Divinity: Original Sin 2 - umiejętności: Magia ognia (Pyrokinetic), Przywołania (Summonig), Łajdactwo (Scoundrel)
Umiejętności i czary związane z żywiołem ognia, przywoływaniem istot oraz niecnymi uczynkami.
Umiejętności (skills) są to specjalne akcje lub czary, z których można korzystać w trakcie gry, głównie podczas pojedynków. Każda z postaci dysponuje pewną liczbą podstawowych umiejętności. W przypadku głównego bohatera decyduje o tym klasa postaci. Z czasem możemy jednak inwestować w nowe zdolności poprzez uczenie się ich ze specjalnych ksiąg (skill books), które znajdujemy w trakcie zwiedzania świata oraz kupujemy u napotkanych sprzedawców.
Korzystanie z umiejętności jest ściśle związane z kilkoma współczynnikami, które wyświetlają się po najechaniu na ikonę danej zdolności. Aby z nich korzystać należy posiadać odpowiednią ilość punktów akcji (action point cost). Jeżeli mamy ich za mało nie będziemy w stanie jej aktywować.
Drugim ważnym czynnikiem jest tak zwany „cooldown", czyli liczba określająca ilość tur, jakie muszą minąć, zanim znów będziemy mogli skorzystać z danej zdolności. Warto dodać, że z niektórych można korzystać tylko raz w trakcie walki (can only be used once per combat). Trzeba też pamiętać, że zdolności zajmują sloty pamięci (memory). Ich ilość jest ograniczona i uzależniona od wyżej wymienionego atrybutu, dlatego należy dobrze dobierać zdolności przed przystąpieniem do walki (w jej trakcie nie można ich zmienić). Większość zdolności zajmuje 1 slot pamięci, ale potężniejsze mogą zajmować więcej miejsc.
Ponadto wiele zdolności, oprócz efektów podstawowych, zawiera też specjalne (special), które są opisane kolorem niebieskim. Niektóre zdolności i zaklęcia są obszarowe (radius) lub dystansowe (range).
Poniżej znajdują się opisy poszczególnych umiejętności i czarów z podziałem na kategorie w kolejności alfabetycznej.
Pyrokinetic (Magia ognia)
Burn my eyes (zapalenia oczu) - umiejętność powodująca zwiększenie atrybutów celu oraz usunięcie negatywnych efektów klątwy (cure) i oślepienia (blind).
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 4 tury
Haste (pośpiech) - cel tej umiejętności zyskuje na trzy tury możliwość szybszego poruszania się oraz jeden dodatkowy punkt akcji w każdej turze. Ponadto eliminuje negatywne efekty spowolnienia (slowed) i okaleczenia (crippled).
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 4 tury
Ignition (zapłon) - zadaje obrażenia od ognia i podpala wszystkich wrogów i łatwopalne materiały znajdujące się wokół bohatera. Umiejętność przydatna zwłaszcza, gdy jesteś otoczony przez przeciwników.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Searing daggers (ogniste sztylety) - wystrzeliwuje trzy ogniste sztylety, które zadają obrażenia od ognia mogące podpalić ofiarę.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 2
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Spontaneus combustion (nagły samozapłon) - zadaje obrażenia od ognia wszystkim celom wokół bohatera. Jeśli wybrany cel jest już podpalony (burning), to efekty obrażeń będą jeszcze większe.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Fireball (kula ognia) - postać przywołuje ognistą kulę, która po eksplozji zadaje obrażenia od ognia.
- Punkty akcji: 3
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 4 tury
Fireblood (ognista krew) - ognisty atak przyczyniający się do wywoływania u celów krwawienia (bleeding) oraz podpalania pod nimi powierzchni, na której stoją.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Summon flaming totem (przywołanie ognistego totemu) - na 10 tur postać przywołuje totem atakujący cele ognistymi pociskami. Jednocześnie można przywołać tylko jeden taki twór naraz.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 3
- Ponowne użycie (cooldown): 6 tur
Summonig (przywołania)
Conjure incarnate (przywołanie inkarnacji) - przywołuje sobowtóra bohatera, która wspomaga go w walce przez 10 tur.
- Punkty akcji: 3
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 6 tur
Dimensional bolt (wymiarowy piorun) - wystrzeliwuje piorun zadający obrażenia losowego typu. Ich siła jest zależna od inteligencji postaci.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 1 tura
Elemental totem (totem żywiołu) - w wybranym miejscu przywołuje totem (jego rodzaj jest zależny od powierzchni, na której zostanie przywołany), ostrzeliwujący przeciwników w zasięgu.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 1 tura
Farsight infusion - ulepsza magiczny pancerz oraz sprawia, że przywołana inkarnacja może atakować z dystansu.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Scoundrel (łajdactwo)
Adrenaline (adrenalina) - od razu otrzymujesz dwa dodatkowe punkty akcji, ale w kolejnej turze tracisz jeden.
- Punkty akcji: 0
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 4 tury
Chloroform (chloroform) - zadaje obrażenia magiczne oraz zapewnia szansę na uśpienie celu (sleeping).
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Sawtooth knife (ząbkowany nóż) - przebija fizyczny pancerz przeciwnika, zadając mu obrażenia. Jeśli cel nie posiada pancerza, to wywołuje efekt krwawienia (bleeding). Wymaga korzystania ze sztyletu.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 4 tury
Throwing knife (rzut nożem) - możesz rzucić w przeciwnika nożem atakując go od przodu lub rzucając mu w plecy. Umiejętność nie powoduje utraty trzymanego w ręku noża lub sztyletu.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Backslash (cięcie od tyłu) - umożliwia doskoczenie i zaatakowanie przeciwnika od tyłu z większego dystansu.
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Cloak and dagger (peleryna i sztylet) - umożliwia teleportowanie postaci bez usuwania efektu skradania się (sneaking).
- Punkty akcji: 1
- Ilość slotów pamięci: 1
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
- Spis treści: Divinity: Original Sin 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: Divinity: Original Sin 2 - umiejętności: Bojowe (Warfare), Specjalne (Special), Przemiana (Metamorph)
Fatality (śmiertelność) - skorzystanie z umiejętności dubluje zadawane obrażenia, a w przypadku atakowania z zaskoczenia (sneaking) lub podczas korzystania z niewidzialności (invisible) siła ataku jest pięciokrotnie większa. Umiejętność wymaga trzymania przez bohatera sztyletu.
- Punkty akcji: 2
- Ilość slotów pamięci: 3
- Ponowne użycie (cooldown): 3 tury
Walk in shadows (chodząc w cieniu) - sprawia, że bohater staje się niewidzialny na kilka tur.