Dlaczego nowe Fable powstaje tak długo? Deweloper ujawnia powód
Były pracownik Playground Games o kulisach gry.
Nowe Fable zapowiedziano ponad półtora roku temu, plotki o projekcie pojawiały się jeszcze wcześniej, a mimo to wciąż nie ujawniono konkretnych szczegółów o grze. Deweloper, który niegdyś pracował nad tytułem, ujawnił, dlaczego pozycja powstaje tak długo.
Juan Fernández z Hiszpanii pracował dla takich firm, jak Pyro, Tequila Works, Ninja Theory, a ostatnio w Playground Games, gdzie pomagał przy kolejnej odsłonie baśniowej serii Microsoftu. W wywiadzie dla serwisu Vandal opowiedział o produkcji.
Deweloper podkreśla, że odpowiedzialne za nowe Fable studio to profesjonalny i stawiający na jakość zespół. Przypomina, że ekipa jest w stanie co dwa lata wydawać następne części Forza Horizon, a każda jest bardzo wysoko oceniana.
- Są bardzo inteligentni i wiedzą, co robią. Chcieli poszerzyć działalność o coś innego. Uznali, że dobrze wychodzą im gry wyścigowe w otwartym świecie, ale nie mieli ludzi wiedzących, jak przygotować rozgrywkę w otwartym świecie ze sterowaniem postacią i wykonywaniem różnych czynności, mechanikami różniącymi się od tych z tytułów wyścigowych - tłumaczy.
- Jeżeli zaś chodzi o technologię, musieli opracować systemy animacji, skryptów, czy zadań, a spacerowanie pieszo ma zupełnie inne wymagania techniczne niż jazda samochodem z prędkością 300 kilometrów na godzinę - zaznacza.
Innym czynnikiem wydłużającym prace jest sposób działania Playground Games. Studio podobno stara się robić więcej niż konkurencja dysponująca większymi zasobami. Fernández nie ukrywa, że odszedł z zespołu, bo nie chciał zajmować się jednym projektem przez wiele lat.
Data premiery nowej odsłony Fable nie jest znana, ale gra zmierza na PC i Xbox Series X/S.