Skip to main content

Dlaczego gracze nie kupili w tym roku Call of Duty? Wyniki ankiety

Winna jest konkurencja - i nie tylko.

Serwis GamesIndustry.biz postanowił sprawdzić, dlaczego Call of Duty: Vanguard - tegoroczna odsłona słynnej serii - radzi sobie w sprzedaży słabiej niż poprzednie części cyklu. Z przeprowadzanej ankiety wynika, że winna jest między innymi konkurencja na rynku strzelanek.

Dziennikarze zapytali o zdanie 671 osób na imprezach EGX oraz PAX. 284 ankietowanych przyznało, że kupiło kopię CoD w ostatnich pięciu latach, ale tylko 59 (21 procent) zdecydowało się na nabycie Vanguard.

Co z pozostałym 79 procent? Większość - 55 proc. respondentów - przyznaje, że „jest zajęta graniem w inne tytuły” i nie ma po prostu czasu na jednoczesne sprawdzenie nowego Call of Duty.

Problemy Call of Duty: Vanguard

Na drugim miejscu - z 34 proc. odpowiedzi - jest już opcja, która może być nieco bardziej problematyczna dla Activision Blizzard: to osoby zmęczone serią.

Problemem jest także II wojna światowa. Taka tematyka odrzuciła 24 proc. ankietowanych (pytani gracze mogli wskazać więcej niż jedną kwestię jednocześnie). Jedna na pięć osób wspomniała także, że zniechęciły ją recenzje.

Mniej popularne powody to chęć pozostania przy samym Warzone (14 proc.), czekanie na inny tytuł (11 proc.), czy też zniesmaczenie skandalami w Activision Blizzard (6 proc.).

Zobacz także