleportowanie postaci bez usuwania efektu skradania się (sneaking).

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury


Fatality (śmiertelność) - skorzystanie z umiejętności dubluje zadawane obrażenia, a w przypadku atakowania z zaskoczenia (sneaking) lub podczas korzystania z niewidzialności (invisible) siła ataku jest pięciokrotnie większa. Umiejętność wymaga trzymania przez bohatera sztyletu.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 3
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Walk in shadows (chodząc w cieniu) - sprawia, że bohater staje się niewidzialny na kilka tur.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 3
  • Ponowne użycie (cooldown): 10 tur
  • Zobacz także